Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΙ - ΝΤΟ - ΝΤΟ (μουσικό παιχνίδι)

Το παρακάτω παιχνίδι προτείνεται ως συμπληρωματική δραστηριότητα για όταν διδαχθούν οι μαθητές της Β' Δημοτικού, το 15ο κεφάλαιο του βιβλίου τους, καθώς και οι μαθητές της Γ' και Δ' Δημοτικού το 6ο κεφάλαιο του βιβλίου τους.

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:


  • Οι μαθητές να εξοικειωθούν με τις νότες από την κλίμακα του ΝΤΟ.
  • Να διασκεδάσουν παίζοντας ένα παιχνίδι και συγχρόνως να μάθουν τις νότες.

ΥΛΙΚΑ:

  • Πιάνο/Αρμόνιο ή Ξυλόφωνο/Μεταλλόφωνο.
  • Πίνακας και Μαρκαδόρος.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ:

  • Ζωγραφίστε στον πίνακα μια σκάλα και γράψτε σε κάθε σκαλοπάτι μια νότα από την κλίμακα του Ντο.

  • Πείτε στους μαθητές σας ότι το "ΣΟΛΦΕΖ" αποτελεί μια μέθοδο, όπου μπορούμε να μάθουμε να διαβάζουμε τις νότες. Κάθε νότα έχει ονομαστεί με μια συλλαβή για να τις θυμόμαστε καλύτερα. Παίξτε τις νότες στο πιάνο και δώστε ιδιαίτερη έμφαση στη χαμηλό και ψηλό ΝΤΟ, έτσι ώστε να αντιληφθούν ότι παρά το γεγονός ότι έχουν το ίδιο όνομα, υπάρχει διαφορά τονικού ύψους.
  • Τραγουδήστε την κλίμακα του ΝΤΟ μαζί με τους μαθητές σας.
  • Στη συνέχεια πείτε στους μαθητές σας ότι: "Στα πολύ παλιά χρόνια, τον καιρό των δεινοσαύρων ζούσε ένα πουλί που το έλεγαν ΝΤΟΝΤΟ. Το πουλί αυτό ζούσε σε ένα νησί κοντά στην Αφρική, όμως δυστυχώς ήταν πολύ κουτό και τεμπέλικο, ενώ δεν μπορούσε ούτε να πετάξει και έτσι εύκολα κάποιος μπορούσε να το πιάσει. Γρήγορα λοιπόν το είδος του εξαφανίστηκε. 
  • Ήρθε λοιπόν η ώρα να παίξετε το παιχνίδι "ΜΙ - ΝΤΟ - ΝΤΟ". Στόχος είναι να μην σας πιάσουν όπως ένα πουλί ΝΤΟΝΤΟ.
  • Πείτε στους μαθητές σας ότι θα τραγουδάτε τρεις νότες κάθε φορά και εκείνοι πρέπει πολύ γρήγορα να επαναλάβουν ότι λέτε, εκτός από όταν τραγουδάτε τις νότες ΜΙ - ΝΤΟ - ΝΤΟ. Αν μπερδευτούν και τις τραγουδήσουν τότε γίνονται πουλιά ΝΤΟΝΤΟ που πιάστηκαν σε αιχμαλωσία.
Καλή Διασκέδαση!

ΠΗΓΗ:


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ