Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Dance of the sugar plum fairy


ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά ρυθμικά στοιχεία μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση
  • Να παίξουν με τα μουσικά όργανα της τάξης.
  • Να μάθουν για την τσελέστα.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη. 
  • CD Player
  • Προτζέκτορας
  • μαντήλια
  • μουσικά όργανα τάξης, boomwhackers





Δραστηριότητα 1η:


  • Ρωτήστε τους μαθητές σας πως φαντάζονται τη νεράιδα και τι είδους μουσική θα της ταίριαζε (ανάλαφρη και απαλή).
  • Προβάλλετε το απόσπασμα από τη "Fantasia" του Walt Disney.

Δραστηριότητα 2η:


  • Αφού ακούσουν ξανά το απόσπασμα, ζητείστε τους να εστιάσουν στον ήχο της τσελέστας και να προσπαθήσουν να σας τον περιγράψουν.
  • Έπειτα δείξτε τους το παρακάτω βίντεο και συζητήστε τις εντυπώσεις τους.
  • Μοιράστε τους μαντήλια και ζητείστε τους να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση ακούγοντας το μουσικό απόσπασμα.

Δραστηριότητα 3η:

  • Ρωτήστε τους μαθητές σας τι είδους δυνάμεις θα είχε η συγκεκριμένη νεράιδα.
  • Στη συνέχεια ενθαρρύνετε τους να φανταστούν τη δική τους νεράιδα. Ρωτήστε τους τι ρούχα θα φοράει, πως θα είναι η εμφάνισή της γενικότερα. Ποιο είναι το όνομά της και ποια η δική της δύναμη που χρησιμοποιεί. (Αν τα αγόρια της τάξης δυσανασχετούν και διστάζουν ή δεν θέλουν να συμμετέχουν μπορείτε να τους ζητείσετε αντίστοιχα να σας πουν για τον δικό τους μάγο).
  • Μπορείτε μάλιστα να τους ζητείσετε να σας κάνουν μια παρουσίαση της νεράιδας (ή του μάγου) που έχουν φανταστεί.

Δραστηριότητα 4η:

  • Υπενθυμίστε τους τα ρυθμικά στοιχεία (τέταρτο, παύση τετάρτου και όγδοα).
  • Δείξτε τους την παρακάτω εικόνα και χρησιμοποιήστε το σώμα σας για να την αποδώσετε (τέταρτο - τα = παλαμάκι, παύση τετάρτου - σσσσς = ένδειξη σιωπής με τον δείχτη κάθετα στο στόμα και όγδοα - τι τι = χτύπημα χεριών στα γόνατα εναλλάξ).
http://tanyaelementarymusic.blogspot.gr/2012/12/dance-of-sugar-plum-fairy-play-long.html

  • Έπειτα προβάλετε το παρακάτω βίντεο, μοιράστε τους τα αντίστοιχα μουσικά όργανα και προσπαθήστε να το παίξετε.

Δραστηριότητα 5η:


Με μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές μπορείτε να δοκιμάσετε να το παίξετε με boomwhackers. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την παρτιτούρα και οδηγίες παιξίματος.

https://boomwhack.wordpress.com/2013/04/29/dance-of-the-sugarplum-fairy/


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εύκολη παρτιτούρα αν θέλετε να παίξετε στο πιάνο.

http://makingmusicfun.net/htm/f_printit_free_printable_sheet_music/sugar-plum-fairy-piano.htm


ΠΗΓΕΣ:

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δραστηριότητες για βρέφη (12-18 μηνών)

Το μικρό σας έχει αρχίσει να κινείται πολύ περισσότερο και να εκφράζεται. Έτσι είναι γεμάτο ενθουσιασμό και μερικές φορές γεμάτο πείσμα! Μάθετε ποια παιχνίδια του προσφέρουν στήριξη για τα πρώτα του βήματα, δίνοντάς του την απαραίτητη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν παιχνίδια και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το μωρό σας να πάρει ιδέες και να μάθει να ανταποκρίνεται στους γύρω του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.



Τι μπορεί να κάνει σε αυτή την ηλικία;


1) Το παιδί σας μπορεί πια να περπατάει και αισθάνεται περήφανο για αυτό 2) Του αρέσει να απασχολεί τον εαυτό του και να εξερευνεί τα πάντα 3) Μπορεί να ενώνει ιδέες διαμορφώνοντας ένα βασικό σχέδιο 4) Δείχνει την αγάπη του με αγκαλίτσες, φιλάκια και χαμογελάκια 5) Μπορεί να βάζει και να βγάζει αντικείμενα μέσα και έξω από ένα κουτί 6} Αρχίζει να αντιδρά στα αντικείμενα με τον κατάλληλο τρόπο - για παράδειγμα, αγκαλιάζει το αρκουδάκι του 7) Του αρέσει να μιμείται εσάς όταν κάνετε δουλειές του σπιτιού.
Απολαύστε ώρες ξέγνοιαστου και δημιουργικού παιχνιδ…

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)

Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικήςΕξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1020-h-kinhsh-sto-mathhma-ths-moysikhs?vid=2667&vtp=720
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – ΔραστηριότητεςΔραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και …