Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΟΥΣΙΚΗ.. το κλειδί για την ανάπτυξη του παιδιού.


   
  
  Η μουσική αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη των παιδιών. Ένα τραγούδι μπορεί να τα ενθουσιάσει, να τους δώσει κίνητρο να χορέψουν και να κινηθούν στο χώρο, ακόμη και να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθησή τους.


    Μελέτες έχουν δείξει πως η ενασχόληση των παιδιών με τη Μουσική ενδυναμώνει τις γλωσσικές τους ικανότητες, αναπτύσσει τις κινητικές τους δυνατότητες και βελτιώνει σημαντικά την ομαλή και σωστή ανάπτυξή τους.



    Παρακάτω παρουσιάζονται 6 τρόποι με τους οποίους το παιδί ωφελείται από την ενασχόλησή του με τη μουσική.

1. Η Μουσική καλλιεργεί τη μάθηση, ενισχύει την κινητική ανάπτυξη, προετοιμάζει τον εγκέφαλο για την επίτευξη στόχων, ενεργοποιεί τη μνήμη και βελτιώνει την αφηρημένη σκέψη.


2. Είναι επίσης πολύ πιθανό να βοηθήσει στην ανάπτυξη και βελτίωση της μαθηματικής σκέψης. Είναι άλλωστε ευρέως γνωστό πως η Μουσική είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα Μαθηματικά. Η γνώση του τονικού ύψους αλλά και των ρυθμικών στοιχείων στη Θεωρία της Μουσικής (μέσω άτυπης μάθησης) δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την καλύτερη κατανόηση μαθηματικών εννοιών. 

3. Η Μουσική βοηθά στην βελτίωση του αλφαβητισμού και των γνωστικών ικανοτήτων γενικότερα.  Ο τρόπος με τον οποίο ένα παιδί αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται νοητικά τον ήχο, είναι όμοιος με εκείνον της ομιλίας. Όσα λοιπόν παιδιά έχουν εντάξει τη Μουσική Αγωγή στη ζωή τους (μέσω ατομικών μαθημάτων οργάνου, μουσικοκινητής αγωγής, χορωδίας και μουσικών συνόλων), βελτιώνουν τις ακουστικές και γλωσσικές τους δεξιότητες και εν συνεχεία τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την εκφορά του λόγου.

4.  Η ενασχόληση με τη Μουσική, μπορεί ακόμη να βελτιώνει τη νοητική (συνολικά) ανάπτυξή του. Υπάρχουν αρκετές μελέτες που υποστηρίζουν αυτή την πεποίθηση, καθώς την ώρα που το παιδί επιχειρεί να παίξει ένα μουσικό όργανο ή να τραγουδήσει, ενεργοποιούνται ταυτόχρονα πολλές λειτουργίες του εγκεφάλου.

5. Η μουσική εμπνέει το δημιουργικό πνεύμα. Τα παιδιά, ακόμα και όταν είναι σε πολύ μικρή ηλικία, αρέσκονται στο να δημιουργούν δικούς τους στίχους ή να παραφράζουν τραγούδια που ήδη γνωρίζουν και να χορεύουν στο ρυθμό της μουσικής.

6. Η μουσική ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του παιδιού. Μέσω λοιπόν της Μουσικής Αγωγής, μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα και να βελτιώσουν την δυνατότητές τους. Τέλος, μέσω των συναυλιών και των παραστάσεων μπορούν να χτίσουν μια δυναμική προσωπικότητα και να βελτιώνουν την αυτοεικόνα τους μέσω της έκθεσής τους στο κοινό.

   Τι καλύτερο λοιπόν από να ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας μερικές δραστηριότητες Μουσικής στο σπίτι. Μερικές από αυτές είναι:

  • Τραγουδήστε στα παιδιά σας πριν κοιμηθούν ένα νανούρισμα.
  • Μιλάτε τραγουδιστά, όταν ζητάτε κάτι από τα παιδιά σας.
  • Στη διαδρομή με το αυτοκίνητο τραγουδήστε μαζί με τα παιδιά σας τραγούδια που αγαπούν.
  • Διαλέξτε συγκεκριμένα τραγούδια για κάθε ρουτίνα των παιδιών π.χ. μάζεμα παιχνιδιών, στρώσιμο κρεβατιού, μπάνιο κ.τ.λ.
  • Βγάλτε από την κουζίνα σας κατσαρόλες και κουτάλες και δημιουργήστε τη δική σας συναυλία με τα παιδιά σας.
  • Κάντε επισκέψεις σε χώρους με μουσικό ενδιαφέρον και παρακολουθήστε συναυλίες και μουσικές παραστάσεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ανάρτηση αυτή ΔΕΝ είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη, Πρόκειται για μερική μετάφραση και αναπαραγωγή του παρακάτω άρθρου, σε συνδυασμό με προσωπικές σκέψεις και βιώματα.

Πηγή:

http://www.theglobeandmail.com/life/health-and-fitness/health-advisor/why-music-is-key-to-your-childs-development/article23515934/?utm_content=buffera50fd&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος:
·Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους.·Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ.·Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες.·Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα.·Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο.

2.Σκοπός:
·Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα».·Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα».·Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος.·Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία.

3.Διδακτική προσέγγιση:
·  Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια).·Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό).

4.Διαθεματική προσέγγιση:
·Σύνδεση με το μάθημα της γλώσσας, των εικαστικών, της φυσικής αγωγής.
5 .Μέσα διδασκαλίας-υλικά:
·Πιάνο ή αρμόνιο·Πίνακας και μαρκαδ…

Guest Post: Μια πολυάσχολη αράχνη, του Έρικ Καρλ (vol. 2)

Στόχοι/Σκοποί:
·Γνωριμία και κατανόηση της μουσικής φόρμας ροντό. ·Σύνθεση ρυθμικών ή/και μελωδικών σχημάτων. ·Καλλιέργεια φαντασίας. ·Συνεργασία ομάδων. ·Απόδοση ηχοϊστορίας.
Υλικά:
·Το κείμενο του παραμυθιού ·CD player ·Μουσικά όργανα
Σε μεγαλύτερες ηλικίες που έχουμε ήδη μιλήσει για τη φόρμα ροντό ή έχουμε σκοπό να το κάνουμε, θα μπορούσαμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα. Να συνθέσουμε ρυθμικά ή μελωδικά σχήματα για το κάθε ζώο. Στη φόρμα ροντώ (ή κυκλική φόρμα), το αρχικό θέμα (ή ρεφραίν) αντιπαραβάλλεται με εντονότερα θέματα, οι ενότητες των οποίων συχνά ονομάζονται επεισόδια. Η δομή της είναι ως εξής: ΑΒΑΓΑΔΑ, όπου Α είναι το αρχικό θέμα, ενώ τα υπόλοιπα γράμματα αντιπροσωπεύουν το κάθε καινούριο θέμα που εμφανίζεται.
Πορεία διδασκαλίας: (2 διδακτικές ώρες)
     Σε περίπτωση που πρώτη φορά μιλάμε για τη φόρμα ροντό, καλό θα ήταν η πρώτη διδακτική ώρα να αφιερωθεί στην εξήγηση και κατανόηση της φόρμας. Σε περίπτωση που έχουμε ήδη μιλήσει στο παρελθόν, τότε μπορούν να παραλειφθούν οι αρχικές …

Ο ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ

Ένα ακόμη αγαπημένο τραγούδι των μαθητών μου είναι "ο Κιθαρίστας". Το χρησιμοποιώ πολύ συχνά σε τελικές - καλοκαιρινές γιορτές και έχει πάντα μεγάλη επιτυχία. Έχω προσθέσει κινήσεις που αναλογούν στην πορεία της ιστορίας που διηγούνται οι στίχοι του. Με αυτό τον τρόπο η εκμάθηση των στίχων είναι σχετικά εύκολη και έχει ένα αρκετά εντυπωσιακό αποτέλεσμα σε ότι αφορά την παρουσίασή του. Το έχω παρουσιάσει με παιδιά Νηπιαγωγείου μέχρι και Γ΄ τάξη του Δημοτικού.
Στόχοι/Σκοποί:

- Εισαγωγή στο μέτρο 3/4
- Εισαγωγή στον συντονισμό του παλμού της μουσικής
- Δραματοποίηση των στίχων
- Συνδυασμός τραγουδιού και κίνησης


Υλικά:
- Φωτοτυπία εικονογράφησης
- Κρουστά μουσικά όργανα
- Αρμόνιο ή κιθάρα (για τον εκπαιδευτικό)
- Ηχητικό Σύστημα

Χρόνος διδασκαλίας:

 2- 3 διδακτικές ώρες (ανάλογα την ηλικία και το ενδιαφέρον των παιδιών).

Το τραγούδι:





Οι στίχοι:                                                                      Οι κινήσεις:

Ήτανε ένας κιθαρίστας                                …