Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

RAP BATTLE: ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ VS ΣΕΙΡΗΝΕΣ

     Στο τετράδιο εργασιών της Στ΄ Δημοτικού (σελ. 18), στο κεφάλαιο 9. Η Ελληνική μουσική στους αιώνες, υπάρχει μία δραστηριότητα, η οποία αναφέρεται στον Οδυσσέα και τις Σειρήνες.
     Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που δοκίμασα να την πραγματοποιήσω μαζί με τους μαθητές μου, συνήθως την παρέλειπα πιο πολύ από δική μου ανασφάλεια.
    Αφού διαβάσαμε την περιγραφή, περιέγραψα και εξήγησα με λεπτομέρεια τι ακριβώς ζητάει η άσκηση. Φυσικά την εμπλούτισα λέγοντας ότι πρόκειται ουσιαστικά για ένα Rap Battle και ότι κάθε τετράστιχο που πρέπει να φτιάξουν είναι ουσιαστικά μια μαντινάδα (ζούμε στην Κρήτη).
     Τους άφησα 10 λεπτά να σκεφθούν τα πρώτα τους τετράστιχα (σε ομάδες ή και ατομικά, η επιλογή ήταν δική τους) και στη συνέχεια ξεκίνησαν να λένε εναλλαξ τι είχαν φτιάξει. Στην πορεία φυσικά έφτιαξαν κι άλλα καθώς ο συναγωνισμός ανάμεσα σε Οδυσσέα και Σειρήνες ήταν μεγάλος!
    Τα παιδιά όπως καταλαβαίνετε ενθουσιάστηκαν, τους άρεσε πάρα πολύ και αφιέρωσα μια ολόκληρη διδακτική ώρα.

Η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:


ΤΑ ΤΕΤΡΑΣΤΙΧΑ:

 Στον πίνακα κρατούσα το"σκορ". Έβαζα ένα πόντο για κάθε τετράστιχο που έλεγαν.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ & ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ
ΣΕΙΡΗΝΕΣ
ΙΙΙΙ
ΙΙΙΙ

Ενδεικτικά σας παραθέτω μερικά από τα τετράστιχα που έφτιαξαν οι μαθητές μου (2ο Δ.Σ. Ατσιποπούλου και Δ.Σ. Πρινέ):

ΑΓΟΡΙΑ:

Τη γαλήνη δεν θα βρούμε, ούτε και κρασί θα πιούμε
στην Ιθάκη θέλουμε να πάμε και δεν πρόκειται να σταματάμε.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Ότι κι αν γίνει εμείς θα σας ακολουθούμε,
μην μας παρατήσετε γιατί τη ζωή σας άδικα θα χαραμίσετε.

ΑΓΟΡΙΑ:

Το καράβι μας θα αντέξει από τη φρικτή σας τη φωνή,
στο σπίτι μας θα γυρίσουμε σώοι και αβλαβείς.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ;

Θα κάτσεις, θα πιεις, θα ξεκουραστείς,
το τραγούδι μας θα ακούσεις και θα αποκοιμηθείς.

ΑΓΟΡΙΑ:

Δεν θέλουμε το φαΐ σας και τη μουσική σας,
όταν θα πάμε στην Ιθάκη θα φάμε θα πιούμε και θα ξεκουραστούμε.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Δεν θα είστε μόνοι στη ζωή,
άμα πιείτε και κρασί, σίγουρα θα ευχαριστηθείτε
και τη ζωή σας θα χαρείτε.

ΑΓΟΡΙΑ:

Δεν συμφωνούμε με αυτό, σίγουρα διαφωνούμε,
καλλιά να κουραζόμαστε πολύ αντί να μεθάμε με κρασί.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Ακούστε το τραγούδι μας και μη μας αγνοείτε,
οι φωνές μας θα σας παρασύρουν μαζί μας για να 'ρθείτε.

ΑΓΟΡΙΑ:

Δεν θα πέσουμε στον πειρασμό αυτό,
προτιμάμε να παίξουμε με τον δικό μας γιο.

ΚΟΡΙΤΣΙΑ:

Στο νησί μας έχουμε ότι χρειαστείς
αν θέλεις έλα να τα δεις
Αν δεν σας φτάνουνε αυτά
έχουμε κι άλλα πολλά.

Το νησί μας αν το δεις θα το ερωτευθείς
Δεν θα θες να φύγεις από κει
θα θέλεις να μείνεις για όλη σου τη ζωή.

Ελάτε τώρα εδώ! Γιατί δεν μας ακούτε;
Περιμένουμε να σας δούμε τη φιλία μας να βρούμε.
Μην φεύγετε από τώρα συζήτηση να κάνουμε και κρασί να πιούμε.

     Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να δοκιμάσετε αυτή τη δραστηριότητά με τους μαθητές σας, περάσαμε υπέροχα και πραγματικά εξεπλάγην ευχάριστα με τη δημιουργικότητα και τη γρηγοράδα των μαθητών μου να σκαρώνουν τετράστιχα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ