Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

AMAWOLE



ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:

  • Να μάθουν ένα τραγούδι από το Κογκό (Αφρική).
  • Να έρθουν σε επαφή με το αντιφωνικό τραγούδι.
  • Να μπορέσουν να συντονιστούν στον παλμό της μουσικής.
  • Να συνοδεύσουν το τραγούδι με κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.

ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2-3 διδακτικές ώρες (ανάλογα το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών).

ΥΛΙΚΑ:

  • Ηχοσύστημα και προτζέκτορας.
  • Κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.
  • Αρμόνιο ή άλλο όργανο για συνοδεία.


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ:







Η ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ:

https://www.partitionsdechansons.com/pdf/11831/Traditionnel-Amawole.html

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ:



http://maternelle-bambou.fr/wp-content/uploads/2017/09/chant-amawole.pdf

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: 

Amawole Amawole είμαι εγώ

Μου αρέσει να βλέπω τις κοτούλες

Μου αρέσει να βλέπω τα κοκόρια.


ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:


  • Ακρόαση και παρακολούθηση του τραγουδιού Amawole

  • Εκμάθηση τραγουδιού με τη συνοδεία αρμονίου, κιθάρας κ.τ.λ.

  • Όταν το ξέρουν σε ικανοποιητικό βαθμό, ο εκπαιδευτικός τους ζητάει να χτυπήσουν τα χέρια τους στον παλμό της μουσικής και έπειτα μπορεί να τους μοιράσει κρουστά μουσικά όργανα.

  • Παρακολούθηση του animation και προτροπή να χτυπήσουν τα χέρια τους όπως υποδεικνύεται, έπειτα γίνεται το ίδιο αλλά με μουσικά όργανα.

  • Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι το τραγούδι έχει 2 φωνές (ακούγεται σαν ένας διάλογος, ερώτηση - απάντηση, αυτό στη μουσική ονομάζεται αντιφωνία) και ξεκινά να τραγουδά υποδεικνύοντας πότε πρέπει να απαντήσουν οι μαθητές.

  • Όταν τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με το τραγούδι και τραγουδούν αντιφωνικά με άνεση, τότε χωρίζονται σε 2 ομάδες. Οι ομάδες εναλλάσσονται ώστε όλα τα παιδιά να τραγουδούν και τα 2 μέρη.

  • Εκμάθηση ρυθμικής συνοδείας με boomwhackers, αν υπάρχουν σωλήνες ΦΑ# και ΝΤΟ#, τότε ακολουθείτε τις συγχορδίες με βάση την παρτιτούρα παραπάνω, διαφορετικά πρέπει να γίνει τρασπόρτο της παρτιτούρας από ΡΕ μείζονα σε ΝΤΟ μείζονα (έναν τόνο κάτω δηλαδή).



ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συγχορδία G7 (Σολ μείζονα με έβδομη), διαβάζεται ΣΟΛ ΣΙ ΡΕ ΦΑ. Στα boomwhackers Σολ και Σι βάζω καπάκι (octavator cap), έτσι ώστε να ακούγεται μια οκτάβα κάτω.

  • Χώρισμα σε 3 ομάδες: 2 τραγουδούν και μία συνοδεύει με κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.

  • Προέκταση: Συζήτηση για τη χώρα του Κογκό, την Αφρική. Παραδόσεις, έθιμα, μουσικά όργανα. 
      Πληροφορίες για τη Λαική Δημοκρατία του Κογκό:   https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CE%B3%CE%BA%CF%8C
       και για τη μουσική της Αφρικής γενικότερα:
          http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B113/25/637,762/


ΠΗΓΗ:

http://maternelle-bambou.fr/amawole/

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Ο ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ

Ένα ακόμη αγαπημένο τραγούδι των μαθητών μου είναι "ο Κιθαρίστας". Το χρησιμοποιώ πολύ συχνά σε τελικές - καλοκαιρινές γιορτές και έχει πάντα μεγάλη επιτυχία. Έχω προσθέσει κινήσεις που αναλογούν στην πορεία της ιστορίας που διηγούνται οι στίχοι του. Με αυτό τον τρόπο η εκμάθηση των στίχων είναι σχετικά εύκολη και έχει ένα αρκετά εντυπωσιακό αποτέλεσμα σε ότι αφορά την παρουσίασή του. Το έχω παρουσιάσει με παιδιά Νηπιαγωγείου μέχρι και Γ΄ τάξη του Δημοτικού.
Στόχοι/Σκοποί:

- Εισαγωγή στο μέτρο 3/4
- Εισαγωγή στον συντονισμό του παλμού της μουσικής
- Δραματοποίηση των στίχων
- Συνδυασμός τραγουδιού και κίνησης


Υλικά:
- Φωτοτυπία εικονογράφησης
- Κρουστά μουσικά όργανα
- Αρμόνιο ή κιθάρα (για τον εκπαιδευτικό)
- Ηχητικό Σύστημα

Χρόνος διδασκαλίας:

 2- 3 διδακτικές ώρες (ανάλογα την ηλικία και το ενδιαφέρον των παιδιών).

Το τραγούδι:





Οι στίχοι:                                                                      Οι κινήσεις:

Ήτανε ένας κιθαρίστας                                …

Guest Post: Μια πολυάσχολη αράχνη, του Έρικ Καρλ (vol. 2)

Στόχοι/Σκοποί:
·Γνωριμία και κατανόηση της μουσικής φόρμας ροντό. ·Σύνθεση ρυθμικών ή/και μελωδικών σχημάτων. ·Καλλιέργεια φαντασίας. ·Συνεργασία ομάδων. ·Απόδοση ηχοϊστορίας.
Υλικά:
·Το κείμενο του παραμυθιού ·CD player ·Μουσικά όργανα
Σε μεγαλύτερες ηλικίες που έχουμε ήδη μιλήσει για τη φόρμα ροντό ή έχουμε σκοπό να το κάνουμε, θα μπορούσαμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα. Να συνθέσουμε ρυθμικά ή μελωδικά σχήματα για το κάθε ζώο. Στη φόρμα ροντώ (ή κυκλική φόρμα), το αρχικό θέμα (ή ρεφραίν) αντιπαραβάλλεται με εντονότερα θέματα, οι ενότητες των οποίων συχνά ονομάζονται επεισόδια. Η δομή της είναι ως εξής: ΑΒΑΓΑΔΑ, όπου Α είναι το αρχικό θέμα, ενώ τα υπόλοιπα γράμματα αντιπροσωπεύουν το κάθε καινούριο θέμα που εμφανίζεται.
Πορεία διδασκαλίας: (2 διδακτικές ώρες)
     Σε περίπτωση που πρώτη φορά μιλάμε για τη φόρμα ροντό, καλό θα ήταν η πρώτη διδακτική ώρα να αφιερωθεί στην εξήγηση και κατανόηση της φόρμας. Σε περίπτωση που έχουμε ήδη μιλήσει στο παρελθόν, τότε μπορούν να παραλειφθούν οι αρχικές …