Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ένα μουσικό ταξίδι στην ιστορία της Eurovision

 

Ετοιμαστείτε για ένα μουσικό ταξίδι στην ιστορία της Eurovision, όπου θα εξερευνήσουμε τα τραγούδια και όλα τα παρελκόμενά τους, που έχουν κάνει αυτόν τον εμβληματικό διαγωνισμό πολιτιστικό φαινόμενο.

Από το ταπεινό ξεκίνημά της το 1956 ως την ανάδειξή της στον μεγαλύτερο και πιο διάσημο διεθνή διαγωνισμό τραγουδιού στον κόσμο, αναδεικνύοντας την ποικιλομορφία της ευρωπαϊκής μουσικής.

Από τις πιο εμβληματικές και αξέχαστες ερμηνείες που έχουν αφήσει μόνιμο αντίκτυπο στη Eurovision, από τον θρίαμβο των ABBA έως το ισχυρό μήνυμα της διαφορετικότητας και της αποδοχής από την Conchita Wurst.

Φυσικά υπάρχουν και αμφιλεγόμενες στιγμές που έχουν πυροδοτήσει συζητήσεις και αντικρουόμενα σχόλια στην ιστορία της Eurovision, από σκάνδαλα πολιτικών ψηφοφοριών έως απροσδόκητους αποκλεισμούς.

Ο πολιτιστικός αντίκτυπος της Eurovision είναι αδιαμφισβήτητος, από την έναρξη της καριέρας διεθνών σταρ μέχρι την επιρροή στη μόδα, τις τάσεις της μουσικής και την προώθηση της ενότητας και της διαφορετικότητας σε όλη την Ευρώπη και πέρα ​​από αυτήν.

Η Eurovision έχει εξελιχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο, με πάνω από 180 εκατομμύρια θεατές ετησίως, ενώ ο διαγωνισμός συνεχίζει να ξεπερνά όρια στη μουσική, την τεχνολογία και την ψυχαγωγία.

Δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την παθιασμένη κοινότητα των θαυμαστών της Eurovision, που είναι γνωστή για την αφοσίωση, τη δημιουργικότητα και τον ενθουσιασμό τους να υποστηρίζουν τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες και να αγκαλιάζουν την ποικιλομορφία των μουσικών ειδών.

Σκεφτείτε τη διαρκή κληρονομιά της Eurovision, καθώς συνεχίζει να ενώνει τα έθνη μέσω της παγκόσμιας γλώσσας της μουσικής, επιδεικνύοντας τη δύναμη της συμπερίληψης, της δημιουργικότητας και της χαράς του εορτασμού.

Με αφορμή τα παραπάνω ετοίμασα μία παρουσίαση για την ιστορία του διαγωνισμού, την οποία αν θέλετε μπορείτε να δείξετε στους μαθητές σας!

Αντίγραφο του EUROVISION SONG CONTEST από ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ

Το link προβολής:

https://www.canva.com/design/DAGEX9tpZTs/fuOy1mAW-CmRcUEIqlYPyQ/edit?utm_content=DAGEX9tpZTs&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Στο παρακάτω βίντεο εμφανίζονται όλοι οι νικητές του διαγωνισμού. Έχει τρομερό ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς την εξέλιξη των μουσικών ειδών, των χορογραφιών, των σκηνικών αλλά και των ενδυματολογικών επιλογών.


Οι συμμετοχές της Ελλάδας στη Eurovision

Διαβάστε το παρακάτω άρθρο της Αγγελικής Καρυστινού:


Το άρθρο γράφτηκε το 2021, επομένως λείπουν οι επόμενες χρονιές. Το 2021 στο Ρότερνταμ η Stefania  με το «Last Dance» καταγάγει στη 10η θέση. Το 2002 στην Ιταλία η Αμάντα Γεωργιάδη Tenfjord κατέκτησε την 8η θέση. Το 2023 στην Αγγλία ο Βίκτορ Βερνίκος με το 'What they say", δεν κατάφερε να προκριθεί. 



Το 2024 η χώρα μας εκπροσωπείται από τη Μαρίνα Σάττι και το τραγούδι Ζάρι.


Και τώρα ήρθε η ώρα να δούμε τι έχουμε μάθει με βάση τα βίντεο, την παρουσίαση (ppt) και το άρθρο που αναφέρονται παραπάνω!


Αν θέλετε να παίξετε το παιχνίδι των ερωτήσεων με τους μαθητές σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εκδοχή σε ppt.


Eurovision Quiz από ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ

https://www.canva.com/design/DAGEQvv2Otk/4JrIn3YIuT8GXs2exb42Cg/edit?utm_content=DAGEQvv2Otk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας που έχω ετοιμάσει μοιράζοντας το στους μαθητές σας (ατομικά ή ομαδικά), έτσι ώστε να καταγράφονται οι απαντήσεις τους την ώρα που δείχνετε το βίντεο ή την παρουσίαση.


EUROVISION Quız Questıons από ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ

Το link για εκτύπωση:


Ένα ακόμα κουίζ από τη "Μηχανή του Χρόνου"


Και ένα roundup όλων των τραγουδιών για το 2024!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ