Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)

   
Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.

  • Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής
Εξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.


  • Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – Δραστηριότητες
Δραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και εφαρμογές με ανάλυση των στόχων, της μεθοδολογίας και των αποτελεσμάτων τους.


  • Ακουστική ευαισθητοποίηση και ενεργητική μουσική ακρόαση
Εξοικείωση με τις βασικές αρχές και τη μεθοδολογία διενέργειας δραστηριοτήτων ακουστικής ευαισθητοποίησης και ενεργητικής μουσικής ακρόασης. Μελέτη και τρόποι δημιουργίας οδηγών ακρόασης για διάφορα επίπεδα μουσικών γνώσεων των μαθητών.


  • Ενεργητική μουσική ακρόαση – Δραστηριότητες και μεθοδολογία
Διενέργεια δραστηριοτήτων ενεργητικής μουσικής ακρόασης μέσα στην τάξη, βιωματική εμπειρία, συζήτηση και κριτικός σχολιασμός της μεθοδολογίας που επιδείχθηκε από τη διδάσκουσα.


  • Παρουσιάσεις δραστηριοτήτων ενεργητικής μουσικής ακρόασης από φοιτητές
Παρουσιάσεις εργασιών ενεργητικής μουσικής ακρόασης από τους φοιτητές του μαθήματος.
Συζήτηση και κριτικός σχολιασμός των παρουσιάσεων.






  • Δημιουργικότητα στην τάξη της μουσικής
Εξοικείωση με τις βασικές θεωρίες περί μουσικής δημιουργικότητας και τις βασικές μεθοδολογικές αρχές για τη διενέργεια δημιουργικών δραστηριοτήτων στην τάξη. Παρουσίαση και βίωση παραδειγμάτων δραστηριοτήτων αυτοσχεδιασμού με περιγραφή της μεθοδολογίας τους. Η πορεία προς τη σύνθεση.


  • Ηχητική εξερεύνηση και καταγραφή – Πολύτεχνες δραστηριότητες
Εξοικείωση με δραστηριότητες ηχητικής εξερεύνησης και ηχητικών συνθέσεων. Ανάλυση της μεθοδολογίας εκπόνησής τους. Εργασία των φοιτητών σε ομάδες μέσα στην τάξη, παρουσίαση των ηχητικών τους συνθέσεων, κριτικός σχολιασμός και αξιοποίηση των συνθέσεων για διδασκαλία μουσικών φαινομένων και εννοιών.


  • Το μεθοδολογικό πλαίσιο για τη διενέργεια δημιουργικών δραστηριοτήτων με μαθητές
Εξοικείωση με τις βασικές αρχές και το μεθοδολογικό πλαίσιο για τη διενέργεια δημιουργικών μουσικών δραστηριοτήτων με τους μαθητές. Χρήση των δημιουργιών των παιδιών ως υλικό για σχολικές γιορτές και εκδηλώσεις.

http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1031-to-methodologiko-plaisio-gia-th-dienergeia-dhmioyrgikon-drasthriothton-me-mathhtes


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι παραπάνω σύνδεσμοι παραπέμπουν στο μάθημα  "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙΙ", στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο που υπάρχουν στα μαθήματα "Μουσική Παιδαγωγική Ι" και "Μουσική Παιδαγωγική ΙΙ".

http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

       Το Καρναβάλι των ζώων αποτελεί ένα από τα πλέον αγαπημένα μου έργα και κάθε χρόνο το διδάσκω στους μαθητές μου.        Συνήθως επιλέγω να το διδάξω λίγο πριν την περίοδο του Καρναβαλιού. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με το έθιμο, όμως μόλις τα παιδιά ακούν τον τίτλο του έργου αμέσως κάνουν τον συσχετισμό και μου δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσω ενδιαφέρουσες συζητήσεις μαζί τους.      Έχω ετοιμάσει μία διαδραστική παρουσίαση για το σύνολο του έργου, με βίντεο και ερωτήσεις κατανόησης. Στις μικρότερες τάξεις συνήθως συνοδεύω την παρουσίαση με ένα βιβλίο (υπάρχουν αρκετά στο εμπόριο), έτσι ώστε κάθε ζώο να συνοδεύεται με μία μικρή αφήγηση.       Συνήθως χρειάζομαι 2-3 μαθήματα για να ολοκληρώσω την παρουσίαση, όμως πριν από όλα τους δείχνω ένα μικρό βίντεο με λίγα στοιχεία για το συνθέτη του έργου Camille Sain-Saëns. Στην συνέχεια ξεκινώ την παρουσίαση και την προσαρμόζω ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών.   Αν δεν γνωρίζετε το έργο πολύ καλά μπορείτε να δείτε την παρακάτω