Στο τετράδιο εργασιών της Στ΄ Δημοτικού (σελ. 18), στο κεφάλαιο 9. Η Ελληνική μουσική στους αιώνες, υπάρχει μία δραστηριότητα, η οποία αναφέρεται στον Οδυσσέα και τις Σειρήνες.
Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που δοκίμασα να την πραγματοποιήσω μαζί με τους μαθητές μου, συνήθως την παρέλειπα πιο πολύ από δική μου ανασφάλεια.
Αφού διαβάσαμε την περιγραφή, περιέγραψα και εξήγησα με λεπτομέρεια τι ακριβώς ζητάει η άσκηση. Φυσικά την εμπλούτισα λέγοντας ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα Rap Battle και ότι κάθε τετράστιχο που πρέπει να φτιάξουν είναι ουσιαστικά μια μαντινάδα (ζούμε στην Κρήτη).
Τους άφησα 10 λεπτά να σκεφθούν τα πρώτα τους τετράστιχα (σε ομάδες ή και ατομικά, η επιλογή ήταν δική τους) και στη συνέχεια ξεκίνησαν να λένε εναλλαξ τι είχαν φτιάξει. Στην πορεία φυσικά έφτιαξαν κι άλλα καθώς ο συναγωνισμός ανάμεσα σε Οδυσσέα και Σειρήνες ήταν μεγάλος!
Τα παιδιά όπως καταλαβαίνετε ενθουσιάστηκαν, τους άρεσε πάρα πολύ και αφιέρωσα μια ολόκληρη διδακτική ώρα.
Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
ΤΑ ΤΕΤΡΑΣΤΙΧΑ:
Στον πίνακα κρατούσα το"σκορ". Έβαζα ένα πόντο για κάθε τετράστιχο που έλεγαν.
Ενδεικτικά σας παραθέτω μερικά από τα τετράστιχα που έφτιαξαν οι μαθητές μου (2ο Δ.Σ. Ατσιποπούλου και Δ.Σ. Πρινέ):
ΑΓΟΡΙΑ:
Τη γαλήνη δεν θα βρούμε, ούτε και κρασί θα πιούμε
στην Ιθάκη θέλουμε να πάμε και δεν πρόκειται να σταματάμε.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Ότι κι αν γίνει εμείς θα σας ακολουθούμε,
μην μας παρατήσετε γιατί τη ζωή σας άδικα θα χαραμίσετε.
ΑΓΟΡΙΑ:
Το καράβι μας θα αντέξει από τη φρικτή σας τη φωνή,
στο σπίτι μας θα γυρίσουμε σώοι και αβλαβείς.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
Θα κάτσεις, θα πιεις, θα ξεκουραστείς,
το τραγούδι μας θα ακούσεις και θα αποκοιμηθείς.
ΑΓΟΡΙΑ:
Δεν θέλουμε το φαΐ σας και τη μουσική σας,
όταν θα πάμε στην Ιθάκη θα φάμε θα πιούμε και θα ξεκουραστούμε.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Δεν θα είστε μόνοι στη ζωή,
άμα πιείτε και κρασί, σίγουρα θα ευχαριστηθείτε
και τη ζωή σας θα χαρείτε.
ΑΓΟΡΙΑ:
Δεν συμφωνούμε με αυτό, σίγουρα διαφωνούμε,
καλλιά να κουραζόμαστε πολύ αντί να μεθάμε με κρασί.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Ακούστε το τραγούδι μας και μη μας αγνοείτε,
οι φωνές μας θα σας παρασύρουν μαζί μας για να 'ρθείτε.
ΑΓΟΡΙΑ:
Δεν θα πέσουμε στον πειρασμό αυτό,
προτιμάμε να παίξουμε με τον δικό μας γιο.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Στο νησί μας έχουμε ότι χρειαστείς
αν θέλεις έλα να τα δεις
Αν δεν σας φτάνουνε αυτά
έχουμε κι άλλα πολλά.
Το νησί μας αν το δεις θα το ερωτευθείς
Δεν θα θες να φύγεις από κει
θα θέλεις να μείνεις για όλη σου τη ζωή.
Ελάτε τώρα εδώ! Γιατί δεν μας ακούτε;
Περιμένουμε να σας δούμε τη φιλία μας να βρούμε.
Μην φεύγετε από τώρα συζήτηση να κάνουμε και κρασί να πιούμε.
Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δοκιμάσετε αυτή τη δραστηριότητά με τους μαθητές σας, περάσαμε υπέροχα και πραγματικά εξεπλάγην ευχάριστα με τη δημιουργικότητα και τη γρηγοράδα των μαθητών μου να σκαρώνουν τετράστιχα.
Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που δοκίμασα να την πραγματοποιήσω μαζί με τους μαθητές μου, συνήθως την παρέλειπα πιο πολύ από δική μου ανασφάλεια.
Αφού διαβάσαμε την περιγραφή, περιέγραψα και εξήγησα με λεπτομέρεια τι ακριβώς ζητάει η άσκηση. Φυσικά την εμπλούτισα λέγοντας ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα Rap Battle και ότι κάθε τετράστιχο που πρέπει να φτιάξουν είναι ουσιαστικά μια μαντινάδα (ζούμε στην Κρήτη).
Τους άφησα 10 λεπτά να σκεφθούν τα πρώτα τους τετράστιχα (σε ομάδες ή και ατομικά, η επιλογή ήταν δική τους) και στη συνέχεια ξεκίνησαν να λένε εναλλαξ τι είχαν φτιάξει. Στην πορεία φυσικά έφτιαξαν κι άλλα καθώς ο συναγωνισμός ανάμεσα σε Οδυσσέα και Σειρήνες ήταν μεγάλος!
Τα παιδιά όπως καταλαβαίνετε ενθουσιάστηκαν, τους άρεσε πάρα πολύ και αφιέρωσα μια ολόκληρη διδακτική ώρα.
Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
ΤΑ ΤΕΤΡΑΣΤΙΧΑ:
Στον πίνακα κρατούσα το"σκορ". Έβαζα ένα πόντο για κάθε τετράστιχο που έλεγαν.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ & ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ
|
ΣΕΙΡΗΝΕΣ
|
ΙΙΙΙ
|
ΙΙΙΙ
|
Ενδεικτικά σας παραθέτω μερικά από τα τετράστιχα που έφτιαξαν οι μαθητές μου (2ο Δ.Σ. Ατσιποπούλου και Δ.Σ. Πρινέ):
ΑΓΟΡΙΑ:
Τη γαλήνη δεν θα βρούμε, ούτε και κρασί θα πιούμε
στην Ιθάκη θέλουμε να πάμε και δεν πρόκειται να σταματάμε.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Ότι κι αν γίνει εμείς θα σας ακολουθούμε,
μην μας παρατήσετε γιατί τη ζωή σας άδικα θα χαραμίσετε.
ΑΓΟΡΙΑ:
Το καράβι μας θα αντέξει από τη φρικτή σας τη φωνή,
στο σπίτι μας θα γυρίσουμε σώοι και αβλαβείς.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ;
Θα κάτσεις, θα πιεις, θα ξεκουραστείς,
το τραγούδι μας θα ακούσεις και θα αποκοιμηθείς.
ΑΓΟΡΙΑ:
Δεν θέλουμε το φαΐ σας και τη μουσική σας,
όταν θα πάμε στην Ιθάκη θα φάμε θα πιούμε και θα ξεκουραστούμε.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Δεν θα είστε μόνοι στη ζωή,
άμα πιείτε και κρασί, σίγουρα θα ευχαριστηθείτε
και τη ζωή σας θα χαρείτε.
ΑΓΟΡΙΑ:
Δεν συμφωνούμε με αυτό, σίγουρα διαφωνούμε,
καλλιά να κουραζόμαστε πολύ αντί να μεθάμε με κρασί.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Ακούστε το τραγούδι μας και μη μας αγνοείτε,
οι φωνές μας θα σας παρασύρουν μαζί μας για να 'ρθείτε.
ΑΓΟΡΙΑ:
Δεν θα πέσουμε στον πειρασμό αυτό,
προτιμάμε να παίξουμε με τον δικό μας γιο.
ΚΟΡΙΤΣΙΑ:
Στο νησί μας έχουμε ότι χρειαστείς
αν θέλεις έλα να τα δεις
Αν δεν σας φτάνουνε αυτά
έχουμε κι άλλα πολλά.
Το νησί μας αν το δεις θα το ερωτευθείς
Δεν θα θες να φύγεις από κει
θα θέλεις να μείνεις για όλη σου τη ζωή.
Ελάτε τώρα εδώ! Γιατί δεν μας ακούτε;
Περιμένουμε να σας δούμε τη φιλία μας να βρούμε.
Μην φεύγετε από τώρα συζήτηση να κάνουμε και κρασί να πιούμε.
Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δοκιμάσετε αυτή τη δραστηριότητά με τους μαθητές σας, περάσαμε υπέροχα και πραγματικά εξεπλάγην ευχάριστα με τη δημιουργικότητα και τη γρηγοράδα των μαθητών μου να σκαρώνουν τετράστιχα.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου