Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΡΩΤΕΣ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

     Σε λίγες μέρες τα σχολεία ανοίγουν και κάθε χρόνο βιώνω την ίδια αγωνία αλλά και ενθουσιασμό. Ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός δεν γνωρίζω ακόμη τα σχολεία που πρόκειται να τοποθετηθώ και έτσι δεν ξέρω ούτε ποιοι θα είναι οι συνάδελφοί μου, αλλά ούτε αν θα πάω σε σχολείο που έχω δουλέψει παλαιότερες χρονιές. Είναι μια επαναλαμβανόμενη διαδικασία κάθε χρόνο και ομολογουμένως με έχει κουράσει αρκετά... όμως δεν παραπονιέμαι, καθώς έχω μάθει να τα αντιμετωπίζω όλα με χαμόγελο και αισιοδοξία. Σκέφτομαι πως ότι και να συμβεί, μέσα στη σχολική χρονιά που πρόκειται να ξεκινήσει, είμαι αρκετά έμπειρη πια για να το αντιμετωπίσω και φυσικά όλα είναι εμπειρίες και γνώσεις που θα προστεθούν στη μέχρι τώρα εκπαιδευτική μου πορεία.
   

Δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός Μουσικής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση


     Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο θα διαβάσετε μερικές συμβουλές για νέους (και όχι μόνο) εκπαιδευτικούς, που πραγματικά θα ήθελα να είχα διαβάσει ή κάποιος να μου είχε πει ξεκινώντας τη δουλειά αυτή.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ


Ένα από τα βασικότερα βέβαια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως εκπαιδευτικοί ειδικότητας είναι η διαχείριση των μαθητών.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ



     Αν είστε από τους τυχερούς και το σχολείο σας διαθέτει μουσικά όργανα, τότε πρέπει να μάθετε στους μαθητές σας να ακολουθούν κάποιους κανόνες, ώστε να κυλά ομαλά η πορεία του μαθήματός σας.

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΡΟΥΣΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ


     Προσωπικά θεωρώ ότι η επιμόρφωση είναι μια αέναη διαδικασία και δεν πρέπει ποτέ να επαναπαυόμαστε. Αν δεν υπάρχουν όμως τα μέσα και οι πόροι για κάτι τέτοιο, υπάρχουν κάποιες λύσεις μέσω διαδικτύου.

Μουσική Παιδαγωγική (Open Courses)













Τις πρώτες μέρες του σχολείου την τιμητική τους έχουν φυσικά τα παιχνίδια γνωριμίας.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ



Ενώ για όσους έχουν ολοήμερο η χρονιά ιδανικά ξεκινά με μουσικά παιχνίδια.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ


ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ vol.2


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ