Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

CHROME MUSIC LAB



     Πριν από λίγες μέρες καθώς περιηγούμουν στο διαδίκτυο, ανακάλυψα μια εφαρμογή που αφορά τη μουσική! 

     Θεωρώ ότι αποτελεί έναν πολύ έξυπνο τρόπο να παρουσιάσουμε στα παιδιά, πως να συνθέτουν μελωδίες, ρυθμούς, αλλά και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες παραμέτρους που αφορούν τη μουσική.



Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο θα μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα του.

https://musiclab.chromeexperiments.com/Experiments


Μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας τραγούδι:





Να πειραματιστείτε με ρυθμούς:




Να δείτε σε φασματογράφημα ήχους από μουσικά όργανα, ζώα κ.α.



Να ακούσετε μείζονες και ελάσσονες συγχορδίες:



Να δείτε σε γραφική αναπαράσταση τα ηχητικά κύματα που παράγουν διάφοροι ήχοι:




Να ακούσετε αρπίσματα (με επιλογή πιάνου ή άρπας) και επιλέγοντας τον τόνο και την ταχύτητα που επιθυμείτε. 





Συνδυάστε μουσική και χρώμα, φτιάξτε μια γραφική παρτιτούρα:






Φτιάξτε τη δική σας μελωδία:




Να πειραματιστείτε με τη φωνή σας χρησιμοποιώντας το VOICE SPINNER (δεν υπάρχει βίντεο):



Δείτε οπτικοποιημένες συχνότητες και δείξτε πως μπορούμε να "χτίσουμε" συγχορδίες με το HARMONICS (δεν υπάρχει βίντεο):




Οπτικοποιήστε γνωστά μουσικά κομμάτια με το PIANO ROLL:




Πειραματιστείτε με τις συχνότητες και τις ταλαντώσεις:




Δείτε πως παίζονται οι χορδές με το STRINGS (δεν υπάρχει βίντεο):


     Αν υπάρχει η δυνατότητα να συνεργαστείτε με τον εκπαιδευτικό πληροφορικής και το μάθημά σας να γίνει στο εργαστήριο θα ήταν ιδανικό, διαφορετικά με τη βοήθεια ενός προτζέκτορα μπορείτε να το παρουσιάσετε στους μαθητές σας. Αφήστε τους να παίξουν, πειραματιστούν και να συνθέσουν, θα είναι μια αξέχαστη εμπειρία για όλους!
      

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Ο ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ

Ένα ακόμη αγαπημένο τραγούδι των μαθητών μου είναι "ο Κιθαρίστας". Το χρησιμοποιώ πολύ συχνά σε τελικές - καλοκαιρινές γιορτές και έχει πάντα μεγάλη επιτυχία. Έχω προσθέσει κινήσεις που αναλογούν στην πορεία της ιστορίας που διηγούνται οι στίχοι του. Με αυτό τον τρόπο η εκμάθηση των στίχων είναι σχετικά εύκολη και έχει ένα αρκετά εντυπωσιακό αποτέλεσμα σε ότι αφορά την παρουσίασή του. Το έχω παρουσιάσει με παιδιά Νηπιαγωγείου μέχρι και Γ΄ τάξη του Δημοτικού.
Στόχοι/Σκοποί:

- Εισαγωγή στο μέτρο 3/4
- Εισαγωγή στον συντονισμό του παλμού της μουσικής
- Δραματοποίηση των στίχων
- Συνδυασμός τραγουδιού και κίνησης


Υλικά:
- Φωτοτυπία εικονογράφησης
- Κρουστά μουσικά όργανα
- Αρμόνιο ή κιθάρα (για τον εκπαιδευτικό)
- Ηχητικό Σύστημα

Χρόνος διδασκαλίας:

 2- 3 διδακτικές ώρες (ανάλογα την ηλικία και το ενδιαφέρον των παιδιών).

Το τραγούδι:





Οι στίχοι:                                                                      Οι κινήσεις:

Ήτανε ένας κιθαρίστας                                …

Guest Post: Μια πολυάσχολη αράχνη, του Έρικ Καρλ (vol. 2)

Στόχοι/Σκοποί:
·Γνωριμία και κατανόηση της μουσικής φόρμας ροντό. ·Σύνθεση ρυθμικών ή/και μελωδικών σχημάτων. ·Καλλιέργεια φαντασίας. ·Συνεργασία ομάδων. ·Απόδοση ηχοϊστορίας.
Υλικά:
·Το κείμενο του παραμυθιού ·CD player ·Μουσικά όργανα
Σε μεγαλύτερες ηλικίες που έχουμε ήδη μιλήσει για τη φόρμα ροντό ή έχουμε σκοπό να το κάνουμε, θα μπορούσαμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα. Να συνθέσουμε ρυθμικά ή μελωδικά σχήματα για το κάθε ζώο. Στη φόρμα ροντώ (ή κυκλική φόρμα), το αρχικό θέμα (ή ρεφραίν) αντιπαραβάλλεται με εντονότερα θέματα, οι ενότητες των οποίων συχνά ονομάζονται επεισόδια. Η δομή της είναι ως εξής: ΑΒΑΓΑΔΑ, όπου Α είναι το αρχικό θέμα, ενώ τα υπόλοιπα γράμματα αντιπροσωπεύουν το κάθε καινούριο θέμα που εμφανίζεται.
Πορεία διδασκαλίας: (2 διδακτικές ώρες)
     Σε περίπτωση που πρώτη φορά μιλάμε για τη φόρμα ροντό, καλό θα ήταν η πρώτη διδακτική ώρα να αφιερωθεί στην εξήγηση και κατανόηση της φόρμας. Σε περίπτωση που έχουμε ήδη μιλήσει στο παρελθόν, τότε μπορούν να παραλειφθούν οι αρχικές …