Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

PLICKERS: Μια εφαρμογή για το μάθημα της Μουσικής

Τι είναι:

     Το Plickers είναι ένα εργαλείο που επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να συλλέγουν δεδομένα για το δυναμικό της τάξης τους, χωρίς να χρειάζεται ένα παιδί να έχει μια συσκευή (κινητό, tablet ή υπολογιστή). Υπάρχουν πολλές εφαρμογές έρευνας ή αξιολόγησης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί, αλλά αν, όπως και στη δική μου περίπτωση, οι μαθητές σας δεν έχουν πρόσβαση σε συσκευές 1:1 τότε χρειάζεστε μια εναλλακτική λύση.
     Το μόνο που χρειάζεστε είναι μια κινητή συσκευή ενώ οι μαθητές σας χρειάζονται μόνο τις κάρτες τους. Δημιουργείτε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών ή Σωστό / Λάθος, οι μαθητές αποφασίζουν ποια επιλογή (A, B, C ή D) θεωρούν ότι είναι η σωστή απάντηση και κρατούν τις κάρτες τους ψηλά στα χέρια τους. Στη συνέχεια χρησιμοποιείτε τη συσκευή σας (κινητό τηλέφωνο ή tablet) για να σαρώσετε τις κάρτες και οι απαντήσεις εμφανίζονται στην οθόνη. Μπορείτε να επιλέξετε να εμφανίσετε τα ονόματα των μαθητών σας, έτσι ώστε να μπορούν όλοι να δουν ποιος απάντησε τι, ή μπορείτε να επιλέξετε να το κρατήσετε ανώνυμο.
     Οι κάρτες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε οι μαθητές να μην μπορούν εύκολα να δουν τι απαντούν οι άλλοι. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε είτε να ξεκινήσετε το μάθημά σας για να διερευνήσετε προϋπάρχουσα γνώση ή φυσικά να εξετάσετε το επίπεδο κατανόησης όσων ήδη έχετε διδάξει.
     Προσωπικά δεν μου αρέσει να βάζω διαγωνίσματα στους μαθητές μου, θεωρώ ότι ειδικά στο μάθημα της μουσικής δεν υπάρχει λόγος να τους προσθέτω παραπάνω άγχος ή διάβασμα από αυτά που ήδη έχουν. Με αυτή λοιπόν την απλή εφαρμογή πετυχαίνω το στόχο μου (αξιολόγηση) απλά και χωρίς άγχη ή γκρίνιες από τους μαθητές μου.



Τι θα χρειαστείτε:

  • Εφαρμογή (App)
     Θα χρειαστεί να κατεβάσετε την εφαρμογή στο κινητό σας (δωρεάν). Χωρίς αυτήν δεν θα μπορείτε να συλλέγετε τις απαντήσεις των μαθητών σας.
  • Κάρτες:

     Θα πρέπει να εκτυπώσετε τις κάρτες από την ιστοσελίδα (δωρεάν). Συμβουλή: Εκτυπώστε τις σε χοντρό χαρτόνι ή πλαστικοποιήστε τις για να μην αλλοιωθούν και τσαλακωθούν από τη χρήση.
     Κάθε κάρτα έχει ένα μοναδικό αριθμό, τον οποίο δηλώνετε για κάθε μαθητή σας ξεχωριστά.

  • Εγγραφή:
     Κάντε εγγραφή στην ιστοσελίδα www.plickers.com (δωρεάν). Θα πρέπει να καταχωρήσετε τις τάξεις και τα ονόματα όλων (!) των μαθητών σας. Αυτό είναι ουσιαστικά το μεγαλύτερο μειονέκτημα, καθώς ως εκπαιδευτικοί ειδικότητας βλέπουμε πάνω από 200 μαθητές την εβδομάδα.
     Συμβουλή: Στην αρχή της χρονιάς ζητήστε από κάθε δάσκαλο τη λίστα με τα ονόματα των μαθητών τους και αφιερώστε λίγο χρόνο ώστε να τους καταχωρήσετε. Κατανοώ ότι είναι λίγο κουραστικό αλλά πιστέψτε με μακροπρόθεσμα θα σας λύσει τα χέρια. 
  • Δημιουργία ερωτήσεων:
     Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε ερωτήσεις πολλαπλών απαντήσεων, Σωστό/Λάθος ή ερευνητικές ερωτήσεις. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε και εικόνες.

  • Συλλογή απαντήσεων:

     Βεβαιωθείτε ότι έχετε συνδεθεί στην εφαρμογή και τον ιστότοπο για κινητά χρησιμοποιώντας τον ίδιο λογαριασμό.
     Προβάλλετε τις ερωτήσεις μέσω της εφαρμογής για κινητά ή απευθείας από την ιστοσελίδα.
Στην εφαρμογή για κινητά, πατήστε το εικονίδιο με τον κύκλο για να ανοίξετε το σαρωτή.
     Το Plickers θα σαρώσει αμέσως τις κάρτες των μαθητών σας και θα καταγράψει τις απαντήσεις τους.
     Συμβουλή: Σταθείτε πίσω και κρατήστε τη συσκευή σας σταθερή για να τραβήξετε περισσότερες κάρτες ταυτόχρονα.

  • Αποτελέσματα:

     Ανοίξτε τις Αναφορές (Reports) για να δείτε τα πιο πρόσφατα αποτελέσματα. Χρησιμοποιήστε το Φάκελο βαθμολόγησης (Scoresheet) για να παρακολουθείτε την πρόοδο των μαθητών σας και να εξοικονομήσετε χρόνο όταν έρθει η ώρα να περάσετε τη βαθμολογία τους (π.χ. τριμήνου).
     Επιλέξτε το εύρος ημερομηνιών και μεμονωμένες ερωτήσεις για να δείτε τα συνολικά αποτελέσματα με τις επιδόσεις των μαθητών σας, τις ερωτήσεις και το σύνολο της τάξης γενικότερα.


  • Tutorial:


Υπάρχουν αρκετά βίντεο στο YouTube σας παραθέτω το πιο πρόσφατο



Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για περισσότερες πληροφορίες ή για να ξεκινήσετε την εγγραφή σας!






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ