Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΟΥΣΙΚΗ.. το κλειδί για την ανάπτυξη του παιδιού.


   
  
  Η μουσική αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι στην ανάπτυξη των παιδιών. Ένα τραγούδι μπορεί να τα ενθουσιάσει, να τους δώσει κίνητρο να χορέψουν και να κινηθούν στο χώρο, ακόμη και να ενδυναμώσει την αυτοπεποίθησή τους.


    Μελέτες έχουν δείξει πως η ενασχόληση των παιδιών με τη Μουσική ενδυναμώνει τις γλωσσικές τους ικανότητες, αναπτύσσει τις κινητικές τους δυνατότητες και βελτιώνει σημαντικά την ομαλή και σωστή ανάπτυξή τους.



    Παρακάτω παρουσιάζονται 6 τρόποι με τους οποίους το παιδί ωφελείται από την ενασχόλησή του με τη μουσική.

1. Η Μουσική καλλιεργεί τη μάθηση, ενισχύει την κινητική ανάπτυξη, προετοιμάζει τον εγκέφαλο για την επίτευξη στόχων, ενεργοποιεί τη μνήμη και βελτιώνει την αφηρημένη σκέψη.


2. Είναι επίσης πολύ πιθανό να βοηθήσει στην ανάπτυξη και βελτίωση της μαθηματικής σκέψης. Είναι άλλωστε ευρέως γνωστό πως η Μουσική είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα Μαθηματικά. Η γνώση του τονικού ύψους αλλά και των ρυθμικών στοιχείων στη Θεωρία της Μουσικής (μέσω άτυπης μάθησης) δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την καλύτερη κατανόηση μαθηματικών εννοιών. 

3. Η Μουσική βοηθά στην βελτίωση του αλφαβητισμού και των γνωστικών ικανοτήτων γενικότερα.  Ο τρόπος με τον οποίο ένα παιδί αντιλαμβάνεται και επεξεργάζεται νοητικά τον ήχο, είναι όμοιος με εκείνον της ομιλίας. Όσα λοιπόν παιδιά έχουν εντάξει τη Μουσική Αγωγή στη ζωή τους (μέσω ατομικών μαθημάτων οργάνου, μουσικοκινητής αγωγής, χορωδίας και μουσικών συνόλων), βελτιώνουν τις ακουστικές και γλωσσικές τους δεξιότητες και εν συνεχεία τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται την εκφορά του λόγου.

4.  Η ενασχόληση με τη Μουσική, μπορεί ακόμη να βελτιώνει τη νοητική (συνολικά) ανάπτυξή του. Υπάρχουν αρκετές μελέτες που υποστηρίζουν αυτή την πεποίθηση, καθώς την ώρα που το παιδί επιχειρεί να παίξει ένα μουσικό όργανο ή να τραγουδήσει, ενεργοποιούνται ταυτόχρονα πολλές λειτουργίες του εγκεφάλου.

5. Η μουσική εμπνέει το δημιουργικό πνεύμα. Τα παιδιά, ακόμα και όταν είναι σε πολύ μικρή ηλικία, αρέσκονται στο να δημιουργούν δικούς τους στίχους ή να παραφράζουν τραγούδια που ήδη γνωρίζουν και να χορεύουν στο ρυθμό της μουσικής.

6. Η μουσική ενδυναμώνει την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση του παιδιού. Μέσω λοιπόν της Μουσικής Αγωγής, μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα και να βελτιώσουν την δυνατότητές τους. Τέλος, μέσω των συναυλιών και των παραστάσεων μπορούν να χτίσουν μια δυναμική προσωπικότητα και να βελτιώνουν την αυτοεικόνα τους μέσω της έκθεσής τους στο κοινό.

   Τι καλύτερο λοιπόν από να ενσωματώσετε στην καθημερινότητά σας μερικές δραστηριότητες Μουσικής στο σπίτι. Μερικές από αυτές είναι:

  • Τραγουδήστε στα παιδιά σας πριν κοιμηθούν ένα νανούρισμα.
  • Μιλάτε τραγουδιστά, όταν ζητάτε κάτι από τα παιδιά σας.
  • Στη διαδρομή με το αυτοκίνητο τραγουδήστε μαζί με τα παιδιά σας τραγούδια που αγαπούν.
  • Διαλέξτε συγκεκριμένα τραγούδια για κάθε ρουτίνα των παιδιών π.χ. μάζεμα παιχνιδιών, στρώσιμο κρεβατιού, μπάνιο κ.τ.λ.
  • Βγάλτε από την κουζίνα σας κατσαρόλες και κουτάλες και δημιουργήστε τη δική σας συναυλία με τα παιδιά σας.
  • Κάντε επισκέψεις σε χώρους με μουσικό ενδιαφέρον και παρακολουθήστε συναυλίες και μουσικές παραστάσεις.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ανάρτηση αυτή ΔΕΝ είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη, Πρόκειται για μερική μετάφραση και αναπαραγωγή του παρακάτω άρθρου, σε συνδυασμό με προσωπικές σκέψεις και βιώματα.

Πηγή:

http://www.theglobeandmail.com/life/health-and-fitness/health-advisor/why-music-is-key-to-your-childs-development/article23515934/?utm_content=buffera50fd&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ