Στόχοι/Σκοποί:
Οι μαθητές θα πρέπει:
- Να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
- Να εξοικειωθούν με τις ιδιότητες του ήχου: ένταση, ύψος, χροιά.
- Να κατανοήσουν τη χροιά στην ανθρώπινη φωνή.
- Να γίνει εισαγωγή στην έννοια και την απόδοση μιας ηχοιστορίας.
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα.
Το κείμενο της Ηχοιστορίας:
Πορεία Διδασκαλίας:
Σημείωση: Μπορείτε να μοιράσετε κρουστά μουσικά όργανα σε επόμενο μάθημα και να δώσετε τη δυνατότητα στους μαθητές σας να εξερευνήσουν το ηχόχρωμά τους και με ποιο τρόπο μπορούν να επενδύσουν την ιστορία.
Ένα δείγμα από ηχογράφηση:
Μια πιο διαδραστική παρουσίαση:
ΠΗΓΗ: http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/mousiki_a/math_1_60.pdf , σσ. 34-35
Οι μαθητές θα πρέπει:
- Να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη φωνή τους με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
- Να εξοικειωθούν με τις ιδιότητες του ήχου: ένταση, ύψος, χροιά.
- Να κατανοήσουν τη χροιά στην ανθρώπινη φωνή.
- Να γίνει εισαγωγή στην έννοια και την απόδοση μιας ηχοιστορίας.
Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα.
Το κείμενο της Ηχοιστορίας:
Πορεία Διδασκαλίας:
- Διαβάζουμε στα παιδιά την ηχοιστορία.
- Στη συνέχεια, προσπαθούμε να εντοπίσουμε μαζί με τα παιδιά τις ηχογόνες πηγές που υπάρχουν στο κείμενο και στη συνέχεια προσπαθούμε να μιμηθούμε με τη φωνή μας όσο περισσότερες από αυτές μπορούμε.
- Ενημερώνουμε τα παιδιά ότι αποτελούν μια ορχήστρα και ότι εσείς είστε ο μαέστρος. Επομένως πρέπει να υπακούν στις οδηγίες που δίνετε με τα χέρια σας. Πότε δηλαδή πρέπει να ξεκινούν και πότε να σταματούν.
- Διαβάζετε για μία ακόμη φορά την ηχοιστορία, όμως αυτή τη φορά δίνετε σήμα με τα χέρια σας πότε να ξεκινούν και πότε να σταματούν τους ήχους που έχουν από πριν επιλέξει για να επενδύσουν την ιστορία αυτή.
- Αφού πλέον έχουν κατανοήσει τη ροή της ιστορίας και πλέον τα καθοδηγείτε χωρίς καμία λεκτική οδηγία, παρά μόνο με τα χέρια σας, τότε μπορείτε να προχωρήσετε σε ηχογράφηση.
- Αυτοαξιολόγηση: αφού ακούσετε όλοι μαζί την ηχογράφηση που μόλις έχετε κάνει, μπορείτε να προχωρήσετε σε μια μικρή συζήτηση, π.χ. τι τους άρεσε, τι θα άλλαζαν, αν εντόπισαν κάποιο λάθος που ενδεχομένως έκαναν κ.τ.λ.
Σημείωση: Μπορείτε να μοιράσετε κρουστά μουσικά όργανα σε επόμενο μάθημα και να δώσετε τη δυνατότητα στους μαθητές σας να εξερευνήσουν το ηχόχρωμά τους και με ποιο τρόπο μπορούν να επενδύσουν την ιστορία.
Ένα δείγμα από ηχογράφηση:
Μια πιο διαδραστική παρουσίαση:
ΠΗΓΗ: http://www.pi-schools.gr/books/dimotiko/mousiki_a/math_1_60.pdf , σσ. 34-35
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου