Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ας γνωρίσουμε την K-POP!



Τάξεις: Ε' - Στ' Δημοτικού και Α -Β- Γ Γυμνασίου 

Σκοπός:

  • Εισαγωγή των μαθητών στον κόσμο της K-pop μουσικής, την ιστορία της και την πολιτιστική της σημασία.
  • Ανάλυση των στοιχείων που κάνουν την K-pop μοναδική και ελκυστική.
  • Ενθάρρυνση των μαθητών να εκτιμήσουν διαφορετικά μουσικά είδη.

Διάρκεια: 2-3 διδακτικές ώρες

Υλικά:

Οπτικοακουστικός εξοπλισμός (υπολογιστής, προτζέκτορας, ηχεία), πίνακας, φύλλα εργασίας με στίχους τραγουδιών και προφίλ καλλιτεχνών (προαιρετικά)

Πλάνο μαθήματος:

Εισαγωγή (10 λεπτά):

Ξεκινήστε το μάθημα εμπλέκοντας τους μαθητές σε μια συζήτηση για τα αγαπημένα τους είδη μουσικής. Ρωτήστε αν κάποιος έχει ακούσει ή ακούει K-pop.

Εξηγήστε ότι η K-pop αντιπροσωπεύει την κορεατική ποπ μουσική και έχει κερδίσει δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο τα τελευταία χρόνια.

Ιστορικό πλαίσιο (15 λεπτά):

Συζητήστε την προέλευση της K-pop και το ιστορικό της υπόβαθρο. Αναφέρετε σημαντικούς καλλιτέχνες και ομάδες από το ξεκίνημα της K-pop, όπως οι Kim Sisters και οι Seo Taiji and Boys.

Εξηγήστε πώς εξελίχθηκε η K-pop με την πάροδο του χρόνου, ενσωματώνοντας διάφορα είδη και επιρροές από δυτική ποπ, hip-hop, R&B και ηλεκτρονική μουσική.

Δείξτε παραδείγματα τραγουδιών K-pop από διαφορετικές εποχές για να απεικονίσετε την εξέλιξη και την ποικιλομορφία μέσα στο είδος.

Χαρακτηριστικά K-pop (20 λεπτά):

Συζητήστε τα μοναδικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη μουσική K-pop. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν συναρπαστικές μελωδίες, συγχρονισμένες χορευτικές ρουτίνες, περίτεχνα μουσικά βίντεο και πολυτάλαντους ερμηνευτές.

Παίξτε ένα δημοφιλές τραγούδι K-pop και αναλύστε τα μουσικά του στοιχεία, όπως η ενορχήστρωση, τα φωνητικά στυλ και οι τεχνικές παραγωγής.

Παρακολουθήστε ένα μουσικό βίντεο, με έμφαση στη χορογραφία, τη μόδα και την οπτική αφήγηση.

Πολιτιστική Σημασία (15 λεπτά):

Συζητήστε την πολιτιστική επίδραση της K-pop πέρα από τη μουσική. Επισημάνετε πώς έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο, δημιουργώντας μια αίσθηση κοινότητας και ενισχύοντας τις διαπολιτισμικές ανταλλαγές.

Μιλήστε για την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά που κατέβαλαν οι καλλιτέχνες της K-pop στην εκπαίδευση και τις εμφανίσεις τους.

Εξερευνήστε πώς η K-pop αντικατοπτρίζει πτυχές της κορεατικής κουλτούρας, όπως ο σεβασμός για τους μεγαλύτερους, η ομαδική εργασία και την έννοια του "hallyu" (κορεατικό κύμα).

Ομαδική δραστηριότητα (25 λεπτά):

Χωρίστε τους μαθητές σε μικρές ομάδες και αναθέστε σε κάθε ομάδα ένα δημοφιλές τραγούδι K-pop.

Παρέχετε φύλλα εργασίας με τους στίχους (οι στίχοι στα αγγλικά μπορούν να παραμείνουν ως έχουν) ενός τραγουδιού και τα προφίλ των καλλιτεχνών που συμμετέχουν. (προαιρετικά).

Δώστε οδηγίες στις ομάδες να αναλύσουν τους στίχους, να εντοπίσουν τα κύρια θέματα και να συζητήσουν την ελκυστικότητα του τραγουδιού σε ένα παγκόσμιο κοινό.

Κάθε ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματά της και η τάξη συζητά κοινά σημεία και διαφορές μεταξύ των τραγουδιών.

Σημείωση: Σε μαθητές δημοτικού προτείνεται οι στίχοι (ακόμα και αυτοί που είναι στα αγγλικά) να είναι μεταφρασμένοι.

Προβληματισμός και συμπέρασμα (10 λεπτά):

Καθοδηγήστε μια συζήτηση στην τάξη σχετικά με τις αντιλήψεις των μαθητών για την K-pop πριν και μετά το μάθημα.

Ζητήστε από τους μαθητές να μοιραστούν τι βρήκαν ενδιαφέρον ή τι τους έκανε εντύπωση για την K-pop.

Ολοκληρώστε τονίζοντας τη σημασία της ελεύθερης και ανεπηρέαστης ακρόασης διαφορετικών μουσικών στυλ με απώτερο σκοπό την εξερεύνηση διαφορετικών πολιτισμών μέσω της μουσικής.

Δραστηριότητες επέκτασης (προαιρετικά):

Αναθέστε στους μαθητές να μελετήσουν και να ερευνήσουν την επίδραση της K-pop στην παγκόσμια λαϊκή κουλτούρα.

Ενθαρρύνετε τους μαθητές να δημιουργήσουν τη δική τους μουσική ή χορογραφία εμπνευσμένη από την K-pop και να την παρουσιάσουν στην τάξη.

Σημείωση: Θυμηθείτε να προσαρμόσετε το σχέδιο μαθήματος με βάση τις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις των μαθητών σας.


Με βάση το παραπάνω σχέδιο μαθήματος δημιούργησα την παρακάτω παρουσίαση, την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.





Η συνάδελφος Τζένη Καρούμπαλη στα πλαίσια της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος σπουδών μουσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δημιούργησε ένα καταπληκτικό σχέδιο μαθήματος

Ακολουθείστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να το διαβάσετε



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ