Σκοποί/Στόχοι:
- Να αναπτυχθεί η επικοινωνία και το αίσθημα αποδοχής από την ομάδα.
- Να αναπτυχθεί η ικανότητα κινητικής έκφρασης.
- Να αναπτυχθεί η ακουστική αντίληψη, η ρυθμική ικανότητα και η αυτενέργεια.
- Να αναπτυχθεί η κινητική δημιουργικότητα.
- Να αναπτυχθεί η συνεργασία.
Υλικά: 1 ταμπουρίνο.
Χώρος διεξαγωγής: Αίθουσα χωρίς θρανία ή η αυλή.
Απαιτούμενος Χρόνος: 1 διδακτική ώρα.
Δραστηριότητες:
Ήχος - Ηχώ.
Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές στον κύκλο και τους ζητά να πουν με τη σειρά το όνομά τους, συνοδεύοντας συγχρόνως με ηχηρές κινήσεις. α) χτυπώντας όλες τις συλλαβές, β) χτυπώντας μόνο την τονισμένη και γ) με κάποιον άλλο τρόπο που επινοεί το παιδί. Κάθε φορά που ακούγεται ένα όνομα, η υπόλοιπη ομάδα επαναλαμβάνει (ηχώ).
Παραλλαγή: Κάθε παιδί επιλέγει το όνομα ενός συμμαθητή του. Συνεχίζει το παιδί που άκουσε το όνομά του. Μόλις τελειώσει κάθεται σταυροπόδι και το παιχνίδι τελειώνει μόλις κάτσουν όλα τα παιδιά.
Ρυθμικές Αξίες.
Μέσα από συζήτηση σχετικά με τους τρόπους κίνησης ανθρώπων και ζώων, ο εκπαιδευτικός συνδέει τις ρυθμικές αξίες :
με μορφές μετακίνησης ανθρώπων, αλλά και το περπάτημα ζώων.
Για παράδειγμα: α) αργό περπάτημα, ελέφαντας -
β) περπάτημα, βόλτα -
γ) τρέξιμο ποντικάκι -
δ) αναπηδήσεις, καγκουρό: όγδοο παρεστιγμένο με δέκατο έκτο.
Τέλος τα παιδιά συμμετέχουν εκφράζοντας λεκτικά και κινητικά τις ιδέες τους.
Ρυθμός και μετακίνηση.
Ο εκπαιδευτικός παίζει με ένα ταμπουρίνο (ή κάποιο άλλο κρουστό όργανο), τις ρυθμικές αξίες τις προηγούμενης δραστηριότητας και τα παιδιά διαλέγουν την ανάλογη μετακίνηση. Στις παύσεις (έπειτα από κάθε ρυθμικό στοιχείο), τα παιδιά επιλέγουν α) να κάνουν με το σωματικό σχήμα και β) να παίξουν τι ρυθμική αξία με ηχηρές κινήσεις.
Μουσική, Ρυθμός και Κίνηση
Τα παιδιά ακούν μουσική σε ρυθμό march π.χ το Radetchky March του Strauss
α) τη συνοδεύουν με ηχηρές κινήσεις μιμούμενα τον εκπαιδευτικό ή αυτοσχεδιάζοντας.
β) μετακινούνται στο χώρο με τρόπο που αντιστοιχούν στις ρυθμικές αξίες. Οι αλλαγές γίνονται στο τέλος κάθε μουσικής φράσης.
γ) κάθε μαθητής επιλέγει έναν από τους τέσσερις τρόπους που θα μετακινηθεί (περπάτημα, τρέξιμο, κ.τ.λ) και με το σύνθημα του εκπαιδευτικού αλλάζει τρόπο μετακίνησης.
Ρυθμικές αξίες και Κινητική εξερεύνηση
Κάθε παιδί επιλέγει μία από τις ρυθμικές αξίες που ήδη έχουν διδαχθεί σε προηγούμενες δραστηριότητες (μισό, τέταρτο ή όγδοο παρεστιγμένο με δέκατο έκτο) και κινείται αναλόγως. Στη συνέχεια εντοπίζει τα παιδιά που έχουν επιλέξει το ίδιο ρυθμικό στοιχείο με εκείνο και γίνεται ομάδα μαζί τους, Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται 3 ομάδες. Ο εκπαιδευτικός παίζει εναλλάξ τις ρυθμικές αξίες και αντίστοιχα κινείται η κάθε ομάδα κάθε φορά που ακούει το ρυθμικό στοιχείο που ανήκει. Στη συνέχεια προτρέπει τα παιδιά να βρουν ποικίλους τρόπους για να κινηθούν με βάση φυσικά το ρυθμικό στοιχείο που ανήκουν και να καταλήξουν στην κίνηση που τα εκφράζει καλύτερα.
Κινητική Σύνθεση
Τα παιδιά σχηματίζουν τριάδες, ένα από κάθε ομάδα από την προηγούμενη δραστηριότητα. Έπειτα κάθε παιδί μαθαίνει στα υπόλοιπα παιδιά της ομάδας του την κίνηση που είχε επιλέξει. Συνθέτοντας όλες τις κινητικές προτάσεις κάθε ομάδα καταλήγει σε μια κινητική σύνθεση την οποία παρουσιάζει.
Αξιολόγηση:
- Να μπορεί το παιδί να συνεργάζεται στην ομάδα.
- Να μπορεί να συνδέει τις ρυθμικές αξίες με συγκεκριμένες μορφές μετακίνησης.
- Να μπορεί να ερμηνεύει τα ακουστικά ερεθίσμτα.
- Να μπορεί να επινοεί και να επαναλαμβάνει μια μορφή μετακίνησης.
- Να μπορεί να συνεργάζεται με την ομάδα.
ΠΗΓΗ:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου