ΣΤΟΧΟΙ:
Οι μαθητές θα μπορούν να:
1. Προσδιορίσουν το βιολί ως σόλο όργανο
2. Αναγνωρίσουν τα χαρακτηριστικά του βιολιού
3. Ακούσουν (αποσπασματικά) το κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Μέντελσον σε Μι ελάσσονα
4. Γνωρίσουν τον Itzhak Perlman
Τάξη: Δ - Στ Δημοτικού
Διάρκεια μαθήματος: 2 διδακτικές ώρες
Υλικά:
- Ηχογράφηση: Ο Itzhak Perlman παίζει το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Mendelssohn σε Μι ελάσσονα
- Εικόνες από βιολί, βιόλα, βιολοντσέλο και κοντραμπάσο
- βίντεο από το You Tube
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
1. Ξεκινήστε το μάθημά σας δείχνοντας στους μαθητές σας φωτογραφίες με τα έγχορδα με δοξάρι της ορχήστρας (βιολί, βιόλα, τσέλο και κοντραμπάσο). Συζητήστε ομοιότητες και διαφορές σε ότι αφορά το σχήμα και τον τρόπο παιξίματος.
2. Αναπαραγωγή παραδειγμάτων από το καθένα χρησιμοποιώντας το παρακάτω βίντεο.
3. Δείξτε την παρακάτω εικόνα και αναφέρετε τα χαρακτηριστικά ενός βιολιού.
4. Αναφέρετε ότι σε ένα κοντσέρτο, το σόλο όργανο παίζει τόσο με την ορχήστρα όσο και μόνο του.
Για τον ορισμό του κοντσέρτου δείτε εδώ:
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CF%84%CF%83%CE%AD%CF%81%CF%84%CE%BF
5. Δείξτε ένα βίντεο με τον Itzhak Perlman που παίζει το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Mendelssohn σε Μι ελάσσονα.
Μπορείτε να παίξετε μικρά αποσπάσματα από τα πρώτα δύο μέρη και στη συνέχεια να ακούσετε το 3ο μέρος.
Αν δεν γνωρίζετε το έργο μπορείτε να παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο (αγγλική γλώσσα)
6. Αναφέρετε τη σχέση του ταλέντου του Perlman με τις σωματικές δυσκολίες που αντιμετώπισε λόγω της πολιομυελίτιδας, μιας ασθένειας που επηρεάζει το νευρικό σύστημα.
Περισσότερα για τον Perlman εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Itzhak_Perlman
AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Κάντε τις παρακάτω ερωτήσεις στους μαθητές σας:
1. Ποιο όργανο εμφανίζεται ως σόλο;
2. Ονομάστε μερικά μέρη του βιολιού.
3. Τι είναι το κονσέρτο;
Επέκταση:
Κονσέρτο:
Κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας, οι μαθητές θα ακούσουν κοντσέρτα που γράφτηκαν για άλλα όργανα. Επιλέξτε ένα ή περισσότερα από τα κομμάτια που αναφέρονται παρακάτω για να ακούσουν οι μαθητές σας (αποσπάσματα και όχι ολόκληρα τα έργα).
Κάντε τις παρακάτω ερωτήσεις:
Ποια όργανα ακούν; Ποια είναι τα μοναδικά χαρακτηριστικά του οργάνου που πρωταγωνιστεί [τρομπέτα / φλάουτο / άρπα / πιάνο]; Πώς ακούγεται αυτό το όργανο; Πώς αλληλεπιδρά ο σολίστ με την ορχήστρα και τον μαέστρο; Ποιο κοντσέρτο τους αρέσει περισσότερο; Παρατηρούν ομοιότητες με το κονσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Μέντελσον;
1. Franz Joseph Haydn (1732 - 1809) Trumpet Concerto in E-flat Major
2. Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) Concerto for Flute Harp and Orchestra in C major, K 299
3. Edvard Grieg (1843 - 1907) Piano Concerto in A minor, Op 16
Πηγές:
Anderson, W. M. & Lawrence, J. E. (2013). Integrating Music into the Elementary Classroom (9th ed.). Boston MA: Schirmer Cengage Learning, pp. 221-222.
https://www.el-odeio.gr/blog/gnorimia-me-to-violi
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CF%84%CF%83%CE%AD%CF%81%CF%84%CE%BF
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A1%CE%BF%CE%BD%CF%84%CF%8E
https://en.wikipedia.org/wiki/Itzhak_Perlman
https://courses.lumenlearning.com/musicapp_historical/chapter/violin-concerto-mendelssohn/
https://shreveportsymphony.com/site/wp-content/uploads/2015/07/Amplify-Guide-Fall-2015-Lessons-1-41.pdf
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου