Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

BIM BUM (Παιχνιδοτράγουδο)


    Οι διακοπές του Πάσχα σε λίγο τελειώνουν, αυτό σημαίνει ότι ανοίγουν τα σχολεία! Τι καλύτερο ξεκίνημα λοιπόν από ένα παιχνιδοτράγουδο όπως το Bim Bum!
    Το τραγούδι αυτό μου το έμαθε η καλή μου φίλη και συνάδελφος Ελένη Τσαουσάκη και σας λέω με βεβαιότητα ότι όλοι οι μαθητές σας θα το λατρέψουν (το έχω δοκιμάσει από το Νηπιαγωγείο μέχρι τη Στ' τάξη).
    Με αυτό το τραγούδι  μπορείτε να μάθετε (ή να κάνετε επανάληψη) για τη μουσική φόρμα, την ταχύτητα και τους μουσικούς όρους της, τη σημειογραφία (δέκατα έκτα, συνδυασμός ογδόων και δεκάτων έκτων κ.τ.λ.), συντονισμό στον παλμό, συνδυασμός τραγουδιού και κίνησης κ.α.
   
Η παρτιτούρα:



 Βίντεο επίδειξης:





Οδηγίες παιξίματος:


BIM: ΠΑΛΑΜΑΚΙ



BUM: ΣΤΡΑΚΕΣ



BIDDY: ΧΤΥΠΗΜΑ ΣΤΑ ΓΟΝΑΤΑ



Οδηγίες Διδασκαλίας:

1. Σε πρώτη φάση αφού έχουμε μάθει καλά το τραγούδι με τις κινήσεις τους δείχνω την παρακάτω παρτιτούρα και τους ζητώ να κάνουν τις παρατηρήσεις τους.



 Βλέπω αν μπορούν να προσδιορίσουν τα μοτίβα, διαφορετικά τους τα επισημαίνω. Εν τέλει θα εξηγήσω ότι κάθε τραγούδι έχει μια φόρμα, η οποία είναι ο τρόπος που οργανώνεται ένα τραγούδι.

2. Μετά από αυτό, δείχνω τα όγδοα, τα δέκατα έκτα και το συνδυασμό δέκατα έκτα - όγδοο (και αντίστροφα) και τα διδάσκω με τις συλλαβές:


                                                              τι                τι



                                              τι            ρι            τι           ρι




                                                     τι             ρι              τι




                                                   τι                  τι             ρι

3. Τέλος εξασκούμαστε στην ταχύτητα και μιλάμε για τους όρους της Largo, Adante, Accelerando και Presto. Τους δείχνω το παρακάτω και τα παιδιά πραγματικά ενθουσιάζονται, καθώς παίζουν και τραγουδούν μαζί με την πορεία του βίντεο.



ΠΗΓΕΣ:

http://simplemusicteaching.com/2018/03/17/bimbumbiddy/

https://www.bethsnotesplus.com/2016/06/bim-bum.html

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ