Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ vol.2

1. Παιχνίδι σε κύκλο.

Σκοποί: Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με την έννοια του ρυθμού και της αυξομείωσης της ταχύτητας.

Υλικά: Πιάνο ή Αρμόνιο, 2 μικρές μπάλες (πόλο).



  • Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο
  • Ο εκπαιδευτικός παίζει 4 φορές εναλλάξ 2 συγχορδίες (Ντο - Σολ)
  • Τα παιδιά πρέπει να βρουν το ρυθμό και να χτυπήσουν ρυθμικά τα χέρια τους στα πόδια τους.
  • Ερώτηση: Μπορεί ο ρυθμός να πάει πιο αργά ή πιο γρήγορα;
  • Ο εκπαιδευτικός παίζει τις δύο συγχορδίες πότε αργά και πότε γρήγορα, κάνοντας accelerando και ritardanto. Οι μαθητές τον ακολουθούν χτυπώντας τα χέρια τους στα πόδια τους.
  • Στη συνέχεια δίνει μια μπάλα και ανάλογα το ρυθμό που παίζει, η μπάλα περνάει από μαθητή σε μαθητή (αργά - πολύ αργά - γρήγορα - πολύ γρήγορα).
  • Χωρίς προειδοποίηση ο εκπαιδευτικός παίζει μια τρίλια. Αυτό σημαίνει ότι η φορά της μπάλας πρέπει να αλλάξει.
  • Στη συνέχεια παίζει 3 νότες συγχρόνως - διαφωνία (Ντο-Ρε-Μι). Μόλις ακουστεί η διαφωνία ο μαθητής που έχει εκείνη τη στιγμή την μπάλα, πρέπει να την πετάξει στον αέρα. Έπειτα συνεχίζεται κανονικά το παιχνίδι.
  • Μόλις ακουστεί ένα glissando, ο μαθητής που έχει την μπάλα πρέπει να την πετάξει σε έναν από τους συμμαθητές του.
  • Κάθε φορά που κάποιος μαθητής κάνει λάθος μια από τις παραπάνω οδηγίες (τρίλια - διαφωνία - glissando) βγαίνει έξω έως ότου μείνουν 2 παιδιά.
  • Σε δεύτερο επίπεδο δυσκολίας μπορεί να προστεθεί και δεύτερη μπάλα. Το παιχνίδι ξεκινά με τις δύο μπάλες να τις κρατούν μαθητές που βρίσκονται απέναντι ο ένας από τον άλλο. Αν οι δύο μπάλες δοθούν στον ίδιο μαθητή κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, σημαίνει ότι ο ρυθμός δεν κρατήθηκε σωστά. Σημείωση: Στο glissando πρέπει απαραίτητα η μπάλα να πεταχτεί στο μαθητή απέναντι από εκείνον που την κρατάει.

2. Χορός και κίνηση.

Σκοπός: Να χρησιμοποιηθεί ο χορός ως μέσο γλώσσας χωρίς να χρησιμοποιηθούν λέξεις έτσι ώστε να διατυπωθεί το περιεχόμενο εννοιών.

Υλικά: Ένα μεγάλο χαρτί, που να γράφει "ΚΙΝΗΣΗ".

  • Οι μαθητές κάθονται σε κύκλο.
  • Ο εκπαιδευτικός τοποθετεί το φύλλο χαρτιού με τη λέξη "ΚΙΝΗΣΗ" στη μέση του κύκλου.
  • Ο εκπαιδευτικός ρωτάει τους μαθητές του τις ακόλουθες ερωτήσεις: 1) Τι είναι κίνηση; 2) Τι σκέφτεστε όταν βλέπετε τη λέξη κίνηση; 3) Μπορείτε να επικοινωνήσετε μέσω της κίνησης; 4) Τι είναι αυτό που κάνει την κίνηση τόσο σημαντική; 5) Τι θα κάνατε αν δεν μπορούσατε να κινηθείτε ή να μιλήσετε; 6) Με ποιον τρόπο θα επικοινωνούσατε; 7) Τι είδους κινήσεις θα κάνατε, αν προσπαθούσατε να μου μιλήστε και δεν σας επιτρεπόταν να χρησιμοποιήσετε τη φωνή σας;
  • Ο εκπαιδευτικός γράφει στον πίνακα: "Όταν σκέφτομαι την κίνηση, σκέφτομαι...."
  • Παρακάτω γράφει κάποιες πληροφορίες (μία κάθε φορά) και αφήνει τους μαθητές του να κινηθούν σύμφωνα με το εκάστοτε θέμα. 1) Αγαπημένο ζώο, 2) Ένα αντικείμενο από τη φύση 3) Μια στιγμή σιωπής 4) Ένα κινούμενο αντικείμενο 5) Μια σκέψη 6) Μια στιγμή πόνου.
  • "Όταν σκέφτομαι την κίνηση, Σκέφτομαι!"
  • Συγκέντρωση: Για κάθε ένα από τα αντικείμενα αυτά, ο εκπαιδευτικός ζητάει από τους μαθητές του να σκεφτούν και να κινηθούν αναλόγως.
  • π.χ. "Όταν σκέφτομαι την κίνηση, σκέφτομαι ένα(ν): κύκνο, ποτάμι, ένα σκυλάκι που το χτυπάει αυτοκίνητο, σιωπή, αυτοκίνητο, άγγελο κ.τ.λ.
  • Επιστροφή στον κύκλο και συζήτηση.

Πηγή: www.lessonplanspage.com/Music.htm

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ