Το πρωτότυπο κείμενο βρίσκεται στο βιβλίο 101 Rythm Instrument Activities for Young Children από τη συγγραφέα Abigail Flesch Connors εκδόσεις Gryphon House, Inc.(2004).
- Πείτε στα παιδιά να κρατούν τα χέρια τους ακουμπισμένα στα πόδια τους. Αν παρόλα αυτά το τμήμα είναι πολύ ανήσυχο, δοκιμάστε να παίξετε το παιχνίδι "ο Σάιμον λέει" ενώ τους μοιράζετε τα μουσικά όργανα. Π.χ. "ο Σάιμον λέει ακουμπήστε τα αυτιά σας"... "ο Σάιμον λέει πιάστε τη μύτη σας" κ.τ.λ. Με αυτό τον τρόπο, θα τους τραβήξετε την προσοχή (και τα χέρια τους απασχολημένα!) για λίγο.
- Ένας άλλο; τρόπος για να τους τραβήξετε την προσοχή των μαθητών σας ενώ μοιράζετε όργανα είναι να κάνετε ερωτήσεις τύπου: "Τι θα γινόταν αν...". Π.χ. "Τι θα γινόταν αν τα μουσικά όργανα ήταν φτιαγμένα από γυαλί ή από χαρτί; Τι θα συνέβαινε τότε;", "Τι θα γινόταν αν τα μουσικά όργανα ήταν μικροσκοπικά; Ποιος θα μπορούσε να τα παίξει;"
- Χρησιμοποιήστε μαθητές σας ως βοηθούς για το μοίρασμα των οργάνων. Τις πρώτες φορές διαλέξτε παιδιά που είναι υπεύθυνα και ικανά να ακολουθούν εύκολα οδηγίες. Εξηγήστε τους ότι πρέπει να μοιράσουν τα όργανα με τη σειρά που κάθονται οι συμμαθητές τους και όχι στους φίλους τους πρώτα. Κρατήστε σημειώσεις με το ποια παιδιά σας έχουν βοηθήσει, έτσι ώστε να δώσετε σε όλους τους μαθητές σας την ευκαιρία να γίνουν βοηθοί σας.
- Πείτε στα παιδιά ότι απαγορεύεται να πιάσουν τα όργανα, παρά μόνο εφόσον δώσετε εντολή για να ξεκινήσουν να παίζουν. Εάν κάποιο παιδί δεν υπακούει στην εντολή αυτή, καλό θα ήταν να του το πάρετε, αλλά μόλις δείξει να συμμορφώνεται να του το επιστρέψετε, έτσι ώστε να καταλάβει ότι του δίνετε δεύτερη ευκαιρία.
- Φροντίστε τα παιδιά να έχουν αρκετό χώρο και χρόνο για να πειραματιστούν με τα μουσικά τους όργανα (καλό είναι να κάθονται στο πάτωμα σε σχήμα κύκλου). Επίσης τα παιδιά δεν θα πρέπει να ακουμπούν τις πλάτες τους σε κάποιο τοίχο, καρέκλα ή θρανίο.
- Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι μαθητές σας μπορούν να σας δουν και να σας ακούσουν καθαρά.
- Δώστε έμφαση στη σωστή χρήση παιξίματος των μουσικών οργάνων. Π.χ. Δεν παίζουμε πολύ δυνατά, δεν παίζουμε πολύ κοντά στο πρόσωπό μας κ.τ.λ. Μπορείτε μάλιστα να προτείνετε και στους μαθητές σας να πουν δικούς τους κανόνες για τη σωστή χρήση των κρουστών οργάνων. Κάποτε μια μαθήτριά μου είπε: "Ένας ακόμη κανόνας είναι να μην βάζουμε ποτέ τα όργανα στη μύτη μας!" .
- Για περισσότερη προσοχή στη σωστή χρήση των οργάνων, μπορούμε να ξεκινήσουμε μια συζήτηση για το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα. Έτσι τα παιδιά γίνονται περισσότερο προσεκτικά με αυτά και γίνονται ελάχιστες έως καθόλου καταστροφές.
- Αν παρόλα αυτά οι μαθητές σας δεν ακολουθούν τις προφορικές σας εντολές, δοκιμάστε μια σφυρίχτρα ή ένα καμπανάκι δίνοντας το σήμα για να σταματήσουν να παίζουν. Δοκιμάστε το λέγοντας: "Ποιος θα σταματήσει πιο γρήγορα στο σήμα της σφυρίχτρας;". Είναι ένα κόλπο που πάντα πιάνει!
- Η καλύτερη όμως τεχνική απ' όλες είναι να είστε εντελώς συγκεντρωμένοι στη δραστηριότητα. Δείξτε ενθουσιασμό και αφήστε προσδοκίες στους μαθητές σας για τη δραστηριότητα που έρχεται. Αν ΕΣΕΙΣ είστε ενθουσιώδεις το ίδιο θα είναι και οι μαθητές σας.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου