Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Ρώσικος χορός (TREPAK)

http://www.repertorydance.org/rdt_company.html

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά ρυθμικά στοιχεία μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Εισαγωγή στη φόρμα ΑΒΑ.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση.
  • Να παίξουν με τα μουσικά όργανα της τάξης.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη. 
  • CD Player.
  • Προτζέκτορας.
  • μαντήλια.
  • ποτήρια.
  • μουσικά όργανα τάξης.

Δραστηριότητα 1η:

Ακούγοντας το μουσικό απόσπασμα προβάλλετε στον προτζέκτορα ή μοιράστε σε φωτοτυπία τον παρακάτω οδηγό ακρόασης.

http://faculty.weber.edu/tpriest/VisualListeningMaps/RussianDance.html

Δραστηριότητα 2η:

Πείτε στους μαθητές σας την παρακάτω ιστορία:

 Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ένα παιδί που αποφάσισε ότι θέλει να βάψει το δωμάτιό του. Χρειαζόταν έντονα χρώματα - του άρεσαν πολύ - για να βάψει τους τοίχους, το ταβάνι και το πάτωμα. Πέταξε λοιπόν τη μπογιά και άρχισε να την απλώνει με τα χέρια του (μερικές φορές και με τα πόδια του). Έπειτα σταμάτησε για λίγο να επιθεωρήσει τι είχε κάνει μέχρι εκείνη την ώρα και να σκεφτεί τι θα ζωγραφίσει μετά και τι χρώματα θα χρησιμοποιήσει. Στη συνέχεια άρχισε να πετάει διάσπαρτα χρώματα με το πινέλο του όλο και πιο γρήγορα. Αφού πέταξε όλη τη μπογιά που είχε, άρχισε να την απλώνει με τα χέρια του όσο πιο γρήγορα μπορούσε, ώσπου ξαφνικά σταμάτησε, σήκωσε τα χέρια του ψηλά και απόλαυσε το αριστούργημά του!




Δραστηριότητα 3η:

Κινηθείτε με βάση τη μουσική χρησιμοποιώντας το σώμα, μαντήλια και κορδέλες.

http://highshoalsmusic.blogspot.gr/2013/12/trepak-from-nutcracker.html






Δραστηριότητα 4η:

Μοιράστε ταμπουρίνο ή γενικά κρουστά όργανα που διαθέτετε στην τάξη σας και ακολουθήστε τις παρακάτω αναπαραστάσεις:

https://www.scribd.com/fullscreen/167641295?access_key=key-20s9fwqbe4tdm889ywkn&allow_share=false&escape=false&show_recommendations=false&view_mode=scroll


Μικρή παραλλαγή στο παρακάτω power point (πατήστε στο σύνδεσμο κάτω απ'την εικόνα):


http://www.slideshare.net/klamberts/tsjaikovsky-trepak

Δραστηριότητα 5η (cup game):


Μοιράστε ποτήρια στους μαθητές σας και ακολουθήστε τις οδηγίες της εικόνας ή του βίντεο.

http://emilyskodalymusic.blogspot.gr/2015/03/cups-all-my-cup-games-and-activities-in.html



Δραστηριότητα 6η


Θα χρειαστείτε χειροτύμπανα, ντέφια, ξυλάκια, τρίγωνα και πιατίνια. Ακολουθείστε τη γραφική παρτιτούρα του παρακάτω βίντεο. Πρώτα μαθαίνετε στα παιδιά τις κινήσεις με ήχους του σώματος (boby percussion), και έπειτα μοιράζετε τα μουσικά όργανα που αναφέρθηκαν.





ΠΗΓΕΣ:






Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δραστηριότητες για βρέφη (12-18 μηνών)

Το μικρό σας έχει αρχίσει να κινείται πολύ περισσότερο και να εκφράζεται. Έτσι είναι γεμάτο ενθουσιασμό και μερικές φορές γεμάτο πείσμα! Μάθετε ποια παιχνίδια του προσφέρουν στήριξη για τα πρώτα του βήματα, δίνοντάς του την απαραίτητη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν παιχνίδια και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το μωρό σας να πάρει ιδέες και να μάθει να ανταποκρίνεται στους γύρω του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.



Τι μπορεί να κάνει σε αυτή την ηλικία;


1) Το παιδί σας μπορεί πια να περπατάει και αισθάνεται περήφανο για αυτό 2) Του αρέσει να απασχολεί τον εαυτό του και να εξερευνεί τα πάντα 3) Μπορεί να ενώνει ιδέες διαμορφώνοντας ένα βασικό σχέδιο 4) Δείχνει την αγάπη του με αγκαλίτσες, φιλάκια και χαμογελάκια 5) Μπορεί να βάζει και να βγάζει αντικείμενα μέσα και έξω από ένα κουτί 6} Αρχίζει να αντιδρά στα αντικείμενα με τον κατάλληλο τρόπο - για παράδειγμα, αγκαλιάζει το αρκουδάκι του 7) Του αρέσει να μιμείται εσάς όταν κάνετε δουλειές του σπιτιού.
Απολαύστε ώρες ξέγνοιαστου και δημιουργικού παιχνιδ…

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)

Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικήςΕξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1020-h-kinhsh-sto-mathhma-ths-moysikhs?vid=2667&vtp=720
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – ΔραστηριότητεςΔραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και …