Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Guest Post: Boom snap clap & Radioactive



Τάξεις: Ε-Στ
Διάρκεια: 45 λεπτά
Απαιτούμενος εξοπλισμός: συσκευή αναπαραγωγής ήχου
Στόχοι: Ρυθμός, συντονισμός και συνεργασία ομάδας
Διάταξη τάξης:
Αρχικά σε κύκλο, στη συνέχεια σε ζευγάρια

Περιγραφή δραστηριότητας:

     Σε συνέχεια του cup game, που συνδυάστηκε άψογα με το τραγούδι Feel it still (Portugal. The man), συνέχισα τα ρυθμικά παιχνίδια με το γνωστό boom snap clap. Βίντεο εκμάθησης μπορεί κάποιος να βρει στο YouTube




      Έχω την πολυτέλεια να έχω δική μου αίθουσα και στα 2 σχολεία που υπηρετώ φέτος, οπότε το μάθημά μου διεξάγεται πάντα σε κύκλο. Για την συγκεκριμένη δραστηριότητα καθόμαστε στο πάτωμα ή είμαστε όρθιοι. Η κάθε κίνηση body percussion συνοδεύεται και από μια λέξη.

Boom:  χτύπημα στο στέρνο
Snap: στράκες
Clap: παλαμάκι με το ζευγάρι μας
Σςςς: παύση, χαρακτηριστική κίνηση σιωπής με το δάχτυλο στα χείλια

Boom snap clap
Boom - boom snap clap snap
Boom snap clap
Boom - boom snap σςςςς

Το ρυθμικό αυτό σχήμα επαναλαμβάνεται με την εξής σειρά:

Δεξί χέρι
Αριστερό χέρι
Δύο χέρια
Τα χέρια σταυρωτά
Δεξί πόδι
Αριστερό πόδι

      Αρχικά ο κάθε μαθητής κάνει μόνος του στον αέρα την σειρά των κινήσεων. Μόλις υπάρχει μια σχετική άνεση και αυτοπεποίθηση, τότε το δοκιμάζουν σε ζευγάρια. Πάντοτε υπάρχουν μαθητές που το ξέρουν ήδη και άλλοι που δυσκολεύονται να συντονιστούν. Είναι μια καλή ευκαιρία για συνεργασία μαθητών. Αυτοί που έχουν άνεση, αναλαμβάνουν μαθητές με κάποια δυσκολία για να τους το βοηθήσουν να το μάθουν.
     Κατά τη διάρκεια του μαθήματος με μια έκτη, ένα κορίτσι με ρώτησε:
-Κυρία, θα βάλουμε και σ’ αυτό μουσική;
-Δεν είναι καθόλου κακή ιδέα, απάντησα και έψαξα επιτόπου να βρω κάτι που είχα ήδη σε αρχείο που να ταιριάζει.
     Επειδή τα 4/4 είναι ένας πολύ συνηθισμένος Ρυθμός στην δημοφιλή pop rock μουσική, δεν είναι και πολύ δύσκολο να βρεθεί κομμάτι που να του ταιριάζει το boom snap clap. Το κομμάτι που βρήκα ήταν το Radioactive των Imagine Dragons.



     Η ρυθμική του αγωγή δεν είναι πολύ γρήγορη, κάτι που ευνοεί τους μαθητές που δυσκολεύονται. Εν τέλει αφαίρεσα τους δύο τελευταίους ρυθμικούς κύκλους, που εκτελούνται με το πόδι, και τα παιδιά έκατσαν σε δύο παράλληλες γραμμές αντικριστά οκλαδόν. Την εισαγωγή του τραγουδιού την άφησα χωρίς τη ρυθμική συνοδεία των παιδιών και ξεκινήσαμε από το 0:28. Σταδιακά αφαιρέσαμε και τα λόγια του ρυθμικού παιχνιδιού και κρατήσαμε μόνο το σςςςς για ασφάλεια, ότι είμαστε όντως όλοι συγχρονισμένοι.

Καλή σας διασκέδαση!!!



ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ


H Ελένη Τσαουσάκη ασχολείται με τη μουσική από μικρή. Όταν ήταν 11 χρονών ξεκίνησε να μαθαίνει άρπα στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, από όπου πήρε και το Δίπλωμά της το 2004 ως μαθήτρια της Γ. Ξαγαρά. Ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ. συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές με τηνE.L. Jones στο Royal Northern College of Music. Σπούδασε επίσης στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. από όπου και τελείωσε το 2008. Ως επιτυχούσα του Α.Σ.Ε.Π. διορίστηκε το 2010 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα συνεχίζει την καλλιτεχνική της πορεία δίνοντας συναυλίες σόλο, μουσικής δωματίου ή συμμετέχοντας σε ορχήστρες. Στους φίλους της είναι γνωστή ως η Ελένη η Άρπα, ενώ για τους πιο μικρούς μαθητές της στο σχολείο είναι η Κυρία Μουσική.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ