Τάξεις: Ε-Στ
Διάρκεια: 45 λεπτά
Απαιτούμενος
εξοπλισμός: συσκευή αναπαραγωγής ήχου
Στόχοι: Ρυθμός, συντονισμός και συνεργασία ομάδας
Διάταξη
τάξης:
Αρχικά σε κύκλο, στη συνέχεια σε ζευγάρια
Περιγραφή
δραστηριότητας:
Σε συνέχεια του cup game, που συνδυάστηκε άψογα
με το τραγούδι Feel it still (Portugal. The man), συνέχισα τα ρυθμικά παιχνίδια
με το γνωστό boom snap clap. Βίντεο εκμάθησης μπορεί κάποιος να βρει στο
YouTube
Έχω την
πολυτέλεια να έχω δική μου αίθουσα και στα 2 σχολεία που υπηρετώ φέτος, οπότε
το μάθημά μου διεξάγεται πάντα σε κύκλο. Για την συγκεκριμένη δραστηριότητα
καθόμαστε στο πάτωμα ή είμαστε όρθιοι. Η κάθε κίνηση body percussion
συνοδεύεται και από μια λέξη.
Boom:
χτύπημα στο στέρνο
Snap: στράκες
Clap: παλαμάκι με το ζευγάρι μας
Σςςς: παύση, χαρακτηριστική κίνηση σιωπής με το
δάχτυλο στα χείλια
Boom snap clap
Boom - boom snap clap snap
Boom snap clap
Boom - boom snap σςςςς
Το ρυθμικό αυτό σχήμα επαναλαμβάνεται με την εξής
σειρά:
Δεξί χέρι
Αριστερό χέρι
Δύο χέρια
Τα χέρια σταυρωτά
Δεξί πόδι
Αριστερό πόδι
Αρχικά ο κάθε μαθητής κάνει μόνος του στον αέρα
την σειρά των κινήσεων. Μόλις υπάρχει μια σχετική άνεση και αυτοπεποίθηση, τότε
το δοκιμάζουν σε ζευγάρια. Πάντοτε υπάρχουν μαθητές που το ξέρουν ήδη και άλλοι
που δυσκολεύονται να συντονιστούν. Είναι μια καλή ευκαιρία για συνεργασία
μαθητών. Αυτοί που έχουν άνεση, αναλαμβάνουν μαθητές με κάποια δυσκολία για να
τους το βοηθήσουν να το μάθουν.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος με μια έκτη, ένα
κορίτσι με ρώτησε:
-Κυρία, θα βάλουμε και σ’ αυτό μουσική;
-Δεν είναι καθόλου κακή ιδέα, απάντησα και έψαξα
επιτόπου να βρω κάτι που είχα ήδη σε αρχείο που να ταιριάζει.
Επειδή τα 4/4 είναι ένας πολύ συνηθισμένος Ρυθμός
στην δημοφιλή pop rock μουσική, δεν είναι και πολύ δύσκολο να βρεθεί κομμάτι
που να του ταιριάζει το boom snap clap. Το κομμάτι που βρήκα ήταν το
Radioactive των Imagine Dragons.
Η ρυθμική του αγωγή δεν είναι πολύ γρήγορη, κάτι
που ευνοεί τους μαθητές που δυσκολεύονται. Εν τέλει αφαίρεσα τους δύο
τελευταίους ρυθμικούς κύκλους, που εκτελούνται με το πόδι, και τα παιδιά
έκατσαν σε δύο παράλληλες γραμμές αντικριστά οκλαδόν. Την εισαγωγή του
τραγουδιού την άφησα χωρίς τη ρυθμική συνοδεία των παιδιών και ξεκινήσαμε από
το 0:28. Σταδιακά αφαιρέσαμε και τα λόγια του ρυθμικού παιχνιδιού και κρατήσαμε
μόνο το σςςςς για ασφάλεια, ότι
είμαστε όντως όλοι συγχρονισμένοι.
Καλή σας διασκέδαση!!!
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου