Δραστηριότητα 1η (παιχνίδι με ονόματα και Boomwhackers):
Μαθαίνετε στα παιδιά το τραγουδάκι (επαναλαμβάνετε πολλές φορές), μπορείτε να το τραγουδάτε κάθε στίχο μια φορά εσείς μια φορά τα παιδιά (ερώτηση - απάντηση). Στη συνέχεια κάθε παιδί λέει το όνομά του και τα υπόλοιπα παιδιά επαναλαμβάνουν.
Συγχρόνως μπορεί να γίνει εισαγωγή στα ρυθμικά στοιχεία του τέταρτου και των 2 ογδόων (τέταρτο = παλαμάκι και 2 όγδοα = 2 εναλλάξ χτυπήματα των χεριών στα γόνατα.
Στη συνέχεια κάνετε τις φωνομιμικές κινήσεις που αντιστοιχούν σε κάθε νότα και συγχρόνως τραγουδάτε τις νότες ΣΟΛ ΛΑ και ΜΙ. Έπειτα μπορείτε να παίξετε το τραγουδάκι με Boomwhackers ακολουθώντας την παρακάτω παρτιτούρα.
Δραστηριότητα 2η (Δαχτυλοπαιχνίδισμα: Δες μια κυψέλη γεμάτη μέλισσες):
Χρησιμοποιήστε ένα μαύρο γάντι και κολλήστε στη άκρη κάθε δαχτύλου μια μέλισσα:
(μέλισσες για τα δάχτυλα). Τυπώστε, χρωματίστε και πλαστικοποιήστε την κυψέλη Ξεκινήστε να λέτε την παρακάτω ιστορία (τραγουδιστά) κρύβοντας το χέρι σας πίσω από την κυψέλη. " Ξέρετε τι είναι αυτό; Είναι μια κυψέλη! Είναι ένα σπίτι, το σπίτι που ζουν οι μέλισσες! Και πως ακούγονται οι μέλισσες; ζζζζζζζζζ. Κάντε όλοι τις μελισσούλες! Πάει η πρώτη μελισσούλα να τρυγήσει ένα λουλουδάκι και μετά γρήγορα γυρίσει να το αφήσει στην κυψέλη για να γίνει το μελάκι!" Συνεχίστε με κάθε δάχτυλο μέχρι να μαζευτούν όλες οι μέλισσες στην κυψέλη. Με αυτό τον τρόπο να θα τους μιλήσετε για τη ζωή των μελισσών και τη διαδικασία παραγωγής του μελιού.
Δραστηριότητα 3η (Το πέταγμα της μέλισσας):
Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα ακούσουν το μουσικό κομμάτι "Το πέταγμα της Μέλισσας", του Ρώσου συνθέτη Rimsky - Korsakov. Ξεκινήστε πρώτα ακούγοντάς το. Αν έχετε μιλήσει για τα μουσικά όργανα στους μαθητές σας, τότε μπορείτε να τους κάνετε ερωτήσεις για το ποια όργανα ακούν, αν ταιριάζει με το βούισμα μιας μέλισσας με το συγκεκριμένο όργανο κ.τ.λ. Επίσης μπορείτε να τους μιλήσετε για την ταχύτητα της μουσικής (tempo) ή τις δυναμικές (forte, piano, crescendo κ.τ.λ.) κατά τη διάρκεια της ακρόασης.
Οδηγίες: Η θέση των παιδιών σε αυτό το παιχνίδι πρέπει να είναι σε κύκλο
- Χωρίστε τα παιδιά σε 2 ομάδες. Η πρώτη ομάδα θα κάνει έναν κύκλο (βλέπε κίτρινες βούλες εικόνας). Η ομάδα αυτή θα έχει το ρόλο της "ΚΥΨΕΛΗΣ".
- Η δεύτερη ομάδα θα έχει το ρόλο της "ΜΕΛΙΣΣΑΣ" (βλέπε διάταξη μελισσών στην εικόνα).
- Μόλις η μουσική ξεκινήσει, τα παιδιά που αναπαριστούν τις μέλισσες τρέχουν πέρα δώθε στο χώρο.
- Όταν η μουσική σταματήσει (ο εκπαιδευτικός επιλέγει πότε), τα παιδιά που αναπαριστούν την κυψέλη ενώνουν τα χέρια τους και όποια παιδιά από την ομάδα των μελισσών, βρίσκονται μέσα στον κύκλο παγιδεύονται μέσα στην κυψέλη. Τα παιδιά αυτά γίνονται με τη σειρά τους μέλη της κυψέλης και το παιχνίδι συνεχίζεται.
- Συνεχίστε την ίδια διαδικασία μέχρι να μείνει μόνο ένα παιδί από την ομάδα των μελισσών. Η "μέλισσα" που θα μείνει τελευταία θα είναι και ο νικητής του παιχνιδιού.
Δραστηριότητα 4η (Περνά περνά η μέλισσα):
Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι "Περνά περνά η μέλισσα".
Οδηγίες: Τα παιδιά διαλέγουν δύο "αρχηγούς", ο ένας αντιπροσωπεύει τον Ήλιο και ο άλλος το Φεγγάρι. Αυτοί οι δύο σχηματίζουν μια καμάρα με τα χέρια τους και τα υπόλοιπα παιδιά περνούν κάτω από την καμάρα (πιασμένα από τη μέση τους, σαν τρενάκι) τραγουδώντας δύο φορές: "Περνά περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα παιδόπουλα". Κάθε φορά που τελειώνει το τραγούδι οι αρχηγοί κατεβάζουν τα χέρια τους και εγκλωβίζουν ένα παιδί. Τότε το ρωτάνε ψιθυριστά: "Τι θέλεις τον Ήλιο ή το Φεγγάρι; Ανάλογα την απάντηση του παιδιού πηγαίνει και στέκεται πίσω από τον αρχηγό που διάλεξε. Το παιχνίδι συνεχίζεται έως το τελευταίο παιδί, όπου η ερώτηση γίνεται πια φωναχτά. Μόλις όλα τα παιδιά μοιραστούν, τότε τραβάμε μια γραμμή και δίνουμε ένα σκοινί. Κάθε άκρη του σκοινιού την κρατούν οι δύο αρχηγοί. Ξεκινούν να τραβούν και όποια ομάδα παρασύρει την άλλη και περάσει τη γραμμή κερδίζει.
Δραστηριότητα 5η (Περνά περνά η μέλισσα - Boomwhackers):
Παίζουμε και τραγουδάμε το τραγούδι "περνά περνά η μέλισσα" με βάση την παρτιτούρα για Boomwhackers.
Δραστηριότητα 6η
Μαθαίνουμε στους μαθητές το παρακάτω τραγούδι τίτλο "Μέλισσα".
Μαθαίνουμε στους μαθητές το παρακάτω τραγούδι τίτλο "Μέλισσα".
ΠΗΓΕΣ:
https://www.teacherspayteachers.com/FreeDownload/Fuzzy-Buzzy-Bumble-Bee-Singing-Game-Name-Game-Rhythm-and-Pitch-Activities-018905800-1378302087
http://econtent.schools.ac.cy/dimotiki/mousiki/didaktiko_yliko/1_vathmida/a_taxi/vivlia/anthologio_a_taxi.pdf
http://econtent.schools.ac.cy/dimotiki/mousiki/didaktiko_yliko/1_vathmida/a_taxi/vivlia/anthologio_a_taxi.pdf
Edwards L, Bayless K, Rmasey M, Μουσική και Κίνηση, ένας τρόπος ζωής για το μικρό παιδί, εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2010.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου