Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Τομ Τιριτόμ και η πολιτεία που ήταν χωρισμένη στα δύο

Στόχοι/Σκοποί:

Οι μαθητές θα πρέπει:

- Να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

- Να εξοικειωθούν με τις ιδιότητες του ήχου: ένταση, ύψος, χροιά.

- Να μπορούν να αποδώσουν μια ηχοιστορία.

- Να μπορούν να χρησιμοποιήσουν με σωστό τρόπο κρουστά μουσικά όργανα.

Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα.

Το κείμενο της Ηχοιστορίας:


Πορεία Διδασκαλίας:

  • Διαβάζουμε στα παιδιά την ηχοιστορία.
  •  Στη συνέχεια, προσπαθούμε να εντοπίσουμε μαζί με τα παιδιά τις ηχογόνες πηγές που υπάρχουν στο κείμενο και στη συνέχεια προσπαθούμε να μιμηθούμε με τη φωνή μας όσο περισσότερες από αυτές μπορούμε.
  • Μοιράστε κρουστά μουσικά όργανα και να δώσετε τη δυνατότητα στους μαθητές σας να εξερευνήσουν το ηχόχρωμά τους και με ποιο τρόπο μπορούν να επενδύσουν την ιστορία.
  • Ενημερώνουμε τα παιδιά ότι αποτελούν μια ορχήστρα και ότι εσείς είστε ο μαέστρος. Επομένως πρέπει να υπακούν στις οδηγίες που δίνετε με τα χέρια σας. Πότε δηλαδή πρέπει να ξεκινούν και πότε να σταματούν.

  • Διαβάζετε για μία ακόμη φορά την ηχοιστορία, όμως αυτή τη φορά δίνετε σήμα με τα χέρια σας πότε να ξεκινούν και πότε να σταματούν τους ήχους που έχουν από πριν επιλέξει για να επενδύσουν την ιστορία αυτή.

  • Αφού πλέον έχουν κατανοήσει τη ροή της ιστορίας και πλέον τα καθοδηγείτε χωρίς καμία λεκτική οδηγία, παρά μόνο με τα χέρια σας, τότε μπορείτε να προχωρήσετε σε ηχογράφηση.

  • Αυτοαξιολόγηση: αφού ακούσετε όλοι μαζί την ηχογράφηση που μόλις έχετε κάνει, μπορείτε να προχωρήσετε σε μια μικρή συζήτηση, π.χ. τι τους άρεσε, τι θα άλλαζαν, αν εντόπισαν κάποιο λάθος που ενδεχομένως έκαναν κ.τ.λ.


Ένα δείγμα από ηχογράφηση:


Πηγή:

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

       Το Καρναβάλι των ζώων αποτελεί ένα από τα πλέον αγαπημένα μου έργα και κάθε χρόνο το διδάσκω στους μαθητές μου.        Συνήθως επιλέγω να το διδάξω λίγο πριν την περίοδο του Καρναβαλιού. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με το έθιμο, όμως μόλις τα παιδιά ακούν τον τίτλο του έργου αμέσως κάνουν τον συσχετισμό και μου δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσω ενδιαφέρουσες συζητήσεις μαζί τους.      Έχω ετοιμάσει μία διαδραστική παρουσίαση για το σύνολο του έργου, με βίντεο και ερωτήσεις κατανόησης. Στις μικρότερες τάξεις συνήθως συνοδεύω την παρουσίαση με ένα βιβλίο (υπάρχουν αρκετά στο εμπόριο), έτσι ώστε κάθε ζώο να συνοδεύεται με μία μικρή αφήγηση.       Συνήθως χρειάζομαι 2-3 μαθήματα για να ολοκληρώσω την παρουσίαση, όμως πριν από όλα τους δείχνω ένα μικρό βίντεο με λίγα στοιχεία για το συνθέτη του έργου Camille Sain-Saëns. Στην συνέχεια ξεκινώ την παρουσίαση και την προσαρμόζω ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών.   Αν δεν γνωρίζετε το έργο πολύ καλά μπορείτε να δείτε την παρακάτω