Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Dance of the sugar plum fairy


ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά ρυθμικά στοιχεία μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση
  • Να παίξουν με τα μουσικά όργανα της τάξης.
  • Να μάθουν για την τσελέστα.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη. 
  • CD Player
  • Προτζέκτορας
  • μαντήλια
  • μουσικά όργανα τάξης, boomwhackers





Δραστηριότητα 1η:


  • Ρωτήστε τους μαθητές σας πως φαντάζονται τη νεράιδα και τι είδους μουσική θα της ταίριαζε (ανάλαφρη και απαλή).
  • Προβάλλετε το απόσπασμα από τη "Fantasia" του Walt Disney.

Δραστηριότητα 2η:


  • Αφού ακούσουν ξανά το απόσπασμα, ζητείστε τους να εστιάσουν στον ήχο της τσελέστας και να προσπαθήσουν να σας τον περιγράψουν.
  • Έπειτα δείξτε τους το παρακάτω βίντεο και συζητήστε τις εντυπώσεις τους.
  • Μοιράστε τους μαντήλια και ζητείστε τους να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση ακούγοντας το μουσικό απόσπασμα.

Δραστηριότητα 3η:

  • Ρωτήστε τους μαθητές σας τι είδους δυνάμεις θα είχε η συγκεκριμένη νεράιδα.
  • Στη συνέχεια ενθαρρύνετε τους να φανταστούν τη δική τους νεράιδα. Ρωτήστε τους τι ρούχα θα φοράει, πως θα είναι η εμφάνισή της γενικότερα. Ποιο είναι το όνομά της και ποια η δική της δύναμη που χρησιμοποιεί. (Αν τα αγόρια της τάξης δυσανασχετούν και διστάζουν ή δεν θέλουν να συμμετέχουν μπορείτε να τους ζητείσετε αντίστοιχα να σας πουν για τον δικό τους μάγο).
  • Μπορείτε μάλιστα να τους ζητείσετε να σας κάνουν μια παρουσίαση της νεράιδας (ή του μάγου) που έχουν φανταστεί.

Δραστηριότητα 4η:

Δείξτε στους μαθητές σας το παρακάτω βίντεο - αντί γραφικής παρτιτούρας


Δραστηριότητα 5η:
  • Υπενθυμίστε τους τα ρυθμικά στοιχεία (τέταρτο, παύση τετάρτου και όγδοα).
  • Δείξτε τους την παρακάτω εικόνα και χρησιμοποιήστε το σώμα σας για να την αποδώσετε (τέταρτο - τα = παλαμάκι, παύση τετάρτου - σσσσς = ένδειξη σιωπής με τον δείχτη κάθετα στο στόμα και όγδοα - τι τι = χτύπημα χεριών στα γόνατα εναλλάξ).
http://tanyaelementarymusic.blogspot.gr/2012/12/dance-of-sugar-plum-fairy-play-long.html

  • Έπειτα προβάλετε το παρακάτω βίντεο, μοιράστε τους τα αντίστοιχα μουσικά όργανα και προσπαθήστε να το παίξετε.

Δραστηριότητα 6η:


Με μεγαλύτερης ηλικίας μαθητές μπορείτε να δοκιμάσετε να το παίξετε με boomwhackers. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε την παρτιτούρα και οδηγίες παιξίματος.

https://boomwhack.wordpress.com/2013/04/29/dance-of-the-sugarplum-fairy/


Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε μια εύκολη παρτιτούρα αν θέλετε να παίξετε στο πιάνο.

http://makingmusicfun.net/htm/f_printit_free_printable_sheet_music/sugar-plum-fairy-piano.htm


ΠΗΓΕΣ:

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Guest Post: Μια πολυάσχολη αράχνη, του Έρικ Καρλ (vol. 2)

Στόχοι/Σκοποί:
·Γνωριμία και κατανόηση της μουσικής φόρμας ροντό. ·Σύνθεση ρυθμικών ή/και μελωδικών σχημάτων. ·Καλλιέργεια φαντασίας. ·Συνεργασία ομάδων. ·Απόδοση ηχοϊστορίας.
Υλικά:
·Το κείμενο του παραμυθιού ·CD player ·Μουσικά όργανα
Σε μεγαλύτερες ηλικίες που έχουμε ήδη μιλήσει για τη φόρμα ροντό ή έχουμε σκοπό να το κάνουμε, θα μπορούσαμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα. Να συνθέσουμε ρυθμικά ή μελωδικά σχήματα για το κάθε ζώο. Στη φόρμα ροντώ (ή κυκλική φόρμα), το αρχικό θέμα (ή ρεφραίν) αντιπαραβάλλεται με εντονότερα θέματα, οι ενότητες των οποίων συχνά ονομάζονται επεισόδια. Η δομή της είναι ως εξής: ΑΒΑΓΑΔΑ, όπου Α είναι το αρχικό θέμα, ενώ τα υπόλοιπα γράμματα αντιπροσωπεύουν το κάθε καινούριο θέμα που εμφανίζεται.
Πορεία διδασκαλίας: (2 διδακτικές ώρες)
     Σε περίπτωση που πρώτη φορά μιλάμε για τη φόρμα ροντό, καλό θα ήταν η πρώτη διδακτική ώρα να αφιερωθεί στην εξήγηση και κατανόηση της φόρμας. Σε περίπτωση που έχουμε ήδη μιλήσει στο παρελθόν, τότε μπορούν να παραλειφθούν οι αρχικές …

Ο ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ

Ένα ακόμη αγαπημένο τραγούδι των μαθητών μου είναι "ο Κιθαρίστας". Το χρησιμοποιώ πολύ συχνά σε τελικές - καλοκαιρινές γιορτές και έχει πάντα μεγάλη επιτυχία. Έχω προσθέσει κινήσεις που αναλογούν στην πορεία της ιστορίας που διηγούνται οι στίχοι του. Με αυτό τον τρόπο η εκμάθηση των στίχων είναι σχετικά εύκολη και έχει ένα αρκετά εντυπωσιακό αποτέλεσμα σε ότι αφορά την παρουσίασή του. Το έχω παρουσιάσει με παιδιά Νηπιαγωγείου μέχρι και Γ΄ τάξη του Δημοτικού.
Στόχοι/Σκοποί:

- Εισαγωγή στο μέτρο 3/4
- Εισαγωγή στον συντονισμό του παλμού της μουσικής
- Δραματοποίηση των στίχων
- Συνδυασμός τραγουδιού και κίνησης


Υλικά:
- Φωτοτυπία εικονογράφησης
- Κρουστά μουσικά όργανα
- Αρμόνιο ή κιθάρα (για τον εκπαιδευτικό)
- Ηχητικό Σύστημα

Χρόνος διδασκαλίας:

 2- 3 διδακτικές ώρες (ανάλογα την ηλικία και το ενδιαφέρον των παιδιών).

Το τραγούδι:





Οι στίχοι:                                                                      Οι κινήσεις:

Ήτανε ένας κιθαρίστας                                …