Το παρακάτω παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μια επαναληπτική δραστηριότητα αφού έχετε διδάξει στους μαθητές σας τα ρυθμικά στοιχεία (απλά και σύνθετα). Έτσι έχετε τη δυνατότητα να διαπιστώσετε αν οι μαθητές σας μπορούν να αναγνωρίσουν και να αποδώσουν σωστά ρυθμικά μοτίβα, χωρίς το άγχος της εξέτασης ή ενός διαγωνίσματος.
- Τυπώστε αριθμημένα ρυθμικά μοτίβα 2 μέτρων (6 ή 8 διαφορετικά μεταξύ τους) σε μια Α4 κόλλα χαρτιού.
- Βγάλτε φωτοτυπίες, μία για κάθε μαθητή.
- Κάνετε πλαστικοποίηση για να μην καταστραφούν από την χρήση.
- Κόψτε τα ρυθμικά μοτίβα των δύο μέτρων ξεχωριστά σε καρτέλες.
- Τοποθετείστε τα σε ένα φάκελο (αντιστοιχεί ένας φάκελος σε κάθε μαθητή).
- Βεβαιωθείτε ότι οι μαθητές σας μπορούν να διαβάσουν τα ρυθμικά μοτίβα που έχετε επιλέξει.
Πορεία Παιχνιδιού
- Διαλέξτε 2 καρτέλες και πείτε στους μαθητές σας να τις τοποθετήσουν μπροστά τους.
- Παίξτε με παλαμάκια το ρυθμό της μιας καρτέλας. Ζητείστε από τους μαθητές σας να τον αναγνωρίσουν και να επιλέξουν μια από τις δύο καρτέλες που έχουν μπροστά τους.
- Παίξτε όλοι μαζί το ρυθμικό μοτίβο.
- Στη συνέχεια επιλέξτε 3 καρτέλες και ακολουθείστε την ίδια διαδικασία.
- Συνεχίστε προσθέτοντας κάρτες μέχρι να τις έχουν όλες μπροστά τους.
- Σε δεύτερο επίπεδο αντί να παίζετε παλαμάκια μπορείτε να παίζετε κάποιο κρουστό όργανο (π.χ. τύμπανο).
- Σε τρίτο επίπεδο παίξτε τα ρυθμικά μοτίβα στο πιάνο ή αρμόνιο της τάξης. Χρησιμοποιήστε επίσης και ρυθμικά μοτίβα που περιέχουν μισά και ολόκληρα (έχουν δηλαδή διάρκεια).
Τη φωτοτυπία με τα ρυθμικά μοτίβα μπορείτε να τη βρείτε εδώ: http://banddirectorstalkshop.com/wp-content/uploads/2016/01/Rhythm_Envelope_Game.pdf
Για αρχή όμως θεωρώ ότι είναι λίγο δύσκολα γι' αυτό σας προτείνω να ξεκινήσετε με απλά ρυθμικά μοτίβα τετάρτων και ογδόων. Καρτέλες θα βρείτε εδώ: https://laytonmusic.wordpress.com/2007/12/19/rhythm-flashcards/.
Καθώς και καρτέλες ρυθμικών στοιχείων στη σελίδα 41 του βιβλίου εργασιών της Β' Δημοτικού. (http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/mousiki_b/ergas_1_60.pdf)
ΠΗΓΗ:
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου