Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

1. ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΡΙΛΙΖΑ

Υλικά:  - 9 καρτέλες με Ο
             - 9 καρτέλες με Χ
             - κολλητική ταινία ή καρέκλες
             - καρτέλες με μουσικά όργανα, ρυθμικές αξίες κ.τ.λ.

Ηλικία μαθητών:  5-12 ετών

Αριθμός μαθητών: Μικρή ομάδα (8-12 παιδιά).



Φτιάξτε μια τρίλιζα στο πάτωμα με κολλητική ταινία ή χρησιμοποιήστε καρέκλες για να δημιουργήσετε το σχήμα της (Αν δεν υπάρχει χώρος τότε σχηματίστε μια τρίλιζα στον πίνακα). Χωρίστε τους μαθητές σε 2 ομάδες, η πρώτη ομάδα αντιπροσωπεύει τα Ο και η δεύτερη τα Χ. Δείξτε στην πρώτη ομάδα την εικόνα ενός μουσικού οργάνου και διαλέξτε έναν μαθητή για να απαντήσει. Αν η απάντηση που θα δώσει είναι σωστή τότε μπορεί να τοποθετήσει την καρτέλα της ομάδας του, όπου εκείνος επιθυμεί. Αν δεν γνωρίζει την απάντηση τότε χάνει τη σειρά του και ένας μαθητής από τη δεύτερη ομάδα προσπαθεί να βρει τη σωστή απάντηση. Νικήτρια αναδεικνύεται η ομάδα που θα καταφέρει να σχηματίσει 3 Ο ή Χ στη σειρά (οριζόντια, κάθετα ή διαγώνια). Αντί για καρτέλες με μουσικά όργανα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καρτέλες με ρυθμικά στοιχεία (τέταρτα, μισά, παύσεις κ.τ.λ.), νότες, σύμβολα δυναμικής (f, p, mf κ.τ.λ.) ή και πρόσωπα διάσημων συνθετών.


2. ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ (Βρίσκω τις νότες στο πεντάγραμμο)



Υλικά: - Χαρτοταινία
            - Μεγάλος χώρος

Ηλικία Μαθητών: 8 - 12 ετών

Αριθμός Μαθητών: Μεγάλη ομάδα (12 - 20 παιδιά).



       Σχεδιάστε στο πάτωμα ένα μεγάλο πεντάγραμμο και ένα κλειδί του ΣΟΛ από χαρτοταινία. Στην άλλη άκρη της αίθουσας σηματοδοτείστε (με χαρτοταινία) τα σημεία εκκίνησης των μαθητών (αν δεν υπάρχει αρκετός χώρος στην αίθουσα τα σημεία εκκίνησης μπορούν να παραλειφθούν). 
     
          Οι μαθητές χωρίζονται σε 2 – 3 ομάδες (ανάλογα με το μέγεθος του τμήματος). Ο πρώτος μαθητής από κάθε ομάδα βρίσκεται πίσω από το σημείο εκκίνησης. Ο εκπαιδευτικός λέει το όνομα μιας νότας και οι μαθητές πρέπει να τρέξουν και να σταματήσουν εκεί που θεωρούν ότι είναι ή σωστή θέση της στο πεντάγραμμο. Αν όλοι έχουν βρει τη σωστή απάντηση τότε ο μαθητής που έφτασε πρώτος κερδίζει πόντο για την ομάδα του. Σε κάθε γύρο εναλλάσσονται οι μαθητές.

   i      Σε πρώτη φάση γίνεται διαχωρισμός των γύρων π.χ. στους πρώτους 2 γύρους ο εκπαιδευτικός φωνάζει μόνο νότες στις γραμμές του πενταγράμμου και στους επόμενους 2, φωνάζει μόνο νότες στα διαστήματα. Στη συνέχεια και αφού οι μαθητές εντοπίζουν με άνεση τη θέση των νοτών, μπορεί να κάνει ένα συνδυασμό από νότες σε γραμμές και διαστήματα.



3. ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ




Υλικά: - Μαντήλι
            - Κρουστά Όργανα

Ηλικία Μαθητών: 5 - 12 ετών

Αριθμός Μαθητών: Μεγάλη Ομάδα (12 - 20 παιδιά).





Επιλέγετε ένα μαθητή και του δένετε τα μάτια με ένα μαντήλι. Του εξηγείτε ότι ο στόχος του είναι να φτάσει από τη μια άκρη της αίθουσας στην άλλη. Του ζητάτε να παραμείνει καθισμένος στην καρέκλα του (αφετηρία) και να περιμένει σήμα σας για να ξεκινήσει. Στη συνέχεια δίνετε σήμα στους υπόλοιπους μαθητές να σκορπίσουν στην αίθουσα, δημιουργώντας με το σώμα τους φυσικά εμπόδια. Μοιράζετε σε όλους κρουστά όργανα και τους εξηγείτε ότι πρέπει να παίζουν μόνο όταν τους πλησιάζει ο μαθητής με τα δεμένα μάτια. Με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να δηλώσουν την παρουσία τους και δεν θα πέσει πάνω τους. Μόλις ο μαθητής με τα δεμένα μάτια καταφέρει να προσπεράσει όλα τα εμπόδια και να φτάσει στην άλλη άκρη της αίθουσας, επιλέγετε έναν καινούριο μαθητή και συνεχίζετε το παιχνίδι. Στην περίπτωση που κάποιοι μαθητές παίζουν τα όργανα που τους έχετε μοιράσει χωρίς να τους έχει πλησιάσει το παιδί με τα δεμένα μάτια και δεν δίνουν σημασία στις παρατηρήσεις σας, τότε μπορείτε να τους αποκλείσετε για ένα γύρο.

Πηγή:

http://funmusicco.com/classroom-music-games/confirmation/


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ