Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Κινέζικος χορός

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά μουσικά στοιχεία (ρυθμός, φόρμα, ένταση κ.τ.λ) μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση.
  • Να μάθουν για το φαγκότο, το φλάουτο και το πίκολο φλάουτο, καθώς και για τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη.
  • CD Player
  • Προτζέκτορας
  • Μεγάλος χώρος για κίνηση.
  • Μαντήλια.



Δραστηριότητα 1η:


Προβάλλετε στον προτζέκτορα ή μοιράστε σε φωτοτυπία τον παρακάτω οδηγό ακρόασης για καλύτερη κατανόηση κατά τη διάρκεια ακρόασης του αποσπάσματος.

http://faculty.weber.edu/tpriest/VisualListeningMaps/Chinese%20Dance.html


Δραστηριότητα 2η:


  • Εισαγωγή από το φαγκότο (2 μέτρα). Η μελωδία του φλάουτου διαρκεί 2 μέτρα (8 χρόνους) ακολουθεί ένα ρυθμικό σχόλιο από την ορχήστρα για άλλα 2 μέτρα και τελειώνει απότομα. 

  • Τα παιδιά αντιλαμβάνονται εύκολα την εναλλαγή των δύο στοιχείων και μπορούν να αποδώσουν τέλεια τον χορό. Μπορούν να περπατούν στη σειρά το ένα πίσω από το άλλο, με πολύ μικρά βήματα (σαν κινεζάκια) με το φλάουτο για 2 μέτρα (8 ή 16 βήματα) και στα επόμενα δύο μέτρα να κάνουν μεταβολή και να σκορπίζουν. 

  • Έπειτα, ξανασχηματίζουν σειρά και ξανασκορπίζουν στο τέλος.


Δραστηριότητα 3η:


  1. Σχηματίστε ένα κύκλο και χοροπηδάμε όσο διαρκεί ο ήχος του φαγκότου (2 μέτρα ή 8 χρόνους).
  2. Προχωρήστε 15 βήματα προς τα δεξιά και σταματήστε.
  3. Έπειτα προχωρήστε προς τα αριστερά 15 βήματα και σταματήστε.
  4. Προχωρήστε 7 βήματα (7 χρόνοι) προς το κέντρο του κύκλου, σταματήστε για 1 χρόνο και χτυπήστε 7 παλαμάκια (7 χρόνοι).
  5. Γυρίστε πίσω 7 βήματα (7 χρόνοι) ώστε να ανοίξει ξανά ο κύκλος, σταματήστε για 1 χρόνο και χτυπήστε τα πόδια στο πάτωμα (επί τόπου και εναλλάξ) για 7 χρόνους. Σταματήστε για ένα χρόνο και επαναλάβετε τις κινήσεις 2 και 3.
  6. Σηκώστε ψηλά τα χέρια σας και κουνήστε τα ρυθμικά αριστερά και δεξιά και κάντε υπόκλιση. 

Δραστηριότητα 4η:



Δραστηριότητα 5η:

https://vimeo.com/35842650


Δραστηριότητα 6η:

Στον σύνδεσμο κάτω από την εικόνα θα βρείτε μια εύκολη παρτιτούρα για πιάνο, εάν επιθυμείτε να το παίξετε στους μαθητές σας.


http://makingmusicfun.net/htm/f_printit_free_printable_sheet_music/chinese-dance-piano.htm

ΠΗΓΕΣ:


  • Καραδήμου Λιατσου Π., Από την ακοή στην ακρόαση, εκδόσεις Ορφέως, Θεσσαλονίκη 2001, σ. 116.
  • Kleiner L., Kids can Listen, Kids can Move, edition Alfred, 2003 Music Rapsody, σ.17.
  • You Tube και Vimeo.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ