Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΡΟΚ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...




     Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο: http://teachrock.org/lesson-plan-collections/

θα μεταφερθείτε σε μια ιστοσελίδα με ΔΩΡΕΑΝ σχέδια μαθήματος. Η θεματολογία τους ποικίλει, κεντρικό ρόλο όμως έχει η ΡΟΚ μουσική, η ιστορία και η εξέλιξή της μέχρι τις μέρες μας.
     Το μόνο που χρειάζεται είναι να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό (δωρεάν).

     Τα μαθήματα αποτελούνται από ολιγόλεπτα βίντεο (στα αγγλικά), όμως θεωρώ ότι πολύ εύκολα μπορεί κανείς να τα μεταφράσει και συγχρόνως να σχολιάζει κατά τη διάρκεια προβολής τους, ενώ περιλαμβάνονται και ερωτήσεις κατανόησής τους.

     Απευθύνονται σε παιδιά κυρίως Γυμνασίου και Λυκείου, όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε παιδιά Ε΄ και Στ΄ τάξης του Δημοτικού.

     Προτείνω λοιπόν τα σχέδια μαθήματος που υπάρχουν: 

1) για τους Beatles:  http://teachrock.org/book/beatles/

Προσωπικά αφιερώνω πάντα 1-2 μαθήματα στο συγκεκριμένο συγκρότημα σε παιδιά των Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού.

Δείτε το σχέδιο μαθήματος μου εδώ: http://paizomemousiki.blogspot.gr/2015/03/yellow-submarine-beatles.html


2) για τον Bob Dylan: http://teachrock.org/chapter/bob-dylan/

Κάνω ένα ειδικό αφιέρωμα σε εκείνον (ειδικά αφού πήρε το Νόμπελ) με αφορμή το τραγούδι BLOWIN' IN THE WIND που βρίσκεται στο κεφ. 13 του βιβλίου Μουσικής της Στ΄ Δημοτικού.


     Τέλος θα έλεγα, ότι παρακολουθώντας τα βίντεο που προτείνονται, έμαθα πολλά πράγματα που δεν γνώριζα. Είναι μια καλή ευκαιρία νομίζω, να μάθουμε όλοι την ιστορία της ΡΟΚ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ