Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΙ - ΝΤΟ - ΝΤΟ (μουσικό παιχνίδι)

Το παρακάτω παιχνίδι προτείνεται ως συμπληρωματική δραστηριότητα για όταν διδαχθούν οι μαθητές της Β' Δημοτικού, το 15ο κεφάλαιο του βιβλίου τους, καθώς και οι μαθητές της Γ' και Δ' Δημοτικού το 6ο κεφάλαιο του βιβλίου τους.

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:


  • Οι μαθητές να εξοικειωθούν με τις νότες από την κλίμακα του ΝΤΟ.
  • Να διασκεδάσουν παίζοντας ένα παιχνίδι και συγχρόνως να μάθουν τις νότες.

ΥΛΙΚΑ:

  • Πιάνο/Αρμόνιο ή Ξυλόφωνο/Μεταλλόφωνο.
  • Πίνακας και Μαρκαδόρος.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ:

  • Ζωγραφίστε στον πίνακα μια σκάλα και γράψτε σε κάθε σκαλοπάτι μια νότα από την κλίμακα του Ντο.

  • Πείτε στους μαθητές σας ότι το "ΣΟΛΦΕΖ" αποτελεί μια μέθοδο, όπου μπορούμε να μάθουμε να διαβάζουμε τις νότες. Κάθε νότα έχει ονομαστεί με μια συλλαβή για να τις θυμόμαστε καλύτερα. Παίξτε τις νότες στο πιάνο και δώστε ιδιαίτερη έμφαση στη χαμηλό και ψηλό ΝΤΟ, έτσι ώστε να αντιληφθούν ότι παρά το γεγονός ότι έχουν το ίδιο όνομα, υπάρχει διαφορά τονικού ύψους.
  • Τραγουδήστε την κλίμακα του ΝΤΟ μαζί με τους μαθητές σας.
  • Στη συνέχεια πείτε στους μαθητές σας ότι: "Στα πολύ παλιά χρόνια, τον καιρό των δεινοσαύρων ζούσε ένα πουλί που το έλεγαν ΝΤΟΝΤΟ. Το πουλί αυτό ζούσε σε ένα νησί κοντά στην Αφρική, όμως δυστυχώς ήταν πολύ κουτό και τεμπέλικο, ενώ δεν μπορούσε ούτε να πετάξει και έτσι εύκολα κάποιος μπορούσε να το πιάσει. Γρήγορα λοιπόν το είδος του εξαφανίστηκε. 
  • Ήρθε λοιπόν η ώρα να παίξετε το παιχνίδι "ΜΙ - ΝΤΟ - ΝΤΟ". Στόχος είναι να μην σας πιάσουν όπως ένα πουλί ΝΤΟΝΤΟ.
  • Πείτε στους μαθητές σας ότι θα τραγουδάτε τρεις νότες κάθε φορά και εκείνοι πρέπει πολύ γρήγορα να επαναλάβουν ότι λέτε, εκτός από όταν τραγουδάτε τις νότες ΜΙ - ΝΤΟ - ΝΤΟ. Αν μπερδευτούν και τις τραγουδήσουν τότε γίνονται πουλιά ΝΤΟΝΤΟ που πιάστηκαν σε αιχμαλωσία.
Καλή Διασκέδαση!

ΠΗΓΗ:


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δραστηριότητες για βρέφη (12-18 μηνών)

Το μικρό σας έχει αρχίσει να κινείται πολύ περισσότερο και να εκφράζεται. Έτσι είναι γεμάτο ενθουσιασμό και μερικές φορές γεμάτο πείσμα! Μάθετε ποια παιχνίδια του προσφέρουν στήριξη για τα πρώτα του βήματα, δίνοντάς του την απαραίτητη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν παιχνίδια και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το μωρό σας να πάρει ιδέες και να μάθει να ανταποκρίνεται στους γύρω του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.



Τι μπορεί να κάνει σε αυτή την ηλικία;


1) Το παιδί σας μπορεί πια να περπατάει και αισθάνεται περήφανο για αυτό 2) Του αρέσει να απασχολεί τον εαυτό του και να εξερευνεί τα πάντα 3) Μπορεί να ενώνει ιδέες διαμορφώνοντας ένα βασικό σχέδιο 4) Δείχνει την αγάπη του με αγκαλίτσες, φιλάκια και χαμογελάκια 5) Μπορεί να βάζει και να βγάζει αντικείμενα μέσα και έξω από ένα κουτί 6} Αρχίζει να αντιδρά στα αντικείμενα με τον κατάλληλο τρόπο - για παράδειγμα, αγκαλιάζει το αρκουδάκι του 7) Του αρέσει να μιμείται εσάς όταν κάνετε δουλειές του σπιτιού.
Απολαύστε ώρες ξέγνοιαστου και δημιουργικού παιχνιδ…

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)

Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικήςΕξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1020-h-kinhsh-sto-mathhma-ths-moysikhs?vid=2667&vtp=720
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – ΔραστηριότητεςΔραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και …