Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗΣ - Ρώσικος χορός (TREPAK)

http://www.repertorydance.org/rdt_company.html

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ

  • Να μάθουν, να παίξουν και να κινηθούν με τη μουσική του Καρυοθραύστη.
  • Να αναγνωρίσουν και να εξοικειωθούν με βασικά ρυθμικά στοιχεία μέσω της ενεργητικής ακρόασης.
  • Εισαγωγή στη φόρμα ΑΒΑ.
  • Να αυτοσχεδιάσουν με κίνηση.
  • Να παίξουν με τα μουσικά όργανα της τάξης.

ΥΛΙΚΑ

  • CD του Καρυοθραύστη. 
  • CD Player.
  • Προτζέκτορας.
  • μαντήλια.
  • ποτήρια.
  • μουσικά όργανα τάξης.

Δραστηριότητα 1η:

Ακούγοντας το μουσικό απόσπασμα προβάλλετε στον προτζέκτορα ή μοιράστε σε φωτοτυπία τον παρακάτω οδηγό ακρόασης.

http://faculty.weber.edu/tpriest/VisualListeningMaps/RussianDance.html

Δραστηριότητα 2η:

Πείτε στους μαθητές σας την παρακάτω ιστορία:

 Μια φορά κι ένα καιρό ήταν ένα παιδί που αποφάσισε ότι θέλει να βάψει το δωμάτιό του. Χρειαζόταν έντονα χρώματα - του άρεσαν πολύ - για να βάψει τους τοίχους, το ταβάνι και το πάτωμα. Πέταξε λοιπόν τη μπογιά και άρχισε να την απλώνει με τα χέρια του (μερικές φορές και με τα πόδια του). Έπειτα σταμάτησε για λίγο να επιθεωρήσει τι είχε κάνει μέχρι εκείνη την ώρα και να σκεφτεί τι θα ζωγραφίσει μετά και τι χρώματα θα χρησιμοποιήσει. Στη συνέχεια άρχισε να πετάει διάσπαρτα χρώματα με το πινέλο του όλο και πιο γρήγορα. Αφού πέταξε όλη τη μπογιά που είχε, άρχισε να την απλώνει με τα χέρια του όσο πιο γρήγορα μπορούσε, ώσπου ξαφνικά σταμάτησε, σήκωσε τα χέρια του ψηλά και απόλαυσε το αριστούργημά του!




Δραστηριότητα 3η:

Κινηθείτε με βάση τη μουσική χρησιμοποιώντας το σώμα, μαντήλια και κορδέλες ή χάρτινα πιάτα.

http://highshoalsmusic.blogspot.gr/2013/12/trepak-from-nutcracker.html









Δραστηριότητα 4η:

Μοιράστε ταμπουρίνο ή γενικά κρουστά όργανα που διαθέτετε στην τάξη σας και ακολουθήστε τις παρακάτω αναπαραστάσεις:

https://www.scribd.com/fullscreen/167641295?access_key=key-20s9fwqbe4tdm889ywkn&allow_share=false&escape=false&show_recommendations=false&view_mode=scroll


Μικρή παραλλαγή στο παρακάτω power point (πατήστε στο σύνδεσμο κάτω απ'την εικόνα):


http://www.slideshare.net/klamberts/tsjaikovsky-trepak

Δραστηριότητα 5η (cup game):


Μοιράστε ποτήρια στους μαθητές σας και ακολουθήστε τις οδηγίες της εικόνας ή του βίντεο.

http://emilyskodalymusic.blogspot.gr/2015/03/cups-all-my-cup-games-and-activities-in.html



Δραστηριότητα 6η


Θα χρειαστείτε χειροτύμπανα, ντέφια, ξυλάκια, τρίγωνα και πιατίνια. Ακολουθείστε τη γραφική παρτιτούρα του παρακάτω βίντεο. Πρώτα μαθαίνετε στα παιδιά τις κινήσεις με ήχους του σώματος (boby percussion), και έπειτα μοιράζετε τα μουσικά όργανα που αναφέρθηκαν.





ΠΗΓΕΣ:






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ