Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΤΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΠΕΤΑ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)




Υλικά:
  - Μεγάλος χώρος για κίνηση
  - cd player
  - Waltz No 1 (Grand Valse Brillante) σε Μι ύφεση μείζονα Op. 18 του Frederic Chopin.




Στόχοι: - Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας.
             - Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση
             - Εκμάθηση των σταδίων ανάπτυξης της πεταλούδας.
             - Γνωριμία με το συνθέτη Frederic Chopin
             - Εισαγωγή στη φόρμα ΑΒΑ.

Διαθεματική Σύνδεση με : - Μελέτη Περιβάλλοντος
                                           - Θεατρική Αγωγή
                                           - Φυσική Αγωγή.

Πορεία Μαθήματος: Διαβάστε την ιστορία πρώτα στους μαθητές σας και συζητήστε για το περιεχόμενό της. Μιλήστε τους για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας ώστε να είναι εξοικειωμένοι με τα στάδια ζωής της, έτσι ώστε αργότερα να μπορούν με άνεση να τα δραματοποιήσουν.


     (Η εικόνα αντλήθηκε από το άρθρο του ΒΗΜΑ science Η μεταμόρφωση μιας πεταλούδας)


ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ

    Κάποτε ήταν μια όμορφη κάμπια, που της άρεσε πολύ να σέρνεται. Της άρεσε να σκαρφαλώνει σε δέντρα, να περιπλανιέται στους δρόμους, να μπαίνει σε πολυκατοικίες και στα σπίτια των ανθρώπων (σύρσιμο παντού στο χώρο σιωπηλά).
    Μια μέρα όμως η κάμπια μας αισθάνθηκε μια τρομερή νύστα και αποφάσισε να ξαποστάσει για λίγο και να πάρει έναν υπνάκο (κάνουν πως κοιμούνται). Άρχισε να ροχαλίζει τόσο δυνατά, που κόντεψε να γκρεμίσει τους τοίχους του σπιτιού της!
    Λίγο αργότερα ξύπνησε , άνοιξε τα μάτια της και διαπίστωσε, ότι για ένα περίεργο λόγο, που δεν μπορούσε να εξηγήσει, δεν μπορούσε να κουνηθεί (χέρια κολλημένα στο σώμα). Γύρισε το σώμα της από δω, γύρισε το σώμα της από εκεί αλλά δεν μπορούσε να ελευθερωθεί. Ήταν περικυκλωμένη από ένα κουκούλι, το οποίο την εμπόδιζε να κινηθεί ελεύθερα. Μετά από πολύ προσπάθεια κατάφερε τελικά να ελευθερώσει το αριστερό της χέρι. Μετά από λίγο ελευθέρωσε και το δεξί της χέρι, μετά το αριστερό της πόδι, έπειτα το δεξί της πόδι και στο τέλος κατάφερε να σταθεί όρθια.
    Με μεγάλη της έκπληξη συνειδητοποίησε ότι είχε μεταμορφωθεί σε μια πανέμορφη πεταλούδα. Άρχισε δειλά δειλά να ανοιγοκλείνει τα πολύχρωμα φτερά της (ανοιγόκλεισμα πολύ αργά των χεριών).

Σε αυτό το σημείο ακούγεται το Grand Valse Brillante του Chopin.


  • Στο Α μέρος οι μαθητές πετούν
  • Στο Β μέρος περπατούν αργά
  • Στο Α μέρος αρχίζουν πάλι να πετούν
  • Στο τέλος του κομματιού οι μαθητές ξαναγυρίζουν στην αρχική τους θέση (γίνονται δηλαδή ξανά κάμπιες).


    Τα κατάφερε λοιπόν η μικρή μας πεταλούδα και απογειώθηκε (πετούν γύρω στο χώρο ελεύθερα).


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι λέξεις που είναι τονισμένες υποδηλώνουν την κίνηση που θα πρέπει να κάνουν οι μαθητές στην πορεία της ηχοιστορίας.


ΤΡΑΓΟΥΔΙ:

Μαθαίνετε στους μαθητές σας το γνωστό τραγούδι "Μια ωραία πεταλούδα".



                                                                            
Μια ωραία πεταλούδα (x2)
σ’ένα κάμπο μια φορά
καμαρώνει και απλώνει
τα γαλάζια της φτερά


Όλο τον καιρό γυρίζει (x2)
και τα άνθη χαιρετά
πότε κάθεται στο ένα
πότε φεύγει και πετά


       Λάμπουν κόκκινες πιτσίλες (x2)
στα γαλάζια της φτερά
λάμπουν κόκκινες πιτσίλες
στα γαλάζια της φτερά


    Όταν έρθει ο χειμώνας  (x2)
πέφτει κάτω και ψοφά
κι όταν έρθει καλοκαίρι
ζωντανεύει και πετά



Τέλος μπορείτε μαζί με τους μαθητές σας να ζωγραφίσετε ή να πραγματοποιήσετε εύκολες κατασκευές με θέμα την πεταλούδα. Σας παραθέτω μερικούς συνδέσμους για ιδέες:


ΠΗΓΕΣ:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ