Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

AMAWOLE



ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ:

  • Να μάθουν ένα τραγούδι από το Κογκό (Αφρική).
  • Να έρθουν σε επαφή με το αντιφωνικό τραγούδι.
  • Να μπορέσουν να συντονιστούν στον παλμό της μουσικής.
  • Να συνοδεύσουν το τραγούδι με κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.

ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 2-3 διδακτικές ώρες (ανάλογα το επίπεδο και την ηλικία των μαθητών).

ΥΛΙΚΑ:

  • Ηχοσύστημα και προτζέκτορας.
  • Κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.
  • Αρμόνιο ή άλλο όργανο για συνοδεία.


ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ:







Η ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ:

https://www.partitionsdechansons.com/pdf/11831/Traditionnel-Amawole.html

ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ:



http://maternelle-bambou.fr/wp-content/uploads/2017/09/chant-amawole.pdf

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: 

Amawole Amawole είμαι εγώ

Μου αρέσει να βλέπω τις κοτούλες

Μου αρέσει να βλέπω τα κοκόρια.


ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ:


  • Ακρόαση και παρακολούθηση του τραγουδιού Amawole

  • Εκμάθηση τραγουδιού με τη συνοδεία αρμονίου, κιθάρας κ.τ.λ.

  • Όταν το ξέρουν σε ικανοποιητικό βαθμό, ο εκπαιδευτικός τους ζητάει να χτυπήσουν τα χέρια τους στον παλμό της μουσικής και έπειτα μπορεί να τους μοιράσει κρουστά μουσικά όργανα.

  • Παρακολούθηση του animation και προτροπή να χτυπήσουν τα χέρια τους όπως υποδεικνύεται, έπειτα γίνεται το ίδιο αλλά με μουσικά όργανα.

  • Ο εκπαιδευτικός εξηγεί ότι το τραγούδι έχει 2 φωνές (ακούγεται σαν ένας διάλογος, ερώτηση - απάντηση, αυτό στη μουσική ονομάζεται αντιφωνία) και ξεκινά να τραγουδά υποδεικνύοντας πότε πρέπει να απαντήσουν οι μαθητές.

  • Όταν τα παιδιά έχουν εξοικειωθεί με το τραγούδι και τραγουδούν αντιφωνικά με άνεση, τότε χωρίζονται σε 2 ομάδες. Οι ομάδες εναλλάσσονται ώστε όλα τα παιδιά να τραγουδούν και τα 2 μέρη.

  • Εκμάθηση ρυθμικής συνοδείας με boomwhackers, αν υπάρχουν σωλήνες ΦΑ# και ΝΤΟ#, τότε ακολουθείτε τις συγχορδίες με βάση την παρτιτούρα παραπάνω, διαφορετικά πρέπει να γίνει τρασπόρτο της παρτιτούρας από ΡΕ μείζονα σε ΝΤΟ μείζονα (έναν τόνο κάτω δηλαδή).



ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η συγχορδία G7 (Σολ μείζονα με έβδομη), διαβάζεται ΣΟΛ ΣΙ ΡΕ ΦΑ. Στα boomwhackers Σολ και Σι βάζω καπάκι (octavator cap), έτσι ώστε να ακούγεται μια οκτάβα κάτω.

  • Χώρισμα σε 3 ομάδες: 2 τραγουδούν και μία συνοδεύει με κρουστά μουσικά όργανα και boomwhackers.

  • Προέκταση: Συζήτηση για τη χώρα του Κογκό, την Αφρική. Παραδόσεις, έθιμα, μουσικά όργανα. 
      Πληροφορίες για τη Λαική Δημοκρατία του Κογκό:   https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9B%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9A%CE%BF%CE%BD%CE%B3%CE%BA%CF%8C
       και για τη μουσική της Αφρικής γενικότερα:
          http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B113/25/637,762/


ΠΗΓΗ:

http://maternelle-bambou.fr/amawole/

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ