Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Body Percussion (στόχοι, συμβουλές και δραστηριότητες)

Μαθησιακοί στόχοι για τους μαθητές:

ΦΟΡΜΑ: Βάζουμε διαφορετικές κινήσεις σε κάθε θέμα, ξεχωρίζουμε ρυθμικά μοτίβα υπερτονίζοντάς τα με ηχηρές κινήσεις, χρησιμοποιούμε ρυθμικούς κανόνες. Εκτελέστε τα κρουστά του σώματος ως μια Συμφωνία (μια ολόκληρη ομάδα που εργάζεται μαζί) ένα Κοντσέρτο (ένας σολίστ με την ομάδα που τον πλαισιώνει) ένα Concerto Grosso (μια μικρή ομάδα που κάνει σόλο και μια μεγαλύτερη ομάδα να την πλαισιώνει). Οι δυνατότητες είναι ατελείωτες.
ΗΧΟΧΡΩΜΑ: Χρησιμοποιήστε διάφορους ήχους και διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας κίνησης. Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργήσετε διαφορετικά ηχοχρώματα.
ΣΤΑΘΕΡΟΣ ΠΑΛΜΟΣ: Οι δραστηριότητες αδρής κινητικότητας επιτρέπουν στα παιδιά να αισθάνονται τον σταθερό παλμό πολύ πιο εύκολα.
ΜΕΤΡΟ: Χρησιμοποιείστε τα κρουστά σώματος για εκμάθηση απλών και σύνθετων μέτρων.
ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ: Οι μαθητές δοκιμάζουν και εκτελούν αυτούς τους ρυθμούς σε ομάδες και ως σόλο.
ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Οι μαθητές αυτοσχεδιάζουν νέους ήχους και ρυθμικά μοτίβα.
ΔΥΝΑΜΙΚΗ/ΕΝΤΑΣΗ: Οι μαθητές χρησιμοποιούν διάφορες δυναμικές αλλαγές της έντασης για να δημιουργήσουν μουσικές συνθέσεις
ΜΕΛΩΔΙΑ: Οι μαθητές μπορούν να τραγουδήσουν μαζί με τους ρυθμούς που έχουν δημιουργήσει.
ΜΟΥΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: Εξάσκηση στη μουσική ορολογία π.χ. Tempo, crescendo, forte, legato, κλπ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΗΜΕΙΟΓΡΑΦΙΑ: Οι μαθητές μπορούν να σημειώσουν τις συνθέσεις τους ή να διαβάσουν τις συνθέσεις των άλλων χρησιμοποιώντας παραδοσιακή ή μη σημειογραφία.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ: Οι μαθητές μπορούν να παίξουν για την τάξη τους, σε μια συναυλία, ή να βιντεοσκοπηθούν.
ΣΥΝΘΕΣΗ: Οι μαθητές δημιουργούν δικές τους μουσικές συνθέσεις.
ΑΝΑΛΥΣΗ/ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Οι μαθητές θα περιγράψουν τι βλέπουν και ακούν χρησιμοποιώντας μουσικούς όρους.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Οι μαθητές θα αξιολογήσουν τα στοιχεία της μουσικής που ακούν και τις κινήσεις που βλέπουν.
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΤΕΧΝΕΣ: Οι μαθητές θα συνδέσουν τη μουσική με το χορό και το θέατρο.


Συμβουλές και διαδικασίες εκμάθησης:

Οι μαθητές μπορεί να αισθάνονται άβολα με δραστηριότητες Body Percussion στην αρχή.

Έτσι....

  • Ξεκινήστε με ρυθμούς που γίνονται καθισμένοι, ακόμη και καθισμένοι πίσω από το θρανίο τους.
  • Ξεκινήστε με ρυθμούς που είναι πολύ γρήγοροι και φαίνονται "κουλ".
  • Χρησιμοποιήστε απλά ρυθμικά μοτίβα αρχικά.
  • Χρησιμοποιήστε καρτέλες με εικόνες Body Percussion.
  • Αυτές οι δραστηριότητες γίνονται καλύτερα σε μικρά χρονικά διαστήματα, 7-8 λεπτά. Καλό είναι να χρησιμοποιηθούν ως τρόπος για να ξεκινήσει το μάθημα, ως κλείσιμο ενός μαθήματος ή ως μια μετάβαση μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων. Τα χρησιμοποιώ επίσης όταν είμαι σε μια μεγάλη ομάδα και χρειάζομαι όλοι να έρθουν μαζί για να επικεντρωθούν σε κάτι.
  • Παίξτε κάποια κομμάτια που είναι γνωστά στους μαθητές σας και προσθέστε Body Percussion και κρουστά όργανα ως συνοδεία. 
  • Διδάξτε μερικά βασικά μοντέλα ostinati που ταιριάζουν σε πολλά μουσικά κομματια. Τα παιδιά που δεν μπορούν να μάθουν εύκολα ένα νέο μοτίβο μπορούν να παίξουν κάτι που ήδη γνωρίζουν. Όπως το "We will rock you...."
  • Τραγουδήστε ενώ τα παιδιά κάνουν τη ρυθμική συνοδεία, σύντομα, θα τραγουδούν μαζί σας.
  • Χρησιμοποιήστε μελωδίες και ρυθμικά στοιχεία από διαφημίσεις στην τηλεόραση, τα παιδιά θα τα αναγνωρίσουν και θα τα ντύσουν ρυθμικά ή θα αυτοσχεδιάσουν.
  • Εμφάνιση βίντεο (Youtube, Vimeo κλπ.) ομάδων που παίζουν με Body Percussion, ειδικά αυτά που φαίνονται πολύ δύσκολα, ή απλά αστεία.


Δραστηριότητες:

  1. Παίξτε το παιχνίδι "ο Simon λέει..." με Body Percussion. Τα παιδιά θα πρέπει να επαναλαμβάνουν μόνο το μοτίβο που περιέχει ένα τουλάχιστον παλαμάκι. Αν δεν χτυπήσετε παλαμάκι, τότε δεν πρέπει να το επαναλάβουν, (το παλαμάκι είναι το ισοδύναμο του Simon λέει). Μην χτυπάτε παλαμάκι πάντα το πρώτο κτύπημα. Πρέπει να το επαναλάβουν τέλεια, ακόμα και τη δυναμική που χρησιμοποιήσατε. Διαχωρίστε την τάξη σας σε δύο ομάδες, όποια ομάδα επαναλάβει σωστά το μοτίβο που παίξατε τότε παίρνει έναν πόντο. Με αυτόν τον τρόπο, κανείς δεν βγαίνει έξω και όλοι συνεχίζουν να παίζουν ...
  2. Δημιουργείστε ένα απλό ostinato 2/4 ή 4/4, ο πρώτος μαθητής το εκτελεί με Body Percussion. Ένας άλλος μαθητής προτείνει ένα άλλο μοτίβο, όλη η τάξη το εκτελεί με τον πρώτο τρόπο και στη συνέχεια με το δεύτερο μοτίβο. Ο επόμενος μαθητής επιδεικνύει έναν νέο τρόπο, όλη η τάξη το εκτελεί τρεις φορές, με όλους τους ήχους που έχουν προταθεί μέχρι στιγμής. Μπορείτε επίσης να το κάνετε αυτό σε ομάδες, όπως ο Simon λέει...
  3. Οι μαθητές μπορούν να γράψουν τη δική τους μουσική. Βάλτε τα σε ομάδες των τριών και δώστε τους παραμέτρους. (π.χ. ένας ή δύο περιορισμοί τους βοηθούν να δημιουργήσουν) Για παράδειγμα περιορίστε τον αριθμό των ηχηρών κινήσεων, να έχει διάρκεια 4 μέτρων (ή 16 beats), πρέπει να υπάρχει μια ακολουθία στο τραγούδι, πρέπει να υπάρχει ένα διάλειμμα αυτοσχεδιασμού, να επιδεικνύει δύο διαφορετικά δυναμικά επίπεδα (δυνατά - σιγά) κλπ. Όλα αυτά μπορούν να εκτελεστούν ζωντανά για την τάξη ή τα παιδιά μπορούν να το βιντεοσκοπήσουν και στη συνέχεια όλοι μαζί μπορούν να παρακολουθήσουν, να σχολιάσουν και να αυτοαξιολογηθούν.
  4.  Ζητείστε από τους μαθητές σας να συνθέσουν ένα ρυθμικό μοτίβο. Περιορίστε ένα μαθητή να χρησιμοποιεί μόνο τα πόδια του, έναν άλλο μόνο τα χέρια του κ.τ.λ.. Δώστε στα παιδιά περιορισμούς όταν γράφετε μια νέα σύνθεση. Πείτε τους ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο ρυθμούς που περιλαμβάνονται σε ένα γνωστό τραγούδι. Όπως .... Waltzing Matilda, Jingle Bells κλπ.

ΠΗΓΕΣ:

https://www.bodypercussionclassroom.com/lesson-plans.html#

https://materialkiste.blogspot.com/2016/09/bodypercussion-1.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ