Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10 ΚΑΒΟΥΡΑΚΙΑ

     Το συγκεκριμένο τραγούδι αποτελεί ένα από τα αγαπημένα μου. Το μαθαίνω κάθε χρόνο στους καινούριους μου μαθητές (Νηπιαγωγείο και Α΄Δημοτικού), ενώ το κάνω επανάληψη στα μεγαλύτερα (Β΄ και Γ΄Δημοτικού). Με βάση τους στίχους του, έχω προσθέσει κινήσεις και αυτό κάνει τα παιδιά να απομνημονεύουν ολόκληρο το τραγούδι με ευκολία. Έχει καλοκαιρινό περιεχόμενο και το χρησιμοποιώ πολύ συχνά σε καλοκαιρινές - τελικές γιορτές στο σχολείο. Επίσης είναι μια δραστηριότητα που ακόμη και σε πολύ "δύσκολα" τμήματα παιδιών με έχει βοηθήσει στη διαχείριση της τάξης.


     Το τραγούδι περιέχεται στο CD "Τεμπέλης Δράκος", τους στίχους και τη μουσική έχει γράψει ο Γιώργος Χατζηπιερής και το ερμηνεύει ο Δώρος Δημοσθένους. Προσωπικά έχω αγοράσει τη διπλή κασετίνα που περιέχει το cd και ένα dvd με τα τραγούδια σε καραόκε μορφή, καθώς και βίντεο με ζωγραφιές παιδιών. Το dvd το χρησιμοποιώ στην τάξη όταν έχουν μάθει πολύ καλά το τραγούδι, αλλά κυρίως στις παρουσιάσεις - γιορτές λόγω του οπτικοακουστικού περιεχομένου του.

Το τραγούδι:



Σε καραόκε:


Οι στίχοι:

Δέκα καβουράκια
βρήκαν δέκα καραμέλες
και καθίσανε στο βράχο να τις φάνε
Μα ήρθαν τα χταπόδια τα τραβήξαν απ’ τα πόδια
και τους πήραν τα γλυκά, και στο φινάλε
έμειναν μονάχα να κοιτάν το κύμα
αχ τα καβουράκια είναι κρίμα 
κι έμειναν μονάχα να κοιτάν το κύμα
αχ τα καβουράκια είναι κρίμα !!

(R)
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοοο
τρια λα ρι λα λεο
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοοο
τρια λα ρι λα ρι λα λοοο

Να και μια χελώνα 
που τα βλέπει να’ ναι μόνα
και τα παίρνει στη σπηλιά μες στη φωλιά της
Βγάζει απ’τις ντουλάπες γλειφιτζούρια σοκολάτες
παγωτά γρανίτες φράουλες και τάρτες
και τα καβουράκια μας θα κάνουν πάρτι
κάτω απ’ το σπασμένο το κατάρτι
και τα καβουράκια μας θα κάνουν πάρτι
κάτω απ’ το σπασμένο το κατάρτι !!

(R)
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοοο
τρια λα ρι λα λεο
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοοο
τρια λα ρι λα ρι λα λοοο (x2)


Η παρτιτούρα:


https://www.scribd.com/document/329889033/%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1

Συνοδευτικές κινήσεις:

Δέκα καβουράκια (δείχνουμε τον αριθμό 10 με τα χέρια)
βρήκαν δέκα καραμέλες 
(δείχνουμε τον αριθμό 10 με τα χέρια)
και καθίσανε στο βράχο να τις φάνε (βαθύ κάθισμα και δείχνουμε με τα χέρια ότι τρώμε)
Μα ήρθαν τα χταπόδια τα τραβήξαν απ’ τα πόδια (τραβάμε με τα χέρια μας τα πόδια)
και τους πήραν τα γλυκά, και στο φινάλε (ένδειξη αποδοκιμασίας)
έμειναν μονάχα να κοιτάν το κύμα (αγκαλιάζουμε το σώμα, δείχνουμε με το χέρι ότι κοιτάμε μακριά, σχηματίζομε με το χέρι μας ένα κύμα)
αχ τα καβουράκια είναι κρίμα (ένδειξη με το σώμα μας την αποδοκιμασία)

(R) - (χέρια ψηλά πάνω από το κεφάλι κουνιούνται αριστερά δεξιά)
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοοο ....


Να και μια χελώνα (δείχνουμε το ένα με το δάχτυλό μας)
που τα βλέπει να’ ναι μόνα (
δείχνουμε με το χέρι ότι κοιτάμε μακριά, αγκαλιάζουμε το σώμα)
και τα παίρνει στη σπηλιά μες στη φωλιά της (δείχνουμε με τα χέρια μας ότι παίρνουμε κάτι και κάνουμε ένα νοητό κύκλο)
Βγάζει απ’τις ντουλάπες γλειφιτζούρια σοκολάτες (δείχνουμε με τα χέρια μας ότι βγάζουμε κάτι και αρχίζουμε να το τρώμε)
παγωτά γρανίτες φράουλες και τάρτες (κάνουμε ότι τρώμε)
και τα καβουράκια μας θα κάνουν πάρτι (χορεύουμε)
κάτω απ’ το σπασμένο το κατάρτι (κάνουμε το ένα χέρι σαν σπασμένο κατάρτι και με το άλλο δείχνουμε από κάτω)

(R )- (χέρια ψηλά πάνω από το κεφάλι κουνιούνται αριστερά δεξιά. Τη δεύτερη φορά που επαναλαμβάνεται το ρεφραίν όταν η φωνή του τραγουδιστή είναι ψιλή τα χέρια είναι πάνω, ενώ όταν βαραίνει τα χέρια κουνιούνται προς τα κάτω)
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοοο.... (x2)


Εικονόλεξο:

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2015/07/10.html

(Για να δείτε το υπόλοιπο εικονόλεξο πατήστε το σύνδεσμο κάτω από την εικόνα)


Πορεία διδασκαλίας:

  • Το τραγούδι αυτό συνήθως το παρουσιάζω μαζί με τις κινήσεις και καλώ τα παιδιά στην αρχή απλά να με μιμηθούν. Έπειτα από πολλές επαναλήψεις είναι σε θέση να τις θυμούνται σχεδόν όλες με τη σειρά. Τότε σταματώ να κινούμαι και ζητάω από τα παιδιά, ενώ εγώ τραγουδώ, να κάνουν μόνα τους τις κινήσεις.

  • Στη συνέχεια δείχνω το εικονόλεξο και αρχίζω μια συζήτηση για το περιεχόμενο και το νόημα του τραγουδιού και τους ζητάω να μου προτείνουν άλλες κινήσεις για να" ντύσουμε" το τραγούδι.

  • Παίζω τη μελωδία στο αρμόνιο και τους ζητώ να τραγουδήσουν μαζί μου. Έπειτα από πολλές επαναλήψεις, τα παιδιά είναι σε θέση να θυμούνται το μεγαλύτερο μέρος των στίχων.

  • Κάνουμε ξανά συνδυασμό τραγουδιού και κινήσεων.

  • Μοιράζω όργανα και το συνοδεύουμε ρυθμικά.

  • Χωρίζω τα παιδιά σε 3 ομάδες. Η πρώτη τραγουδά, η δεύτερη κάνει τις κινήσεις και η τρίτη συνοδεύει με κρουστά μουσικά όργανα. Οι ομάδες εναλλάσσονται έτσι ώστε όλα τα παιδιά να περάσουν και από τις τρεις.

Δείγμα:

     Παρακάτω ακολουθεί ένα δείγμα από καλοκαιρινή γιορτή με παιδιά Α΄ Δημοτικού, η οποία πραγματοποιήθηκε πριν 4 χρόνια.





ΠΗΓΕΣ:

https://www.scribd.com/document/329889033/%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CE%B1

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ

       Το Καρναβάλι των ζώων αποτελεί ένα από τα πλέον αγαπημένα μου έργα και κάθε χρόνο το διδάσκω στους μαθητές μου.        Συνήθως επιλέγω να το διδάξω λίγο πριν την περίοδο του Καρναβαλιού. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση με το έθιμο, όμως μόλις τα παιδιά ακούν τον τίτλο του έργου αμέσως κάνουν τον συσχετισμό και μου δίνει την ευκαιρία να ξεκινήσω ενδιαφέρουσες συζητήσεις μαζί τους.      Έχω ετοιμάσει μία διαδραστική παρουσίαση για το σύνολο του έργου, με βίντεο και ερωτήσεις κατανόησης. Στις μικρότερες τάξεις συνήθως συνοδεύω την παρουσίαση με ένα βιβλίο (υπάρχουν αρκετά στο εμπόριο), έτσι ώστε κάθε ζώο να συνοδεύεται με μία μικρή αφήγηση.       Συνήθως χρειάζομαι 2-3 μαθήματα για να ολοκληρώσω την παρουσίαση, όμως πριν από όλα τους δείχνω ένα μικρό βίντεο με λίγα στοιχεία για το συνθέτη του έργου Camille Sain-Saëns. Στην συνέχεια ξεκινώ την παρουσίαση και την προσαρμόζω ανάλογα την ηλικία και το επίπεδο των παιδιών.   Αν δεν γνωρίζετε το έργο πολύ καλά μπορείτε να δείτε την παρακάτω