Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Κινέζικος χορός

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά μουσικά στοιχεία (ρυθμός, φόρμα, ένταση κ.τ.λ) μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση.
  • Να μάθουν για το φαγκότο, το φλάουτο και το πίκολο φλάουτο, καθώς και για τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη.
  • CD Player
  • Προτζέκτορας
  • Μεγάλος χώρος για κίνηση.
  • Μαντήλια.



Δραστηριότητα 1η:


Προβάλλετε στον προτζέκτορα ή μοιράστε σε φωτοτυπία τον παρακάτω οδηγό ακρόασης για καλύτερη κατανόηση κατά τη διάρκεια ακρόασης του αποσπάσματος.

http://faculty.weber.edu/tpriest/VisualListeningMaps/Chinese%20Dance.html


Δραστηριότητα 2η:


  • Εισαγωγή από το φαγκότο (2 μέτρα). Η μελωδία του φλάουτου διαρκεί 2 μέτρα (8 χρόνους) ακολουθεί ένα ρυθμικό σχόλιο από την ορχήστρα για άλλα 2 μέτρα και τελειώνει απότομα. 

  • Τα παιδιά αντιλαμβάνονται εύκολα την εναλλαγή των δύο στοιχείων και μπορούν να αποδώσουν τέλεια τον χορό. Μπορούν να περπατούν στη σειρά το ένα πίσω από το άλλο, με πολύ μικρά βήματα (σαν κινεζάκια) με το φλάουτο για 2 μέτρα (8 ή 16 βήματα) και στα επόμενα δύο μέτρα να κάνουν μεταβολή και να σκορπίζουν. 

  • Έπειτα, ξανασχηματίζουν σειρά και ξανασκορπίζουν στο τέλος.


Δραστηριότητα 3η:


  1. Σχηματίστε ένα κύκλο και χοροπηδάμε όσο διαρκεί ο ήχος του φαγκότου (2 μέτρα ή 8 χρόνους).
  2. Προχωρήστε 15 βήματα προς τα δεξιά και σταματήστε.
  3. Έπειτα προχωρήστε προς τα αριστερά 15 βήματα και σταματήστε.
  4. Προχωρήστε 7 βήματα (7 χρόνοι) προς το κέντρο του κύκλου, σταματήστε για 1 χρόνο και χτυπήστε 7 παλαμάκια (7 χρόνοι).
  5. Γυρίστε πίσω 7 βήματα (7 χρόνοι) ώστε να ανοίξει ξανά ο κύκλος, σταματήστε για 1 χρόνο και χτυπήστε τα πόδια στο πάτωμα (επί τόπου και εναλλάξ) για 7 χρόνους. Σταματήστε για ένα χρόνο και επαναλάβετε τις κινήσεις 2 και 3.
  6. Σηκώστε ψηλά τα χέρια σας και κουνήστε τα ρυθμικά αριστερά και δεξιά και κάντε υπόκλιση. 

Δραστηριότητα 4η:



Δραστηριότητα 5η:

https://vimeo.com/35842650


Δραστηριότητα 6η:

Στον σύνδεσμο κάτω από την εικόνα θα βρείτε μια εύκολη παρτιτούρα για πιάνο, εάν επιθυμείτε να το παίξετε στους μαθητές σας.


http://makingmusicfun.net/htm/f_printit_free_printable_sheet_music/chinese-dance-piano.htm

ΠΗΓΕΣ:


  • Καραδήμου Λιατσου Π., Από την ακοή στην ακρόαση, εκδόσεις Ορφέως, Θεσσαλονίκη 2001, σ. 116.
  • Kleiner L., Kids can Listen, Kids can Move, edition Alfred, 2003 Music Rapsody, σ.17.
  • You Tube και Vimeo.



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δραστηριότητες για βρέφη (12-18 μηνών)

Το μικρό σας έχει αρχίσει να κινείται πολύ περισσότερο και να εκφράζεται. Έτσι είναι γεμάτο ενθουσιασμό και μερικές φορές γεμάτο πείσμα! Μάθετε ποια παιχνίδια του προσφέρουν στήριξη για τα πρώτα του βήματα, δίνοντάς του την απαραίτητη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν παιχνίδια και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το μωρό σας να πάρει ιδέες και να μάθει να ανταποκρίνεται στους γύρω του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.



Τι μπορεί να κάνει σε αυτή την ηλικία;


1) Το παιδί σας μπορεί πια να περπατάει και αισθάνεται περήφανο για αυτό 2) Του αρέσει να απασχολεί τον εαυτό του και να εξερευνεί τα πάντα 3) Μπορεί να ενώνει ιδέες διαμορφώνοντας ένα βασικό σχέδιο 4) Δείχνει την αγάπη του με αγκαλίτσες, φιλάκια και χαμογελάκια 5) Μπορεί να βάζει και να βγάζει αντικείμενα μέσα και έξω από ένα κουτί 6} Αρχίζει να αντιδρά στα αντικείμενα με τον κατάλληλο τρόπο - για παράδειγμα, αγκαλιάζει το αρκουδάκι του 7) Του αρέσει να μιμείται εσάς όταν κάνετε δουλειές του σπιτιού.
Απολαύστε ώρες ξέγνοιαστου και δημιουργικού παιχνιδ…

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)

Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικήςΕξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1020-h-kinhsh-sto-mathhma-ths-moysikhs?vid=2667&vtp=720
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – ΔραστηριότητεςΔραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και …