Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

AMAWOLE



ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:

  • Να μάθουν ένα τραγούδι από το Κογκό (Αφρική).
  • Να έρθουν σε επαφή με το αντιφωνικό τραγούδι.
  • Να μπορέσουν να συντονιστούν στον παλμό της μουσικής.
  • Να συνοδεύσουν το τραγούδι με κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.

ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2-3 διδακτικές ώρες (ανάλογα το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών).

ΥΛΙΚΑ:

  • Ηχοσύστημα και προτζέκτορας.
  • Κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.
  • Αρμόνιο ή άλλο όργανο για συνοδεία.


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ:







Η ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ:

https://www.partitionsdechansons.com/pdf/11831/Traditionnel-Amawole.html

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ:



http://maternelle-bambou.fr/wp-content/uploads/2017/09/chant-amawole.pdf

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: 

Amawole Amawole είμαι εγώ

Μου αρέσει να βλέπω τις κοτούλες

Μου αρέσει να βλέπω τα κοκόρια.


ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:


  • Ακρόαση και παρακολούθηση του τραγουδιού Amawole

  • Εκμάθηση τραγουδιού με τη συνοδεία αρμονίου, κιθάρας κ.τ.λ.

  • Όταν το ξέρουν σε ικανοποιητικό βαθμό, ο εκπαιδευτικός τους ζητάει να χτυπήσουν τα χέρια τους στον παλμό της μουσικής και έπειτα μπορεί να τους μοιράσει κρουστά μουσικά όργανα.

  • Παρακολούθηση του animation και προτροπή να χτυπήσουν τα χέρια τους όπως υποδεικνύεται, έπειτα γίνεται το ίδιο αλλά με μουσικά όργανα.

  • Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι το τραγούδι έχει 2 φωνές (ακούγεται σαν ένας διάλογος, ερώτηση - απάντηση, αυτό στη μουσική ονομάζεται αντιφωνία) και ξεκινά να τραγουδά υποδεικνύοντας πότε πρέπει να απαντήσουν οι μαθητές.

  • Όταν τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με το τραγούδι και τραγουδούν αντιφωνικά με άνεση, τότε χωρίζονται σε 2 ομάδες. Οι ομάδες εναλλάσσονται ώστε όλα τα παιδιά να τραγουδούν και τα 2 μέρη.

  • Εκμάθηση ρυθμικής συνοδείας με boomwhackers, αν υπάρχουν σωλήνες ΦΑ# και ΝΤΟ#, τότε ακολουθείτε τις συγχορδίες με βάση την παρτιτούρα παραπάνω, διαφορετικά πρέπει να γίνει τρασπόρτο της παρτιτούρας από ΡΕ μείζονα σε ΝΤΟ μείζονα (έναν τόνο κάτω δηλαδή).



ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συγχορδία G7 (Σολ μείζονα με έβδομη), διαβάζεται ΣΟΛ ΣΙ ΡΕ ΦΑ. Στα boomwhackers Σολ και Σι βάζω καπάκι (octavator cap), έτσι ώστε να ακούγεται μια οκτάβα κάτω.

  • Χώρισμα σε 3 ομάδες: 2 τραγουδούν και μία συνοδεύει με κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.

  • Προέκταση: Συζήτηση για τη χώρα του Κογκό, την Αφρική. Παραδόσεις, έθιμα, μουσικά όργανα. 
      Πληροφορίες για τη Λαική Δημοκρατία του Κογκό:   https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CE%B3%CE%BA%CF%8C
       και για τη μουσική της Αφρικής γενικότερα:
          http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B113/25/637,762/


ΠΗΓΗ:

http://maternelle-bambou.fr/amawole/

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Δραστηριότητες για βρέφη (12-18 μηνών)

Το μικρό σας έχει αρχίσει να κινείται πολύ περισσότερο και να εκφράζεται. Έτσι είναι γεμάτο ενθουσιασμό και μερικές φορές γεμάτο πείσμα! Μάθετε ποια παιχνίδια του προσφέρουν στήριξη για τα πρώτα του βήματα, δίνοντάς του την απαραίτητη αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν παιχνίδια και δραστηριότητες που θα βοηθήσουν το μωρό σας να πάρει ιδέες και να μάθει να ανταποκρίνεται στους γύρω του κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού.



Τι μπορεί να κάνει σε αυτή την ηλικία;


1) Το παιδί σας μπορεί πια να περπατάει και αισθάνεται περήφανο για αυτό 2) Του αρέσει να απασχολεί τον εαυτό του και να εξερευνεί τα πάντα 3) Μπορεί να ενώνει ιδέες διαμορφώνοντας ένα βασικό σχέδιο 4) Δείχνει την αγάπη του με αγκαλίτσες, φιλάκια και χαμογελάκια 5) Μπορεί να βάζει και να βγάζει αντικείμενα μέσα και έξω από ένα κουτί 6} Αρχίζει να αντιδρά στα αντικείμενα με τον κατάλληλο τρόπο - για παράδειγμα, αγκαλιάζει το αρκουδάκι του 7) Του αρέσει να μιμείται εσάς όταν κάνετε δουλειές του σπιτιού.
Απολαύστε ώρες ξέγνοιαστου και δημιουργικού παιχνιδ…

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)

Ψάχνοντας το διαδίκτυο για ιδέες και άλλα θέματα πάνω στη Μουσική Παιδαγωγική, "έπεσα" πάνω σε αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα open courses του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με εισηγήτρια την καθηγήτρια του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, Λήδα Στάμου. Προσωπικά τα βίντεο που παραθέτω παρακάτω, τα θεωρώ εξαιρετικά επιμορφωτικά και διδακτικά προς όλους όσοι ασχολούνται με το μάθημα της Μουσικής Αγωγής και σας προτείνω να τα παρακολουθήσετε.
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικήςΕξοικείωση με τους τρόπους με τους οποίους η κίνηση μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα της μουσικής για την κατανόηση μουσικών φαινομένων και εννοιών και για την ανάπτυξη των μουσικών ικανοτήτων των μαθητών.
http://opencourses.uom.gr/courses/mousikhs-episthmhs-kai-texnhs/1015-moysikh-paidagogikh-iii/enothtes/1020-h-kinhsh-sto-mathhma-ths-moysikhs?vid=2667&vtp=720
Η κίνηση στο μάθημα της μουσικής – ΔραστηριότητεςΔραστηριότητες κίνησης στο μάθημα της μουσικής τοποθετημένες αναπτυξιακά. Βιωματικές εμπειρίες και …