Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

CHROME MUSIC LAB



     Πριν από λίγες μέρες καθώς περιηγούμουν στο διαδίκτυο, ανακάλυψα μια εφαρμογή που αφορά τη μουσική! 

     Θεωρώ ότι αποτελεί έναν πολύ έξυπνο τρόπο να παρουσιάσουμε στα παιδιά, πως να συνθέτουν μελωδίες, ρυθμούς, αλλά και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες παραμέτρους που αφορούν τη μουσική.



Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο θα μεταφερθείτε στην ιστοσελίδα του.

https://musiclab.chromeexperiments.com/Experiments


Μπορείτε να φτιάξετε το δικό σας τραγούδι:





Να πειραματιστείτε με ρυθμούς:




Να δείτε σε φασματογράφημα ήχους από μουσικά όργανα, ζώα κ.α.



Να ακούσετε μείζονες και ελάσσονες συγχορδίες:



Να δείτε σε γραφική αναπαράσταση τα ηχητικά κύματα που παράγουν διάφοροι ήχοι:




Να ακούσετε αρπίσματα (με επιλογή πιάνου ή άρπας) και επιλέγοντας τον τόνο και την ταχύτητα που επιθυμείτε. 





Συνδυάστε μουσική και χρώμα, φτιάξτε μια γραφική παρτιτούρα:






Φτιάξτε τη δική σας μελωδία:




Να πειραματιστείτε με τη φωνή σας χρησιμοποιώντας το VOICE SPINNER (δεν υπάρχει βίντεο):



Δείτε οπτικοποιημένες συχνότητες και δείξτε πως μπορούμε να "χτίσουμε" συγχορδίες με το HARMONICS (δεν υπάρχει βίντεο):




Οπτικοποιήστε γνωστά μουσικά κομμάτια με το PIANO ROLL:




Πειραματιστείτε με τις συχνότητες και τις ταλαντώσεις:




Δείτε πως παίζονται οι χορδές με το STRINGS (δεν υπάρχει βίντεο):


     Αν υπάρχει η δυνατότητα να συνεργαστείτε με τον εκπαιδευτικό πληροφορικής και το μάθημά σας να γίνει στο εργαστήριο θα ήταν ιδανικό, διαφορετικά με τη βοήθεια ενός προτζέκτορα μπορείτε να το παρουσιάσετε στους μαθητές σας. Αφήστε τους να παίξουν, πειραματιστούν και να συνθέσουν, θα είναι μια αξέχαστη εμπειρία για όλους!
      

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

ΤΟ ΣΑΛΙΓΚΑΡΙ

Στόχοι : - Οι μαθητές θα μάθουν να τραγουδούν μια απλή και σύντομη μελωδία.  - Θα μάθουν με φωνομιμικές χειρονομίες τις νότες ΜΙ, ΣΟΛ και ΛΑ.  - Θα μάθουν να εκτελούν με τονική ακρίβεια μια απλή μελωδία αποτελούμενη από 3 νότες (ΜΙ, ΣΟΛ, ΛΑ).  - Θα εξοικειωθούν με τη μουσική σημειογραφία των τριών αυτών νοτών. Δραστηριότητα 1η: 3 χτυπήματα στο τύμπανο: τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο. Γρήγορα χτυπήματα στο τύμπανο: τα παιδιά "κλείνονται" στο καβούκι τους σαν σαλιγκάρια. Δίνουμε οδηγίες στους μαθητές (τύπου Simon say), χτυπώντας ρυθμικά το τύμπανο: "Ξετυλίγω το δεξί μου χέρι" - "Ξανατυλίγω το δεξί μου χέρι" κ.τ.λ. Στο τέλος τους ζητάμε να ξετυλίξουν όλο τους το σώμα και σηκώνονται όρθιοι. Συνεχίζουν τα ρυθμικά χτυπήματα (ρυθμός march): τα παιδιά περπατούν στο ρυθμό, σαν να κάνουν βήμα παρέλασης. Δυνατό χτύπημα στο τύμπανο (sforzando): τα παιδιά δίνουν τα χέρια και φτιάχνουν έναν κύκλο. 1 δυνατό χτύπημα στο τύμπανο: ο κύκλος κλείνει -

ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ

         Ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, συχνά ξεκινάμε τα πρώτα μαθήματα μουσικής με παιχνίδια με τα ονόματα της ομάδας. Μ' αυτόν τον τρόπο τα παιδιά εξοικειώνονται με την ομάδα και με το δάσκαλο μέσα από πολύ σύντομες έννοιες (ενώ παράλληλα μαθαίνουμε και εμείς οι δάσκαλοι τα ονόματα των παιδιών). Τα ονόματα αποτελούν μια σημαντική πρώτη ύλη για πολλές μουσικές δραστηριότητες, βοηθούν στην ανάπτυξη την ρυθμικής αίσθησης, είναι από μόνα τους μια πρώτη μορφή σύνθεσης αλλά και μέσο έκφρασης και κοινωνικοποίησης της ομάδας. Στα πρώτα μαθήματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα παιχνίδια με τα ονόματα ως αφετηρία για όλες τις μουσικές δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν. Οι ίδιες δραστηριότητες μπορούν να χρησιμοποιούνται σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ως ζέσταμα. Στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προχωρήσουμε σε άπειρες παραλλαγές και να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να προτείνουν τις δικές τους ιδέες.  "Πες το όνομά σου, μέσα στο ρυθμό, φτιάξε ένα τραγούδι όπως κάνω εγώ"