Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

QUE LLUEVA (παιχνιδοτράγουδο)

             QUE LLUEVA

Το παιχνιδοτράγουδο QUE LLUEVA προέρχεται από το Μεξικό και αναφέρεται στο πόσο χρήσιμη είναι η βροχή και στο πόσο ευτυχισμένους μας κάνει όταν πέφτει. Το παιχνίδι που παίζουν τα παιδιά με αυτό το τραγούδι είναι ένας τρόπος να πούνε ευχαριστώ στη βροχή.


Το τραγούδι αυτό περιέχεται στο 5ο κεφάλαιο του βιβλίου Μουσικής της Β' Δημοτικού, με μόνο την πρώτη στροφή του τραγουδιού και ελαφρώς διαφοροποιημένους στίχους. Παρακάτω παρατίθεται ολόκληρο.




ΣΤΙΧΟΙ:


Que llueva, que llueva,
la vieja de la cueva,
los pajaritos cantan,
 las nubes se levantan,

¡Qué si!
¡qué no!
que caiga un chaparrón,
con azúcar y turrón,
que rompa los cristales de la estación. 

Que siga lloviendo
los pájaros corriendo
florezca la pradera
al sol de primavera 


¡Qué si!
¡qué no!
que caiga un chaparrón,
con azúcar y turrón,
que rompa los cristales de la estación.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ:

Βροχή, βροχή,
σε μια παλιά σπηλιά,
τα πουλιά τραγουδούν,
  και τα σύννεφα αυξάνονται.

Μα ναι!
Γιατί όχι!
πέφτει μια νεροποντή,
με τη ζάχαρη και το μαντολάτο,
να σπάσει τα παράθυρα του σταθμού.

Συνέχεια βρέχει
τα πουλιά τρέχουν
και το λουλούδι στο λιβάδι
κάτω από τον ήλιο της άνοιξης.

Μα ναι!
Γιατί όχι!
πέφτει μια νεροποντή,
με τη ζάχαρη και το μαντολάτο,
να σπάσει τα παράθυρα του σταθμού.

ΣΤΟΧΟΙ - ΣΚΟΠΟΙ:

Οι μαθητές θα πρέπει:
  • Να γνωρίσουν ένα παιχνιδοτράγουδο από άλλη χώρα.
  • Να καλλιεργήσουν τη φωνή τους.
  • Να προσανατολιστούν στον χώρο και να συσχετίσουν τον χώρο με τον χρόνο. 
  • Να μάθουν να τονίζουν σωστά τον λόγο. 
  • Να μάθουν να συγχρονίζονται. 
  • Να εξοικειωθούν με την ιδιότητα της έντασης, ιδιαίτερα με τις έννοιες crescendo και decrescendo.
  • Να παίξουν με τα κρουστά όργανα της τάξης.
  • Να έρθουν σε επαφή με απλά ρυθμικά στοιχεία (ολόκληρο, μισό, τέταρτο και όγδοα).

ΥΛΙΚΑ:

  • Μουσικά όργανα τάξης, Boomwhackers
  • Μεγάλος χώρος για κίνηση
  • προτζέκτορας
  • καρτέλες



ΟΔΗΓΙΕΣ:
  •  Δύο παιδιά σχηματίζουν «γέφυρα» ενώνοντας τα χέρια τους. Τα υπόλοιπα παιδιά στοιχίζονται σε μία ευθεία το ένα πίσω από το άλλο και περνούν κάτω από τη «γέφυρα». 

  • Στα λόγια que si η «γέφυρα» χαμηλώνει πάνω από το παιδί που περνά εκείνη τη στιγμή, αλλά αμέσως ξανασηκώνεται στα λόγια que no. 

  • Τα παιδιά της «γέφυρας» τελικά πιάνουν ένα παιδί στην τελευταία νότα του τραγουδιού (στη λέξη σταθμός - estación) σε κάθε στροφή, το οποίο αντικαθιστά ένα από τα δύο παιδιά της «γέφυρας». 

  • Επιλέγουμε δύο παιδιά που μπορούν να παίξουν σε ξυλόφωνα, μεταλλόφωνα (έχουμε αφήσει μόνο τις ράβδους σολ και μι ή έχουμε μαρκάρει τις συγκεκριμένες νότες με αυτοκόλλητες ετικέτες), chime bars ή boomwhackers, το μελωδικό μοτίβο των φράσεων que si και que no (). 

  • Αφού τραγουδήσουμε και παίξουμε με το παραπάνω παιχνιδοτράγουδο, συζητούμε με τα παιδιά για τα διάφορα είδη βροχής (ψιχάλα, ψιλόβροχο, καταιγίδα, μπόρα, χαλάζι κτλ.). Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε ομάδα διαλέγει μουσικά όργανα και άλλα ηχογόνα αντικείμενα, προκειμένου να δημιουργήσει μια μικρή σύνθεση για ένα από τα παραπάνω είδη βροχής. Μπορούν όμως να χρησιμοποιήσουν και τη φωνή και το σώμα τους. Προτρέπουμε τα παιδιά να μεταχειριστούν διαφορετικές εντάσεις, καθώς και τη σταδιακή αυξομείωσή τους (crescendo και decrescendo).

  • Τα παιδιά, χωρισμένα σε δύο ομάδες μπορούν να συνδυάσουν αρμονική συνοδεία ντο-σολ, με το ρυθμικό μοτίβο
    και με μελωδικό ostinato σολ / λα-λα (). Τα κρουστά μπορούν να παίζουν σε δύο ομάδες επίσης:οι κλάβες () και τα κουδουνάκια ()
    .


Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο, θα μεταβείτε στο ιστολόγιο της συναδέλφου δασκάλας Δώρας Μπατσή και θα δείτε τους μαθητές της Β' Δημοτικού στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, να παίζουν και να τραγουδούν το Que llueva. 



  • Στη συνέχεια μπορείτε να δείξετε στον προτζέκτορα ή να μοιράσετε τις παρακάτω καρτέλες και να παίξετε με τους ρυθμούς των λέξεων με θέμα τη βροχή (οι καρτέλες είναι στα αγγλικά, αν θέλετε χρησιμοποιείστε τις ως έχουν με τη βοήθεια της καθηγήτριας των αγγλικών του σχολείου, ή προσαρμόστε τις εύκολα στα ελληνικά). 
http://www.letsplaykidsmusic.com/wp-content/uploads/2014/01/rain-game.pdf


  • Συνδυαστικά μπορείτε να κάνετε επανάληψη στο τραγούδι "Βρέχει βρέχει και χιονίζει" που έχουν μάθει τα παιδιά στην Α' Δημοτικού.


  • Τέλος στο πρόγραμμα "ΜΕΛΙΝΑ" περιέχονται τραγούδια με θέμα τη βροχή που μπορείτε να ακούσετε με τους μαθητές σας (ο σύνδεσμος βρίσκεται κάτω από την εικόνα των περιεχομένων) .
https://www.iema.gr/data/EducationalProjects/Melina/Tracks/rain/RAIN.htm


ΠΗΓΕΣ:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ