Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΗΧΩΝ

Πρόκειται για ένα παιχνίδι δικής μου εμπνεύσεως και στηρίζεται στην Ενεργητική Ακρόαση και στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Μπορεί να παιχτεί από παιδιά 5 - 12 ετών.
Οδηγίες: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 4-5 ατόμων, κάθε ομάδα επιλέγει ένα όνομα που θα την αντιπροσωπεύει και το γράφουμε στον πίνακα. Στη συνέχεια ακούν έναν ήχο και θα πρέπει να τον αναγνωρίσουν.



 Κάθε ομάδα συσκέπτεται χαμηλόφωνα και αφού επιλέξουν την απάντηση που θεωρούν σωστή (ομόφωνα ή πλειοψηφικά), στέλνουν έναν εκπρόσωπο να το πει στο αυτί του εκπαιδευτικού. Ο εκπρόσωπος είναι διαφορετικός κάθε φορά που αλλάζει ο ήχος (τα παιδιά κάθε ομάδας επιλέγουν με ποια σειρά θα έρχονται να ψιθυρίζουν τον ήχο). Όποια ομάδα βρει τη σωστή απάντηση παίρνει πόντο.

Για παράδειγμα:

Ανίκητοι
ΙΙ
Αετοί
ΙΙΙΙ
Σούπερ Ήρωες
ΙΙΙ
Ανώνυμοι
ΙΙ

 ΠΡΟΣΟΧΗ αν κάποιο παιδί φωνάξει την απάντηση τότε η ομάδα του χάνει πόντο, ακόμα και αν η απάντηση που έδωσε είναι σωστή.

Οι ήχοι που χρησιμοποιώ είναι παρμένοι από το "Πρόγραμμα Μελίνα" και μπορείτε να τους βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο: Διάφοροι Ήχοι - Πρόγραμμα Μελίνα

http://www.iema.gr/data/EducationalProjects/Melina/Tracks/Hxoi/sounds.htm

Περιλαμβάνει ήχους από το περιβάλλον, τα μέσα συγκοινωνίας, επαγγέλματα, ζώα, ανθρώπους και άλλους διάφορους ήχους.

Το παιχνίδι αυτό το χρησιμοποιώ κάθε φορά που μαθαίνουμε κάτι καινούριο. Όταν μαθαίνω στους μαθητές μου τα όργανα της ευρωπαϊκής ορχήστρας, τα παραδοσιακά όργανα ή το Καρναβάλι των Ζώων και τον Πέτρο και τον Λύκο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ