Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΑΛΦΑΒΗΤΑΣ ΣΤΗ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ Α΄ΤΑΞΗΣ


       O "Αλφαβήτας στην υποδοχή της Α' τάξης", αποτελεί ένα δρώμενο που πραγματοποιείται την πρώτη μέρα του σχολείου, με τη σύμπραξη των δασκάλων της Α' τάξης, του διευθυντή, του εκπαιδευτικού Μουσικής και του συλλόγου γονέων του σχολείου.
     Παρακάτω ακολουθούν το κείμενο και οι δραστηριότητες που έγιναν τη φετινή σχολική χρονιά (Σεπτέμβριος 2019) στο 23ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας.
     Πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ο Αλφαβήτας. Θα χρειαστείτε μια γαντόκουκλα με τη μορφή ενός αγοριού (μπορείτε να γράψετε, να ράψετε ή να κολλήσετε τα γράμματα ΑΒ, πάνω στο ρούχο του).

Την ιστορία λοιπόν τη διηγείται ο Αλφαβήτας και έτσι τα παιδιά (και οι γονείς τους) αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον και εστιάζουν την προσοχή τους σε εκείνον.

ΠΟΡΕΙΑ ΔΡΩΜΕΝΟΥ

ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ: Καλημέρα! Καλή σχολική χρονιά! Καλωσορίσατε στο 23ο  Δημοτικό σχολείο! Εύχομαι σε σας και στα παιδιά σας υγεία, δύναμη και…. πολλή υπομονή!
Αλλά ξέχασα να σας συστηθώ! Είμαι ο Αλφαβήτας ο αγαπημένος φίλος των μαθητών της Α΄τάξης!  Ααα τι γίνετε έξω; Κάτι φωνούλες  ακούω….   


Ακούγεται το τραγούδι "Happy" του William Pharrell 

    
Είσοδος παιδιών, χειροκρότημα.

ΠΡΟΣ ΠΑΙΔΙΑ: Καλημέρα παιδιά ! Καλή σχολική χρονιά! Πω,πω τι χαρούμενες φατσούλες! Ξέρετε ποιος είμαι εγώ; Είμαι ο αλφαβήτας! Ποιος είμαι ; Για να ακούσω δυνατά ….
Και ξέρετε ποια είναι η αγαπημένη τάξη; Μα φυσικά η πρώτη! Είμαι ο καλύτερος φίλος σας! Σε μένα θα λέτε όλα τα μυστικά σας!

ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ: Και τώρα θα σας παρουσιάσω τον διευθυντή του σχολείου μας τον κ. (όνομα). Είναι ο βράχος του σχολείου μας! Κ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΠΑΡΑΚΑΛΏ…

ΠΡΟΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ : Ήρθε η ώρα να σας γνωρίσω και τις δασκάλες της πρώτης τάξης . Είναι η κ. (όνομα) και η κ. (όνομα) χειροκρότημα παρακαλώ!

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ : Τι θα λέγατε τώρα να ξεκινήσουμε με ένα παιχνίδι γνωριμίας; Ακούστε, λοιπόν, προσεκτικά! Όλοι μαζί θα πούμε δυνατά το όνομα μας. Είστε έτοιμοι; Με το  1, 2, 3 πάμε! Α! Τέλεια! Τώρα τα άκουσα και τα θυμάμαι όλα! Τι λέτε να τα ξαναπούμε άλλη μια φορά ψιθυριστά; Λίγο πιο δυνατά; Τώρα τραγουδιστά… μπράβο σας!

ΝΕΜΟ: Θα σας κάνω τώρα μια ερώτηση … Ποιος γνωρίζει πως λένε εκείνο το ψαράκι  ….στην ταινία… το πορτοκαλί με τις άσπρες γραμμές…. Ξέχασα… μα ναι το βρήκα....Νέμο! Θέλετε όλοι μαζί να δούμε πως είναι η πρώτη μέρα του Νέμο στο σχολείο; Για γυρίστε προς την οθόνη.


ΠΑΡΑΜΥΘΙ : Τώρα παιδιά η κ. (όνομα) θα σας διαβάσει ένα παραμύθι για ένα άλλο ζωάκι που πήγε κι αυτό στη πρώτη τάξη. Είστε έτοιμοι;

Ακολουθεί η διήγηση του παραμυθιού "Το μικρό ρακούν" της Τάνιας Μάνεση (Δείτε το παραμύθι πατώντας ΕΔΩ)

ΜΟΥΣΙΚΟΣ : Και ήρθε η ώρα να μάθουμε ένα τραγουδάκι. Μα…. Πωπω… (ψάχνω ) Παιδιά, δεν βλέπω τη μουσικό… που πήγε; Πρέπει να την βρωωω … (φεύγω από πίσω από την σκηνή). Καλημέρα σε όλους ! Είμαι η κ. Κωνσταντίνα η μουσικός του σχολείου… Θέλετε να μάθουμε ένα τραγουδάκι; 

Στίχοι:
Καλή χρονιά (x2) ξεκινάμε το σχολείο όλοι με χαρά! Ακούω, κοιτάζω, ξεκινάμε το σχολείο όλοι με χαρά.

Η μελωδία είναι από το μαροκινό παιδικό τραγούδι Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΓΑΛΜΑΤΑΚΙΑ: Και τώρα θα σηκωθούμε να χορέψουμε με τη μουσική και κάθε φορά που θα σταματάει, θα κάνουμε τα αγαλματάκια, πάρτε πόζες, έτοιμοι!

Ακούγεται το τραγούδι από τα στρουμφάκια


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ: Και τελειώνουμε με μια έκπληξη για όλα τα παιδιά! Ο σύλλογος γονέων θα σας μοιράσει από ένα δωράκι για να σας ευχηθεί καλή σχολική χρονιά! 



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΚΟΛΙΤΣΟΥ   

        Γεννήθηκε στη Λάρισα. Σπούδασε  στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Παράλληλα απέκτησε τα πτυχία Αρμονίας , αντίστιξης, φούγκας και πτυχίου πιάνου  Επίσης, παρακολούθησε μαθήματα μονωδίας. Από το 1998 είναι καθηγήτρια μουσικής σε δημοτικά σχολεία. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πιάνου ,διεύθυνσης χορωδίας , θεατρικού παιχνιδιού,  ψυχοπαιδαγωγικής και πολλά μουσικοπαιδαγωγικά. Ήταν μέλος της παιδικής (1981-1987) και αργότερα της γυναικείας χορωδίας του Δημοτικού Ωδείου  Λάρισας(1988-1991). Μέλος της χορωδίας ¨Τέχνη ¨στη Θεσσαλονίκη (1992-1993), μέλος και συνοδός στο πιάνο της Χορωδίας Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ¨Γιάννης Μάντακας΄ (1991-2002) , έκτακτο μέλος της Χορωδίας ¨Μακεδονία¨ Θεσσαλονίκης(1997). Από το 2013 είναι ιδρυτικό μέλος της βραβευμένης χορωδίας “inDONNAtion “ Λάρισας. Υπήρξε διευθύντρια της παιδικής χορωδίας της μουσικής σχολής Α.Στεφανίδου στη Θεσσαλονίκη(1996-1998) και Καθηγήτρια πιάνου στο» Μυγδόνειο Ωδείο» Λαγκαδά(1997-1998). Έχει συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει οργανώσει χορωδίες αλλά και μουσικοθεατρικές παραστάσεις  με  μαθητές δημοτικών σχολείων.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ