Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Guest Post: Γλυκό Καλοκαιράκι

   
Στόχοι/Σκοποί:
  • Να μάθουν ένα τραγούδι με θέμα το καλοκαίρι.
  • Να συζητήσουν και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους με θέμα το καλοκαίρι και τη θάλασσα.
  • Να ζωγραφίσουν και να αποτυπώσουν τις ιδέες τους.
  • Να διασκεδάσουν.
Υλικά: 
  • Φωτοτυπία τραγουδιού με εικόνες.
  • cd player ή H/Y με ηχεία.
Χρόνος διεξαγωγής μαθήματος:

1-2 διδακτικές ώρες (ανάλογα το ενδιαφέρον).

Διαθεματική Σύνδεση: Εικαστικά

Πορεία Διδασκαλίας:
  • Αρχικά ξεκινάμε μία κουβέντα με τα παιδιά για την θάλασσα. Ποιος έκανε μπάνιο το ΣΚ και αν ήταν σε παραλία ή πισίνα κτλ. Έπειτα διευρύνουμε τη συζήτηση με γενικότερο θέμα το καλοκαίρι και τις διακοπές.
  • Στη συνέχεια γίνεται  ακρόαση του τραγουδιού:

          

  • Έπειτα μοιράζουμε φωτοτυπίες με τα λόγια που περιέχουν και εικόνες

  • Ζωγραφίζουμε τη φωτοτυπία και παράλληλα  γίνεται ακρόαση του τραγουδιού.
Στα παιδιά άρεσε πάρα πολύ η μελωδία και ζητούσαν να το ακούσουν ξανά και ξανά και ξανά! Το έμαθαν σχετικά γρήγορα.
  • Στο τέλος, ζητάμε να ζωγραφίσουν μια «Μουσική Παραλία». Τα αποτελέσματα είναι φανταστικά. Νότες να κάνουν surf, μια μπάντα να παίζει σε κάποιο πάρτυ, θάλασσα που πάνω στα κύματα υπήρχαν νότες και στην στεριά ένας μαέστρος, πολλές νότες σε ξαπλώστρες να κάνουν ηλιοθεραπεία και άλλες πρωτότυπες και γεμάτες φαντασία ζωγραφιές από τους μικρούς μας φίλους.
Πιο συγκεκριμένα οι περιγραφές των παιδιών για κάθε εικόνα:



Μια μπάντα παίζει σε ένα πάρτι στη παραλία.


Μια νότα κάνει surf και ένα καράβι μεταφέρει μεταφέρει κάποιες νότες και έναν πιανίστα με πιάνο με ουρά.



Νότες στις ξαπλώστρες και κάποιοι πιανίστες που κάνουν πρόβα στην παραλία




Μουσική παραλία που όλη μέρα ακούγεται μουσική- έχουν μαζευτεί τα ψάρια και οι αχινοί να ακούσουν μουσική

πολλές νότες μέσα στη θάλασσα κάνουν τον ήχο της


                            Στη μουσική παραλία υπάρχει και η γιαγιά (κάτω αριστερά)


Η μουσική παραλία το ηλιοβασίλεμα. Πολύχρωμες γραμμές πάνω (είναι τα χρώματα του ουρανού) και η θάλασσα με κόκκινο χρώμα



     Πιστεύω ότι είναι μια ωραία ιδέα καλοκαιρινού μαθήματος μουσικής τώρα που φτάνουμε προς το τέλος της σχολικής χρονιάς!


Βιογραφικό Σημείωμα:


Είμαι ο Τακης Παπαδημητρίου, απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου στην κατεύθυνση μουσικολογίας (βυζαντινή μουσική). Από το 2013 είμαι καθηγητής στο ΔΙΕΚ Τρίπολης, Άργους και Ναυπλίου στο μάθημα Μουσικοκινητική Αγωγή της ειδικότητας Βοηθών Βρεφονηπιοκόμων και από το 2015 εργάζομαι ως αναπληρωτής μουσικός στην Α' Βάθμια εκπαίδευση. Επίσης, είμαι μέλος της ομάδας διοργάνωσης του Φεστιβάλ Μαινάλου που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην Βυτίνα Αρκαδίας, με βασικό θεματικό άξονα τη  μάθηση της μουσικής μέσα από  βιωματικά εργαστήρια.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ