Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δραστηριότητες Μουσικής με θέμα το Χειμώνα

Μια Νέα Χρονιά, Μια Νέα Αρμονία. Καλώς ήρθατε σε μια νέα χρονιά γεμάτη μουσικές ανακαλύψεις! 1η ανάρτηση για το 2025, το οποίο υπόσχεται να είναι ένα έτος δημιουργικότητας και μουσικής ανάπτυξης. Σε αυτό το blog, θα εξερευνήσουμε μαζί νέες μεθόδους διδασκαλίας, θα ανακαλύψουμε ενδιαφέροντα μουσικά εργαλεία και θα μοιραστούμε εμπνευσμένες ιδέες για να εμπλουτίσουμε τη μουσική εκπαίδευση. Είστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε αυτή τη συναρπαστική μουσική περιπέτεια;"

Αν δεν έχετε ακόμα αποφασίσει τι θα διδάξετε τους μαθητές σας τώρα που σε λίγες μέρες ανοίγουν τα σχολεία μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, το "Παίζω με Μουσική!" είναι εδώ για να σας βοηθήσει!

Στην παρακάτω παρουσίαση θα βρείτε μερικές ιδέες και σχέδια μαθήματος με θέμα τον χειμώνα. Εννοείται ότι υπάρχουν πολύ περισσότερες πηγές, βίντεο και τραγούδια με αυτό το θέμα, εσείς θα επιλέξετε τι τελικά θέλετε να διδάξετε τους μαθητές σας με βάση τους ειδικούς στόχους που έχετε θέσει.

Περιεχόμενα Παρουσίασης:

  • Επανάληψη ρυθμικών στοιχείων
  • Τραγούδια (Σχέδιο μαθήματος και εκμάθηση)
  • Ηχοϊστορίες εμπνευσμένες από παιδικά βιβλία
  • Boomwhackers και Χειμωνιάτικα Video Play-Along
  • Ο Χειμώνας από τις 4 εποχές Antonio Vivaldi


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. · ...

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθο...

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ...