ΣΤΟΧΟΙ/ΣΚΟΠΟΙ
ΥΛΙΚΑ: γλωσσοπίεστρα, κουβάδες και φιάλες νερού, μαντήλια.
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ:
Η ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ:
ΟΙ ΣΤΙΧΟΙ:
Funga alafia,
Ashe, ashe.
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: Δυτική Αφρική
Ρεφραίν : Αγάπη, χαρά, μες στην καρδιά (x 2)
Τα παιδιά, κατά τη διάρκεια μιας πρώτης ακρόασης του τραγουδιού, χτυπούν ρυθμικά τα γόνατά τους κρατώντας σταθερό τον παλμό της μουσικής. Στη συνέχεια τους ζητώ να επαναλάβουν τη δραστηριότητα, όμως αυτή τη φορά τραγουδώντας συγχρόνως.
Δραστηριότητα 2η:
Ξεκινώ μια συζήτηση δείχνοντας αρχικά τον παγκόσμιο χάρτη και εστιάζοντας αρχικά στην Αφρική και έπειτα στο δυτικό μέρος της. Μιλάμε για τις χώρες και τα διαφορετικά ήθη και έθιμα που έχουν οι άνθρωποι που ζουν εκεί. Δείχνω εικόνες με παραδοσιακά μουσικά όργανα. Μπορεί μάλιστα κάτι τέτοιο, να γίνει ένα ξεχωριστό πρότζεκτ από τα παιδιά.
Δραστηριότητα 3η:
Στο παρακάτω βίντεο φαίνονται οι κινήσεις που συνοδεύουν το τραγούδι:
Δραστηριότητα 4η:
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Αναφορικά με την προέλευση του τραγουδιού, υπάρχει μια εντελώς διαφορετική μαρτυρία, στο ιστολόγιο pancocojams (http://pancocojams.blogspot.com/2019/04/the-real-origin-of-song-funga-alafia.html).
Συγκεκριμένα αναφέρεται:
1. Συνθέτης του τραγουδιού "Funga Alafia" είναι ο Αφροαμερικάνος ντράμερ και χορευτής LaRocque Bey από το Harlem (Νέα Υόρκη) και γράφτηκε το 1959 ή το 1960.
2. Η λέξη "funga" είναι μια λαϊκή παράφραση της λέξης "fanga" από τη διάλεκτο Vai (Λιβερία, Δυτική Αφρική).
3. Οι λέξεις "alafia" και "ashe" είναι από τη διάλεκτο Yoruba (Νιγηρία, Δυτική Αφρική).
4. Η μουσική του "Funga Alafia" είναι επηρεασμένη από το τραγούδι "Little Liza Jane".
ΠΗΓΕΣ:
https://www.mamalisa.com/?t=es&p=3641
http://pancocojams.blogspot.com/2019/04/the-real-origin-of-song-funga-alafia.html
https://www.thelearninggroove.com/funga-alafia
http://www.doewap.be/liedjes/funga-alafia
https://prezi.com/zqmy75xtg56v/funga-alafia/
http://playfulmusic.org/wp-content/uploads/2017/01/Funga-Alafia.pdf
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Funga-Alafia-West-African-Welcome-Song-Lessons-Visuals-Performance-654779
https://fineartamerica.com/featured/funga-alafia-jennifer-mazzucco.html
https://musescore.com/martdullenshomenl/scores/4388601
- Τα παιδιά κινούνται στο ρυθμό της μουσικής.
- Τα παιδιά κρατούν σταθερό τον παλμό της μουσικής.
- Τα παιδιά μαθαίνουν τη δομή ενός αντιφωνικού τραγουδιού (ερώτηση - απάντηση).
- Τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν γραπτά και ακουστικά απλά ρυθμικά μοτίβα..
- Τα παιδιά γνωρίζουν μέσα από το τραγούδι ήθη και έθιμά χωρών της Δυτικής Αφρικής.
- Τα παιδιά μαθαίνουν να αντιγράφουν τις νότες από την παρτιτούρα του τραγουδιού.
- Τα παιδιά δημιουργούν ένα μουσικό σύνολο από μουσικά όργανα και ανακυκλώσιμα υλικά.
ΥΛΙΚΑ: γλωσσοπίεστρα, κουβάδες και φιάλες νερού, μαντήλια.
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ:
Η ΠΑΡΤΙΤΟΥΡΑ:
https://www.musicexpressmagazine.com/product/viewproduct.action?itemid=124097&lid=0&keywords=fanga+alafia |
Funga alafia,
Ashe, ashe.
ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ: Δυτική Αφρική
Είναι τραγούδι καλωσορίσματος σε αντιφωνική μορφή (ερώτηση - απάντηση). Επιπρόσθετα έβαλα ελληνικούς στίχους:
Καλωσορίζουμε απ΄την καρδιά
Όλου του κόσμου τα παιδιά
Αγάπη, ειρήνη σ΄όλους εμάς
Σκορπίστε ευτυχία όλοι με μιας
Ελεύθερη Μετάφραση:
Welcome
to every one with open arms. Peace, love, good will to you, we ‘re glad you ‘
ve come.
Διαδικασία εκμάθησης τραγουδιού:
- Μαθαίνω το τραγούδι ρυθμικά πρώτα (με τα, τι-τι ) και μετά με νότες.
- Στη συνέχεια βάζω λόγια αγγλικά –ελληνικά.
Τα παιδιά, κατά τη διάρκεια μιας πρώτης ακρόασης του τραγουδιού, χτυπούν ρυθμικά τα γόνατά τους κρατώντας σταθερό τον παλμό της μουσικής. Στη συνέχεια τους ζητώ να επαναλάβουν τη δραστηριότητα, όμως αυτή τη φορά τραγουδώντας συγχρόνως.
Δραστηριότητα 2η:
Ξεκινώ μια συζήτηση δείχνοντας αρχικά τον παγκόσμιο χάρτη και εστιάζοντας αρχικά στην Αφρική και έπειτα στο δυτικό μέρος της. Μιλάμε για τις χώρες και τα διαφορετικά ήθη και έθιμα που έχουν οι άνθρωποι που ζουν εκεί. Δείχνω εικόνες με παραδοσιακά μουσικά όργανα. Μπορεί μάλιστα κάτι τέτοιο, να γίνει ένα ξεχωριστό πρότζεκτ από τα παιδιά.
Δραστηριότητα 3η:
Στο παρακάτω βίντεο φαίνονται οι κινήσεις που συνοδεύουν το τραγούδι:
Δραστηριότητα 4η:
Σε μικρά χρωματιστά ξυλάκια (γλωσσοπίεστρα) κολλάω το κάθε μέτρο του
τραγουδιού. Στη συνέχεια, οι μαθητές τα βάζουν σε σειρά και έπειτα το αντιγράφουν στο
πεντάγραμμο.
Δραστηριότητα 5η - ΟΡΧΉΣΤΡΑ:
Είχα πλαστικούς κουβάδες και μεγάλες φιάλες νερού (που μπαίνουν στο μηχάνημα ψύκτη), τα έβαψα με χρώμα και χρησιμοποίησα ως τύμπανα τους κουβάδες και ως ξύστρες τις μπουκάλες. Συμπλήρωσα την ορχήστρα με ξυλόφωνα μαράκες και ηχητικούς σωλήνες (Boomwhackers).
Στην παρουσίαση του τραγουδιού που έγινε στο Φεστιβάλ Χορωδιών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Λάρισα, είχαν προστεθεί μαντήλια μαζί με την κίνηση των παιδιών.ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Αναφορικά με την προέλευση του τραγουδιού, υπάρχει μια εντελώς διαφορετική μαρτυρία, στο ιστολόγιο pancocojams (http://pancocojams.blogspot.com/2019/04/the-real-origin-of-song-funga-alafia.html).
Συγκεκριμένα αναφέρεται:
1. Συνθέτης του τραγουδιού "Funga Alafia" είναι ο Αφροαμερικάνος ντράμερ και χορευτής LaRocque Bey από το Harlem (Νέα Υόρκη) και γράφτηκε το 1959 ή το 1960.
2. Η λέξη "funga" είναι μια λαϊκή παράφραση της λέξης "fanga" από τη διάλεκτο Vai (Λιβερία, Δυτική Αφρική).
3. Οι λέξεις "alafia" και "ashe" είναι από τη διάλεκτο Yoruba (Νιγηρία, Δυτική Αφρική).
4. Η μουσική του "Funga Alafia" είναι επηρεασμένη από το τραγούδι "Little Liza Jane".
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΚΟΛΙΤΣΟΥ
Γεννήθηκε στη Λάρισα. Σπούδασε
στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών, της Σχολής Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. Παράλληλα
απέκτησε τα πτυχία Αρμονίας , αντίστιξης, φούγκας και πτυχίου πιάνου Επίσης, παρακολούθησε μαθήματα μονωδίας. Από το 1998 είναι
καθηγήτρια μουσικής σε δημοτικά σχολεία. Έχει
παρακολουθήσει σεμινάρια πιάνου ,διεύθυνσης χορωδίας , θεατρικού παιχνιδιού, ψυχοπαιδαγωγικής και πολλά μουσικοπαιδαγωγικά. Ήταν
μέλος της παιδικής (1981-1987) και αργότερα της γυναικείας χορωδίας του
Δημοτικού Ωδείου Λάρισας(1988-1991).
Μέλος της χορωδίας ¨Τέχνη ¨στη Θεσσαλονίκη (1992-1993), μέλος και συνοδός στο
πιάνο της Χορωδίας Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ¨Γιάννης Μάντακας΄ (1991-2002) ,
έκτακτο μέλος της Χορωδίας ¨Μακεδονία¨ Θεσσαλονίκης(1997). Από το 2013 είναι
ιδρυτικό μέλος της βραβευμένης χορωδίας “inDONNAtion “ Λάρισας. Υπήρξε διευθύντρια της παιδικής χορωδίας της μουσικής
σχολής Α.Στεφανίδου στη Θεσσαλονίκη(1996-1998) και Καθηγήτρια πιάνου στο»
Μυγδόνειο Ωδείο» Λαγκαδά(1997-1998). Έχει
συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και έχει
οργανώσει χορωδίες αλλά και μουσικοθεατρικές παραστάσεις με
μαθητές δημοτικών σχολείων.
https://www.mamalisa.com/?t=es&p=3641
http://pancocojams.blogspot.com/2019/04/the-real-origin-of-song-funga-alafia.html
https://www.thelearninggroove.com/funga-alafia
http://www.doewap.be/liedjes/funga-alafia
https://prezi.com/zqmy75xtg56v/funga-alafia/
http://playfulmusic.org/wp-content/uploads/2017/01/Funga-Alafia.pdf
https://www.teacherspayteachers.com/Product/Funga-Alafia-West-African-Welcome-Song-Lessons-Visuals-Performance-654779
https://fineartamerica.com/featured/funga-alafia-jennifer-mazzucco.html
https://musescore.com/martdullenshomenl/scores/4388601
Πολύ όμορφη και δημιουργική παρουσίαση με τα παιδιά! Πέρσι χρησιμοποίησα αυτό το κομμάτι στη γιορτή λήξης του νηπιαγωγείου (ένας πατέρας γύρισε όλες τις ηπείρους να βρει την κόρη του και στην Αφρική είχα αυτό το κομμάτι όταν τον καλωσόρισαν οι Αφρικανοί-το έλεγαν τα παιδιά χωρίς μουσική). Η παρουσίαση που κάνατε με τη χορωδία ήταν εξαιρετική. Θα μου επιτρέψετε να χρησιμοποιήσω κάποιες από τις ιδέες σας που μπορούν να κάνουν τα νηπιάκια μας σε μια μελλοντική γιορτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα φυσικά και μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ότι θέλετε (όχι μόνο από τη συγκεκριμένη ανάρτηση). Αυτός άλλωστε είναι και ο κυριότερος σκοπός του "Παίζω με Μουσική", να μοιραζόμαστε ιδέες και να χρησιμοποιούνται από όλους! Θα σας πρότεινα (αν δεν το έχετε ήδη κάνει), να βρείτε την ετικέτα "Νηπιαγωγείο" και να δείτε όλες τις αναρτήσεις που έχουν γίνει για αυτή την ηλικιακή ομάδα παιδιών. Σας ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σας και κλείνοντας θα ήθελα να σας πω, ότι το θέμα της γιορτή σας είναι εξαιρετικό και ίσως το χρησιμοποιήσω και εγώ μελλοντικά ;)
Διαγραφή