Ερωτήσεις και Απαντήσεις (Σολ - Μι)
Τάξεις: Νηπιαγωγείο, Α - Β Δημοτικού
Διάρκεια: 10 - 15 λεπτά.
Υλικά: Boomwhackers (Σολ - Μι). Εναλλακτικά μεταλλόφωνο ή ξυλόφωνο
Στόχοι:
• Να δώσουμε στα παιδιά την ευκαιρία να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση όταν τραγουδούν μια σύντομη φράση.
• Να επιτρέψει στα παιδιά την ελευθερία να επιλέξουν να τραγουδήσουν σόλο ή ομαδικά.
• Να αναπτύξουν τις δεξιότητες ακρόασης των παιδιών σε σχέση με την μίμηση και απόδοση μιας μελωδικής φράσης.
Πορεία Διδασκαλίας:
• Χρησιμοποιώντας μόνο τις νότες Σολ και Μι , ο εκπαιδευτικός κάνει στα παιδιά μερικές απλές ερωτήσεις (ατομικές - ομαδικές):
Ερώτηση: Τι φάγατε για πρωινό; Απάντηση: Δημητριακά με γάλα.
Ερώτηση: Ποιο είναι το όνομά σου; Απάντηση: Ιωάννα
Ερώτηση: Που μένετε; Απάντηση: Ζούμε στο Ρέθυμνο.
• Τα παιδιά απαντούν χρησιμοποιώντας μόνο τις νότες Σολ και Μι.
• Ιδανικά, κάθε παιδί θα πρέπει να έχει την ευκαιρία να τραγουδήσει ξεχωριστά. Πάντα θα υπάρχουν μερικά παιδιά που διστάζουν να τραγουδήσουν μόνα τους, αλλά αξίζει να επιμείνουμε δίνοντάς τους την ευκαιρία. Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να δυσανασχετήσουμε αν επιλέξουν να μην τραγουδήσουν μόνα τους τη συγκεκριμένη στιγμή που τους ζητήθηκε.
• Τα περισσότερα παιδιά θα μπορούν να δώσουν μια απάντηση χρησιμοποιώντας τις δύο νότες. Φυσικά είναι πιθανό τα παιδιά να μιμούνται το διάστημα 3μ και όχι το απόλυτο τονικό ύψος των νοτών Σολ και Μι. – αυτό θα έρθει με την ωριμότητα και την εξάσκηση.
Σημείωση: Αρχικά οι ερωτήσεις μπορούν να γίνουν με τη συνοδεία φωνομιμικών κινήσεων του συστήματος Kodaly και τα παιδιά να απαντούν αντίστοιχα.
ΣΟΛ
ΜΙ
Στη συνέχεια ή για εναλλαγή ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές μπορούν να κρατήσουν Boomwhackers (Σολ - Μι) και να συνεχίσουν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις (ατομικά και ομαδικά).
Επέκταση: Η δραστηριότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για καθημερινό καλωσόρισμα, καθώς και για την εισαγωγή ή επανάληψη οποιουδήποτε θέματος επιλέξει ο εκπαιδευτικός. Όταν οι μαθητές έχουν αποκτήσει αρκετή εξοικείωση με τις νότες Σολ και Μι, μπορεί να γίνει εισαγωγή της νότας Λα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου