Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΡΟΥΣΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Το πρωτότυπο κείμενο βρίσκεται στο βιβλίο 101 Rythm Instrument Activities for Young Children από τη συγγραφέα Abigail Flesch Connors εκδόσεις Gryphon House, Inc.(2004).
  1. Πείτε στα παιδιά να κρατούν τα χέρια τους ακουμπισμένα στα  πόδια τους. Αν παρόλα αυτά το τμήμα είναι πολύ ανήσυχο, δοκιμάστε να παίξετε το παιχνίδι "ο Σάιμον λέει" ενώ τους μοιράζετε τα μουσικά όργανα. Π.χ. "ο Σάιμον λέει ακουμπήστε τα αυτιά σας"... "ο Σάιμον λέει πιάστε τη μύτη σας" κ.τ.λ. Με αυτό τον τρόπο, θα τους τραβήξετε την προσοχή  (και τα χέρια τους απασχολημένα!) για λίγο.                                                                                                                                                              Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  2. Ένας άλλο; τρόπος για να τους τραβήξετε την προσοχή των μαθητών σας ενώ μοιράζετε όργανα είναι να κάνετε ερωτήσεις τύπου: "Τι θα γινόταν αν...". Π.χ. "Τι θα γινόταν αν τα μουσικά όργανα ήταν φτιαγμένα από γυαλί ή από χαρτί; Τι θα συνέβαινε τότε;", "Τι  θα γινόταν αν τα μουσικά όργανα ήταν μικροσκοπικά; Ποιος θα μπορούσε να τα παίξει;"                         Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  3. Χρησιμοποιήστε μαθητές σας ως βοηθούς για το μοίρασμα των οργάνων. Τις πρώτες φορές διαλέξτε παιδιά που είναι υπεύθυνα και ικανά να ακολουθούν εύκολα οδηγίες. Εξηγήστε τους ότι πρέπει να μοιράσουν τα όργανα με τη σειρά που κάθονται οι συμμαθητές τους και όχι στους φίλους τους πρώτα. Κρατήστε σημειώσεις με το ποια παιδιά σας έχουν βοηθήσει, έτσι ώστε να δώσετε σε όλους τους μαθητές σας την ευκαιρία να γίνουν βοηθοί σας.                                                                    
  4. Πείτε στα παιδιά ότι απαγορεύεται να πιάσουν τα όργανα, παρά μόνο εφόσον δώσετε εντολή για να ξεκινήσουν να παίζουν. Εάν κάποιο παιδί δεν υπακούει στην εντολή αυτή, καλό θα ήταν να του το πάρετε, αλλά μόλις δείξει να συμμορφώνεται να του το επιστρέψετε, έτσι ώστε να καταλάβει ότι του δίνετε δεύτερη ευκαιρία.                                                                                                                               Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  5. Φροντίστε τα παιδιά να έχουν αρκετό χώρο και χρόνο για να πειραματιστούν με τα μουσικά τους όργανα (καλό είναι να κάθονται στο πάτωμα σε σχήμα κύκλου). Επίσης τα παιδιά δεν θα πρέπει να ακουμπούν τις πλάτες τους σε κάποιο τοίχο, καρέκλα ή θρανίο.                                                                                         Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  6. Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι μαθητές σας μπορούν να σας δουν και να σας ακούσουν καθαρά.                          Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  7. Δώστε έμφαση στη σωστή χρήση παιξίματος των μουσικών οργάνων. Π.χ. Δεν παίζουμε πολύ δυνατά, δεν παίζουμε πολύ κοντά στο πρόσωπό μας κ.τ.λ. Μπορείτε μάλιστα να προτείνετε και στους μαθητές σας να πουν δικούς τους κανόνες για τη σωστή χρήση των κρουστών οργάνων. Κάποτε μια μαθήτριά μου είπε:  "Ένας ακόμη κανόνας είναι να μην βάζουμε ποτέ τα όργανα στη μύτη μας!"                                                                                                                                                                                        .Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  8. Για περισσότερη προσοχή στη σωστή χρήση των οργάνων, μπορούμε να ξεκινήσουμε μια συζήτηση για το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα. Έτσι τα παιδιά γίνονται περισσότερο προσεκτικά με αυτά και γίνονται ελάχιστες έως καθόλου καταστροφές.                                                                                        Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  9. Αν παρόλα αυτά οι μαθητές σας δεν ακολουθούν τις προφορικές σας εντολές, δοκιμάστε μια σφυρίχτρα ή ένα καμπανάκι δίνοντας το σήμα για να σταματήσουν να παίζουν. Δοκιμάστε το λέγοντας: "Ποιος θα σταματήσει πιο γρήγορα στο σήμα της σφυρίχτρας;". Είναι ένα κόλπο που πάντα πιάνει!                                                                                                                                                                        Αποτέλεσμα εικόνας για instruments for children's music class
  10. Η καλύτερη όμως τεχνική απ' όλες είναι να είστε εντελώς συγκεντρωμένοι στη δραστηριότητα. Δείξτε ενθουσιασμό και αφήστε προσδοκίες στους μαθητές σας για τη δραστηριότητα που έρχεται. Αν ΕΣΕΙΣ είστε ενθουσιώδεις το ίδιο θα είναι και οι μαθητές σας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ