Με αυτή τη δημοσίευση ξεκινά ένας νέος κύκλος στο blog, και ο γενικός τίτλος του είναι: "Διαβάζοντας..". Κάθε φορά θα παρουσιάζεται ένα βιβλίο, το οποίο θεωρώ ότι είναι ιδιαίτερα αξιόλογο και αξίζει τον κόπο να διαβαστεί από ανθρώπους που ασχολούνται με τη Μουσική Εκπαίδευση γενικότερα.
Το συγκεκριμένο βιβλίο το έχω αρκετά χρόνια στην κατοχή μου και το έχω διαβάσει αρκετές φορές από την αρχή μέχρι το τέλος. Επίσης το συμβουλεύομαι πολύ τακτικά για να βρω ιδέες πάνω σε δραστηριότητες που χρειάζομαι για βρέφη, παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Πιο συγκεκριμένα, το βιβλίο αυτό τονίζει την αξία της μουσικής και της κίνησης στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών. Συνδέει τη θεωρία με την πράξη, τα κείμενά του καλύπτουν ευρέως το περιεχόμενο προγραμμάτων μουσικής και κίνησης για παιδιά κυρίως προσχολικής ηλικίας. Υπάρχουν όμως και κεφάλαια, τα οποία αφορούν παιδιά με ειδικές ανάγκες, βρέφη, παιδιά 2-3 ετών, καθώς και παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού.
Στην εισαγωγή της ελληνικής έκδοσης αναφέρεται: Η κατανόηση της σημασίας της μουσικής και της κίνησης στην ζωή και την αγωγή του μικρού παιδιού, μέσω της σύνδεσης θεωρίας και πράξης, και η αναγκαιότητα σχεδιασμού, οργάνωσης και εφαρμογής δραστηριοτήτων μουσικής και κίνησης για τα μικρά παιδιά, από τους παιδαγωγούς αλλά και από τους γονείς, οδήγησε στη μετάφραση αυτού του βιβλίου. Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται μέσα στην ευρύτερη προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της αγωγής που προσφέρεται στα μικρά παιδιά.Η πρωτότυπη έκδοση του βιβλίου είναι στην αγγλική γλώσσα, και αναφέρεται στον εκπαιδευτικό σύστημα προσχολικής αγωγής των ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι κατά την διαδικασία της μετάφρασης έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές και τροποποιήσεις για την προσαρμογή του στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
1ο κεφάλαιο: Ξεκινώντας το ταξίδι της μουσικής και της κίνησης.
Ξεκινά με θεωρητικές προσεγγίσεις και βασικές οδηγίες για τη δημιουργία δραστηριοτήτων και στο τέλος παραθέτει παιδικά τραγούδια (με παρτιτούρα), κάνει μια μικρή παρουσίαση για τα κρουστά όργανα τάξης, και παραθέτει παραδείγματα μουσικής ακρόασης.
2ο κεφάλαιο: Μουσική και κίνηση για μικρά παιδιά.
Ξεκινά με το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας και το πόσο σημαντική είναι η ένταξη της κίνησης στην καθημερινότητα του παιδιού. Συνεχίζει με γενικές οδηγίες για τη δημιουργία δραστηριοτήτων, και τέλος παραθέτει τα βασικά υλικά που χρειάζονται.
3ο κεφάλαιο: Μουσική και κίνηση για παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Περιέχει μια σύνοψη των τρόπων που τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορούν να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες μουσικοκινητικής αγωγής. Συνεχίζει με μια ανασκόπηση ερευνών, και τελειώνει με την αναφορά σε διαφορετικές κατηγορίες αναπηριών και συνδρόμων.
Κεφάλαια 4-7. Μουσική και κίνηση
Τα κεφάλαια 4 έως και 7, αφορούν σε συγκεκριμένες ηλικίες παιδιών (βρέφη, παιδιά 2-4 ετών, νήπια και παιδιά δημοτικού) και τα αναπτυξιακά στάδια της μουσικοκινητικής αγωγής. Σε κάθε κεφάλαιο συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικές δραστηριότητες, παιδικά τραγούδια (παρτιτούρες), καθώς και τα αναπτυξιακά στάδια κάθε ηλικίας.
Κεφάλαιο 8ο: Μουσική και κίνηση: μια διαθεματική προσέγγιση.
Περιγράφει πως η μουσικοκινητική αγωγή μπορεί να ενσωματωθεί σε άλλα διδακτικά αντικείμενα, όπως είναι τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες. Δίνει έμφαση στη μουσική και την κίνηση μέσα σε ένα διαθεματικό πρόγραμμα, με υποδείξεις, τραγούδια και κινητικές δραστηριότητες.
Στοιχεία βιβλίου:
Σημείωση:
Η παρούσα δημοσίευση δεν αποτελεί διαφήμιση, ούτε υπήρξε παρακίνηση συγγραφής της από κάποιο εκδοτικό οίκο ή βιβλιοπωλείο. Το κείμενο περιέχει αποκλειστικά προσωπικές απόψεις.
Το συγκεκριμένο βιβλίο το έχω αρκετά χρόνια στην κατοχή μου και το έχω διαβάσει αρκετές φορές από την αρχή μέχρι το τέλος. Επίσης το συμβουλεύομαι πολύ τακτικά για να βρω ιδέες πάνω σε δραστηριότητες που χρειάζομαι για βρέφη, παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Πιο συγκεκριμένα, το βιβλίο αυτό τονίζει την αξία της μουσικής και της κίνησης στην εκπαίδευση των μικρών παιδιών. Συνδέει τη θεωρία με την πράξη, τα κείμενά του καλύπτουν ευρέως το περιεχόμενο προγραμμάτων μουσικής και κίνησης για παιδιά κυρίως προσχολικής ηλικίας. Υπάρχουν όμως και κεφάλαια, τα οποία αφορούν παιδιά με ειδικές ανάγκες, βρέφη, παιδιά 2-3 ετών, καθώς και παιδιά των πρώτων τάξεων του δημοτικού.
Στην εισαγωγή της ελληνικής έκδοσης αναφέρεται: Η κατανόηση της σημασίας της μουσικής και της κίνησης στην ζωή και την αγωγή του μικρού παιδιού, μέσω της σύνδεσης θεωρίας και πράξης, και η αναγκαιότητα σχεδιασμού, οργάνωσης και εφαρμογής δραστηριοτήτων μουσικής και κίνησης για τα μικρά παιδιά, από τους παιδαγωγούς αλλά και από τους γονείς, οδήγησε στη μετάφραση αυτού του βιβλίου. Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται μέσα στην ευρύτερη προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της αγωγής που προσφέρεται στα μικρά παιδιά.Η πρωτότυπη έκδοση του βιβλίου είναι στην αγγλική γλώσσα, και αναφέρεται στον εκπαιδευτικό σύστημα προσχολικής αγωγής των ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι κατά την διαδικασία της μετάφρασης έγιναν οι απαραίτητες αλλαγές και τροποποιήσεις για την προσαρμογή του στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Διάρθρωση κεφαλαίων:
1ο κεφάλαιο: Ξεκινώντας το ταξίδι της μουσικής και της κίνησης.
Ξεκινά με θεωρητικές προσεγγίσεις και βασικές οδηγίες για τη δημιουργία δραστηριοτήτων και στο τέλος παραθέτει παιδικά τραγούδια (με παρτιτούρα), κάνει μια μικρή παρουσίαση για τα κρουστά όργανα τάξης, και παραθέτει παραδείγματα μουσικής ακρόασης.
2ο κεφάλαιο: Μουσική και κίνηση για μικρά παιδιά.
Ξεκινά με το πρόβλημα της παιδικής παχυσαρκίας και το πόσο σημαντική είναι η ένταξη της κίνησης στην καθημερινότητα του παιδιού. Συνεχίζει με γενικές οδηγίες για τη δημιουργία δραστηριοτήτων, και τέλος παραθέτει τα βασικά υλικά που χρειάζονται.
3ο κεφάλαιο: Μουσική και κίνηση για παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Περιέχει μια σύνοψη των τρόπων που τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μπορούν να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες μουσικοκινητικής αγωγής. Συνεχίζει με μια ανασκόπηση ερευνών, και τελειώνει με την αναφορά σε διαφορετικές κατηγορίες αναπηριών και συνδρόμων.
Κεφάλαια 4-7. Μουσική και κίνηση
Τα κεφάλαια 4 έως και 7, αφορούν σε συγκεκριμένες ηλικίες παιδιών (βρέφη, παιδιά 2-4 ετών, νήπια και παιδιά δημοτικού) και τα αναπτυξιακά στάδια της μουσικοκινητικής αγωγής. Σε κάθε κεφάλαιο συμπεριλαμβάνονται ενδεικτικές δραστηριότητες, παιδικά τραγούδια (παρτιτούρες), καθώς και τα αναπτυξιακά στάδια κάθε ηλικίας.
Κεφάλαιο 8ο: Μουσική και κίνηση: μια διαθεματική προσέγγιση.
Περιγράφει πως η μουσικοκινητική αγωγή μπορεί να ενσωματωθεί σε άλλα διδακτικά αντικείμενα, όπως είναι τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες. Δίνει έμφαση στη μουσική και την κίνηση μέσα σε ένα διαθεματικό πρόγραμμα, με υποδείξεις, τραγούδια και κινητικές δραστηριότητες.
Στοιχεία βιβλίου:
|
Σημείωση:
Η παρούσα δημοσίευση δεν αποτελεί διαφήμιση, ούτε υπήρξε παρακίνηση συγγραφής της από κάποιο εκδοτικό οίκο ή βιβλιοπωλείο. Το κείμενο περιέχει αποκλειστικά προσωπικές απόψεις.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου