Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΨΑΡΙΟΥ


ΣΤΟΧΟΙ:


  • Εκμάθηση των νοτών ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΣΟΛ ΛΑ με φωνομιμικές χειρονομίες.
  • Να έρθουν σε επαφή με την πεντατονική κλίμακα.
  • Συσχετισμός κάθε νότας με το χρώμα που αντιστοιχεί σε boomwhacker.
  • Τραγούδισμα κάθε νότας στο σωστό τονικό ύψος.



ΥΛΙΚΑ: 

  • Πίνακας
  • Boomwhackers


ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

  • Οι λέξεις με έντονα γράμματα (bold) θα πρέπει να λέγονται τραγουδιστά.

ψηλά = ΣΟΛ 

χαμηλά = ΜΙ

πηδώ = ΛΑ

σπίτι = ΝΤΟ

κοιτώ = ΡΕ

  • Ο παρακάτω πίνακας δείχνει τις αντιστοιχίες νοτών και φωνομιμικών χειρονομίων με τα χρώματα των boomwhackers:




ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ:

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα ψάρι που το έλεγαν Ρούλη (από το Ψαρούλης). Ήταν ένα ψάρι σαν όλα τα άλλα που μπορούσε να κολυμπάει όπως όλα τα υπόλοιπα ψάρια (δείξτε με το χέρι σας την παρακάτω χειρονομία).



Είχε όμως και μια κρυφή ακόμη ικανότητα, μπορούσε να κολυμπήσει και μπρούμυτα! (δείξτε με το χέρι σας την παρακάτω χειρονομία).
Μια μέρα, ο Ρούλης το ψάρι κολυμπούσε στον ωκεανό, και καθώς ήταν δεινός κολυμβητής πήγαινε μια ψηλά και μια χαμηλά. Μια ψηλά και μια χαμηλά! (κάντε τις αντίστοιχες χειρονομίες και πείτε τραγουδιστά τις λέξεις).

Τα υπόλοιπα ψάρια τον χάζευαν και προσπαθούσαν να τον μιμηθούν, γιατί όλα ήθελαν να μάθουν να κολυμπούν όπως ο Ρούλης. 

(Δείξτε με χειρονομίες το ψηλά - ΣΟΛ και χαμηλά - ΜΙ, τραγουδήστε την παρακάτω στροφή και ζητείστε από τους μαθητές να σας μιμηθούν με τη φωνή τους και τις αντίστοιχες χειρονομίες)

ψηλά ψηλά ψηλά ψηλά
χαμηλά χαμηλά χαμηλά χαμηλά
ψηλά χαμηλά ψηλά χαμηλά
ψηλά ψηλά χαμηλά χαμηλά
χαμηλά χαμηλά ψηλά ψηλά.


Ο Ρούλης είπε στα υπόλοιπα ψάρια: "Αρκετά για σήμερα φίλοι μου, αύριο πάλι, νομίζω κουραστήκατε αρκετά, έχετε γίνει πολύ καλοί κολυμβητές!".

(Στο σημείο αυτό παρουσιάστε τους το ΣΟΛ και το ΜΙ κάνοντας τις κινήσεις που τα παιδιά έχουν πλέον μάθει πολύ καλά - μπορείτε να γράψετε και τις νότες με το πεντάγραμμο στον πίνακα).


Την επόμενη μέρα ο Ρούλης αφού κολύμπησε για αρκετή ώρα ΣΟΛ και ΜΙ, άρχισε να βαριέται και σκέφτηκε: "Δεν μπορεί θα υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορώ να κολυμπήσω! Τα υπόλοιπα ψάρια μπορεί να είναι ικανοποιημένα με το να κολυμπούν εδώ κι εκεί, όμως εγώ θέλω να δω τι υπάρχει και στην επιφάνεια της θάλασσας!". 


Αφού λοιπόν εξασκήθηκε για αρκετές μέρες, ήταν πλέον ικανός να πηδά πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Να λοιπόν πια ήταν η ρουτίνα του: ΜΙ ΣΟΛ πηδώ ΣΟΛ (κάντε τις αντίστοιχες χειρονομίες και πείτε τραγουδιστά τις λέξεις)


Μήπως τον είδατε να πηδά; Ο μόνος τρόπος που το κατάφερε ήταν γιατί εξασκήθηκε πολύ και δεν τα παράτησε με την πρώτη δυσκολία. Για να δούμε μπορείτε να το κάνετε και εσείς;


(Δείξτε με χειρονομίες το ψηλά - ΣΟΛ, το χαμηλά - ΜΙ και το πηδώ - ΛΑ, τραγουδήστε την παρακάτω στροφή και ζητείστε από τους μαθητές να σας μιμηθούν με τη φωνή τους και τις αντίστοιχες χειρονομίες)


πηδώ πηδώ πηδώ πηδώ
πηδώ ΣΟΛ πηδώ ΣΟΛ
ΣΟΛ ΜΙ ΣΟΛ ΜΙ
ΜΙ ΣΟΛ πηδώ ΜΙ ΣΟΛ πηδώ
ΣΟΛ πηδώ ΣΟΛ ΜΙ

(Στο σημείο αυτό παρουσιάστε τους το ΛΑ κάνοντας την κίνηση που τα παιδιά έχουν πλέον μάθει πολύ καλά και γράψτε τη νότα στον πίνακα).


Ο Ρούλης ήταν πλέον πολύ κουρασμένος, είχε κολυμπήσει πάρα πολύ εκείνη την ημέρα, αποφάσισε λοιπόν να γυρίσει σπίτι.




Έκανε ένα τελευταίο γύρο ΛΑ ΣΟΛ ΜΙ και άρχισε να κατεβαίνει όλο και πιο βαθιά στον πάτο της θάλασσας. Εκεί γλίστρησε κάτω από ένα βράχο. "Αχ τι όμορφα που είναι όταν επιστρέφεις σπίτι σου" σκέφτηκε.

(Δείξτε με χειρονομίες το ψηλά - ΣΟΛ, το χαμηλά - ΜΙ, το πηδώ - ΛΑ και το σπίτι - ΝΤΟ, τραγουδήστε την παρακάτω στροφή και ζητείστε από τους μαθητές να σας μιμηθούν με τη φωνή τους και τις αντίστοιχες χειρονομίες)

ΣΟΛ ΜΙ σπίτι
σπίτι ΜΙ ΣΟΛ
ΣΟΛ σπίτι, ΣΟΛ σπίτι
ΣΟΛ ΛΑ ΣΟΛ ΜΙ σπίτι

(Στο σημείο αυτό παρουσιάστε τους το ΝΤΟ κάνοντας την κίνηση που τα παιδιά έχουν πλέον μάθει πολύ καλά και γράψτε τη νότα στον πίνακα).

Ξαφνικά χτυπήματα ακούστηκαν στην πόρτα. "Ποιος να είναι άραγε;" αναρωτήθηκε ο Ρούλης. Ανοίγει την πόρτα κοιτά αριστερά δεξιά αλλά δεν ήταν κανείς και έτσι επέστρεψε σπίτι του.



Μετά από λίγο πάλι χτυπήματα ακούστηκαν στην πόρτα. Ανοίγει πάλι την πόρτα κοιτά αριστερά δεξιά αλλά κανείς δεν φαινόταν. "Κάποιος μου κάνει πλάκα" σκέφτηκε εκνευρισμένος και επέστρεψε σπίτι του.

Πείτε στους μαθητές σας: "Μπορούμε να βοηθήσουμε τον Ρούλη να βρούμε ποιος του κάνει πλάκα;"

(Δείξτε με χειρονομίες το ψηλά - ΣΟΛ, το χαμηλά - ΜΙ, το πηδώ - ΛΑ, το σπίτι - ΝΤΟ και το κοιτώ - ΡΕ, τραγουδήστε την παρακάτω στροφή και ζητείστε από τους μαθητές να σας μιμηθούν με τη φωνή τους και τις αντίστοιχες χειρονομίες)

ΝΤΟ κοιτώ ΝΤΟ
ΝΤΟ κοιτώ ΜΙ
ΜΙ κοιτώ ΝΤΟ
ΜΙ κοιτώ ΣΟΛ κοιτώ ΛΑ κοιτώ ΝΤΟ
ΝΤΟ κοιτώ ΜΙ ΣΟΛ ΛΑ
ΛΑ ΣΟΛ ΜΙ κοιτώ ΝΤΟ

(Στο σημείο αυτό παρουσιάστε τους το ΡΕ κάνοντας την κίνηση που τα παιδιά έχουν πλέον μάθει πολύ καλά και γράψτε τη νότα στον πίνακα).

Να λοιπόν ποιος κρυβόταν πίσω από την πόρτα ήταν η νότα ΡΕ!!

Επαναλάβετε την ιστορία δίνοντας boomwhackers στους μαθητές σας και κάθε φορά που αναφέρετε μια νότα θα πρέπει να χτυπούν το αντίστοιχο boomwhacker.


ΠΗΓΕΣ:

https://www.teacherspayteachers.com/FreeDownload/Boomwhackers-Staff-Note-Chart-new-update-2015-FREE

http://kentuckykodalyclassroom.blogspot.gr/2016/08/a-fish-story.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ