Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΗΜΟΥΝ ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΣΑΡΛΙ



     Με αφορμή τη σειρά "Στο παρά 5' " που παίζεται σε   επανάληψη (για μία ακόμη φορά!). Μαθαίνω στους μαθητές μου στο τραγούδι που ακούγεται στους τίτλους της σειράς "Ήμουν άγγελος του Τσάρλι". Αφού το τραγουδήσουμε (κάτι που γίνεται σχετικά εύκολα και γρήγορα, το έχουν ακούσει ήδη από την τηλεόραση πολλές φορές), μαθαίνουμε να παίζουμε την αρμονική συνοδεία με Boomwhackers.







      Το τραγούδι Ήμουν άγγελος του Τσάρλι σε στίχους του Δημήτρη Ιατρόπουλου και μουσική του Renato Favilli το οποίο ερμηνεύει η Δανάη Φαβίλη. Το κομμάτι, αν και του 1981, και έχοντας βραβευτεί στη γειτονική Βουλγαρία (Φεστιβάλ Σόφιας), ταυτίστηκε με την επιτυχία της σειράς, με αποτέλεσμα λίγους μήνες μετά την έναρξή της να ακούγεται σε μαγαζιά της Ελλάδας και να βρίσκεται ψηλά στις πωλήσεις των δισκοπωλείων.

         Οι στίχοι του είναι εμπνευσμένοι από την αμερικάνικη σειρά "Charlies Angels" (1976 - 1980). «Οι Άγγελοι του Τσάρλι» προβλήθηκαν για πρώτη φορά στην αμερικάνικη τηλεόραση το 1976. Οι ιστορίες είχαν κεντρικό θέμα τις περιπέτειες τριών δυναμικών γυναικών που εργάζονται σε ιδιωτικό γραφείο ντετέκτιβ στο Λος Άντζελες της Καλιφόρνια. Το 2000 η σειρά μεταφέρθηκε και στη μεγάλη οθόνη.

                            


ΉΜΟΥΝ ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΣΑΡΛΙ

Στον ύπνο μου το είδα

Κρατούσα πιστόλι

Και δίπλα μου περνούσανε

Κλέφτες πολλοί

Και μες στην καταιγίδα
Και μέσα στο χιόνι
Εγώ πυροβολούσα 
Και έκανα σκι 

Κι ήμουν άγγελος του Τσάρλι, του Τσάρλι, του Τσάρλι
Στις μπότες μου φορούσα σπιρούνια χρυσά
Κι ήμουν άγγελος του Τσάρλι, του Τσάρλι, του Τσάρλι 
Τους κλέφτες κυνηγούσα μες στα βουνά

Στον ύπνο μου το είδα
Πως έπινα τσάι
Και μου τηλεφωνούσε
Το αφεντικό

Και μου είπ’ αν τους συλλάβω
Πως θα μ’ αγαπάει
Και πως θα πάω ταξίδι
Στον Ειρηνικό

Κι ήμουν άγγελος του Τσάρλι, του Τσάρλι, του Τσάρλι
Στις μπότες μου φορούσα σπιρούνια χρυσά
Κι ήμουν άγγελος του Τσάρλι, του Τσάρλι, του Τσάρλι 
Τους κλέφτες κυνηγούσα μες στα βουνά


Η παρτιτούρα βρίσκεται στο διαδίκτυο (ακολουθήστε τον σύνδεσμο κάτω από την εικόνα).

https://freepartitoura.blogspot.gr/2013/05/blog-post_10.html

     Για να την κάνω προσιτή στο διατονικό σετ των boomwhackers έκανα τρασπόρτο από τη ΡΕ στη ΝΤΟ μείζονα (έναν τόνο κάτω δηλαδή).

      Το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε παρακάτω στις εικόνες. Δεν ήθελα να μπερδέψω τα παιδιά με πεντάγραμμα, νότες και αξίες (αυτό μπορεί να γίνει σε δεύτερο χρόνο όταν τα παιδιά είναι αρκετά εξοικειωμένα με το τραγούδι και τη ρυθμική συνοδεία του), έτσι έβαλα απλά πάνω σε κάθε συλλαβή τη συγχορδία που πρέπει να ακουστεί. 

      Αφού το έχουν μάθει αρκετά καλά, χωρίζω την τάξη σε δύο ομάδες. Η πρώτη τραγουδά και η δεύτερη συνοδεύει με τα boomwhackers (και άλλα κρουστά όργανα). Η διαδικασία επαναλαμβάνεται και οι δύο ομάδες αλλάζουν ρόλους, δηλαδή τα παιδιά που τραγουδούσαν τώρα παίζουν  με τα boomwhackers και η δεύτερη τραγουδά.




 Στη δεύτερη στροφή των στίχων απλά επαναλαμβάνεται η ίδια ρυθμική συνοδεία και το ρεφραίν ως έχει.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συγχορδία G7 (Σολ μείζονα με έβδομη), διαβάζεται ΣΟΛ ΣΙ ΡΕ ΦΑ. Στα boomwhackers Σολ και Σι βάζω καπάκι (octavator cap), έτσι ώστε να ακούγεται μια οκτάβα κάτω.

     Κλείνοντας θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας την έμπνευση μιας μαθήτριάς μου, της Μαρίας Κ. Πριν από 4 χρόνια όταν βρισκόταν στην Στ΄Δημοτικού, συζητούσαμε με την τάξη της τι θα κάναμε για το τέλος της χρονιάς (ήταν αρχές Μαΐου). Μια από τις προτάσεις ήταν να βάλουν δικούς τους στίχους σε ένα τραγούδι που ήξεραν. Τους άφησα να το σκεφτούν και να μου πουν τις ιδέες τους στο επόμενο μάθημα. Την επόμενη εβδομάδα η Μαρία με πλησίασε διστακτικά και μου έδωσε να διαβάσω τους στίχους που έγραψε. Όταν τους διάβασα κατενθουσιάστηκα και τους διάβασα δυνατά στην υπόλοιπη τάξη. Άρεσε σε όλους πάρα πολύ και αποφάσισαν ότι αυτό θα είναι το αποχαιρετιστήριο τραγούδι που θα πουν στη γιορτή του σχολείου.

Οι παρακάτω λοιπόν στίχοι είναι σε μελωδία του τραγουδιού "Ήμουν άγγελος του Τσάρλι":


ΑΝΤΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σαν ξύπνησα απόψε κατάλαβα ότι
σε λίγο θα φύγω απ' αυτό το σχολειό
γι' αυτό θα σας κάνω μια μικρή γιορτούλα
για ν'αποχαιρετήσω αυτό το σχολειό.

Λέω αντίο σχολείο, αντίο σχολείο
θα πάω στο γυμνάσιο θα φύγω από δω
Λέω αντίο σχολείο, αντίο σχολείο
υπόσχομαι όμως θα ξαναρθώ.

Σαν ξύπνησα απόψε κατάλαβα ότι
θ' αποχαιρετήσω πολλούς από σας
γι' αυτό λέω αντίο σε όλους αντίο
σε δάσκαλους και σε συμμαθητές.

Λέω αντίο σχολείο, αντίο σχολείο
θα πάω στο γυμνάσιο θα φύγω από δω
Λέω αντίο σχολείο, αντίο σχολείο
υπόσχομαι όμως θα ξαναρθώ.

ΠΗΓΕΣ:

https://freepartitoura.blogspot.gr/2013/05/blog-post_10.html

http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=10553

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%84%CE%BF_%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%AC_5

http://www.ifeelradio.gr/%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%B5%CE%BC%CE%AC-%CE%BF%CE%B9-%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CF%84/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ