Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Al Citron (παιχνιδοτράγουδο)


Το παιχνιδοτράγουδο "Al Citron" προέρχεται από το Μεξικο, και όπως πολλά παιδικά τραγούδια οι στίχοι του δεν βγάζουν νόημα.

ΣΤΙΧΟΙ:

Al Citron de un fandango, Sango sango, Sabare de la randela, con su triki triki tron.

ΓΛΩΣΣΑΡΙ:


  • Al Citron = το κίτρο
  • De un fandango = ένας γιορτινός χορός
  • Sango = διάλεκτος στην Κεντρική Αφρική
  • De la randela = χορός σε κύκλο (ίσως αναφέρεται στην "ταραντέλα")
  • Con su triki triki tron = γρατζούνισμα χορδών κιθάρας (αντίστοιχο του "ντράγκα  ντρούγκα").

ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:

  • Να μάθουν να τραγουδούν ένα τραγούδι σε διαφορετική γλώσσα από αυτή που μιλούν.
  • Να εξοικειωθούν με τις έννοιες σταθερού ρυθμού και accelerando.
  • Να μπορούν να συνδυάσουν τραγούδι με συντονισμένη κίνηση.
  • Εισαγωγή στο ρυθμικό σχήμα 

ΥΛΙΚΑ:

  • Πέτρες
  • Ξυλάκια (κλάβες)
  • Ποτήρια



ΟΔΗΓΙΕΣ:

Μαθαίνουμε στα παιδιά το τραγούδι.

Τα παιδιά κάθονται σε κύκλο οκλαδόν και τους μοιράζουμε από μια πέτρα ή ποτήρι ή ξυλάκι.

Χ = κάθε παιδί τοποθετεί την πέτρα που κρατάει μπροστά από τον διπλανό του που κάθεται στα δεξιά του.

= κάθε παιδί παίρνει την πέτρα που έχει μπροστά του.

= κρατώντας την ίδια πέτρα με το χέρι, τα παιδιά αγγίζουν με αυτή, μια το πάτωμα μπροστά από τον διπλανό τους στα δεξιά, μια μπροστά τους και ξανά δεξιά όπου και την αφήνουν.

Το τραγούδι επαναλαμβάνεται πολλές φορές.

Σταδιακά αυξάνετε την ταχύτητα (accelerando) του τραγουδιού με στόχο την αύξηση της δυσκολίας συντονισμού των κινήσεων.

Σε δεύτερο επίπεδο και αφού τα παιδιά έχουν μάθει πολύ καλά το τραγούδι, μπορείτε κάθε φορά που κάποιο παιδί μπερδεύεται να αποχωρεί από το παιχνίδι έως ότου μείνει μόνο ένα.




Αν θέλετε μπορείτε να τους το μάθετε και στα ελληνικά, η διασκευή είναι δική μου και καθόλου δεσμευτική. Πειραματιστείτε με τους μαθητές σας και βρείτε τους δικούς σας στίχους.

ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΣΤΙΧΟΙ:

Είμαι ΄δω και παίζω
με τους φίλους μου
τι καλά (x2)
και τώρα δωσ' την πέτρα μου στον δίπλα σου.

ΠΗΓΕΣ:















\fandango: of a music/dance festivity
De un fandango: of a music/dance festivity

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ