Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

1ο Μάθημα Γνωριμίας (Covid -19 version)

Φέτος για μία ακόμη σχολική χρονιά θα βρίσκομαι σε καινούρια σχολεία. Όπως καταλαβαίνετε θα πρέπει να γίνει μια πρώτη γνωριμία με τους μαθητές, έτσι ώστε να πάρουν μία πρώτη γεύση για το πως θα είναι το μάθημα της Μουσικής αλλά και ποιους περιορισμούς θα έχουμε λόγω του COVID-19.

Παρακάτω θα σας δείξω πως έχω σκοπό να δομίσω το 1ο μάθημα γνωριμίας για τους μαθητές μου (Γ - Στ Δημοτικού).

1η Δραστηριότητα:

Για αρχή θα ξεκινήσω παρουσιάζοντας τον εαυτό μου, τι θα κάνουμε στο μάθημα της μουσικής, ποιοι είναι οι κανόνες που πρέπει να ακολουθούν και φυσικά τους περιορισμούς λόγω πανδημίας.

Έφτιαξα λοιπόν ένα βίντεο - παρουσίαση με την εφαρμογή POWTOON, καθώς δεν είμαι σίγουρη ότι φορώντας τη μάσκα τα παιδιά θα με καταλαβαίνουν πάντα ή θα είναι απόλυτα προσηλωμένα.


Στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια συζήτηση με τα παιδιά, για όσα είδαν στο βίντεο αλλά και ποιες είναι οι δικές τους προσδοκίες για το μάθημα της Μουσικής.

Σημείωση:

Στην εφαρμογή Powtoon υπάρχουν έτοιμα templates (όχι όλα δωρεάν) που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αν θέλετε να φτιάξετε κάτι αντίστοιχο και στη συνέχεια να το προσαρμόσετε ανάλογα τις ανάγκες σας.


2η Δραστηριότητα:

Επόμενη δραστηριότητα είναι ένα παιχνίδι γνωριμίας μαζί τους για να μάθω τα ονόματά τους. Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε παιχνίδια γνωριμίας τα οποία όμως πρέπει να προσαρμοστούν με βάση τις απαγορεύσεις που έχουμε.

https://paizomemousiki.blogspot.com/2017/09/blog-post.html


3η Δραστηριότητα:

Το μάθημα θα τελειώσει με ένα τραγούδι που δημιούργησε η συνάδελφος Εύα Μπαρλιά. Θα αναρτήσω τους στίχους στον προτζέκτορα και όποιο παιδί μπορεί αν θέλει να "ραπάρει"!


ΣΤΙΧΟΙ:

Ήρθε η στιγμή να γυρίσουμε σχολείο

Και όλοι θε να κάτσουμε στο πρώτο το θρανίο (ναι καλά….)

Μου έλειψαν οι φίλοι μου, το ίδιο κι η δασκάλα

Μου είπαν όμως να μην κάνω σχέδια μεγάλα

Γιατί τις αποστάσεις πρέπει να κρατάμε

Ενάμισι το μέτρο, κι έτσι δεν θα μιλάμε!

Τέρμα οι ανταλλαγές στυλό και μολυβιών,

Τέρμα και οι αγκαλιές με τον κολλητό!

Κι αν θέλουμε να βήξουμε; Πάντα στον αγκώνα

Και ύστερα αντισηπτικό στον άπαντα αιώνα!

Παιδιά, πολλά μας τα πατε!

Να κάνω ρεζουμέ; (ρεζουμέ;;;;;)

 

Γυρίσαμε σχολείο και κρατάμε αποστάσεις

Με πλύσιμο στα χέρια, να ξέρεις δεν θα χάσεις!

Αφήστε τις ανταλλαγές στυλό, μολύβια τάπες

Για να μη συνεχίσουμε να φοράμε μάσκες!

 

Κορονοϊός! Ήρθε για να μείνει.

Δε φοβάμαι την ευθύνη!

Κορονοϊός! Κρατάμε αποστάσεις,

Με πλύσιμο στα χέρια να ξέρεις δεν θα χάσεις!

 

Σας βρίσκω υπερβολικούς, σας πιάνει υστερία

Ή πώς αλλιώς το λέμε; Μικροβιοφοβία!

Σιγά να μην κολλήσουμε από τον μαρκαδόρο

Ή από τα μπαλάκια που μου ‘χουν κάνει δώρο!

Φίλοι, σταματήστε! Μη χάνουμε το στόχο!

Η λέξη καραντίνα, σχεδόν μου φέρνει τρόμο!

Θέλετε και πάλι μέσα να κλειστούμε;

Τα μπάνια να ξεχάσουμε, ποτέ πια να μη βγούμε;

Ούτε να το σκέφτομαι δε θέλω εγώ αυτό!

Πάω να πλυθώ με αντισηπτικό!

Το έχω μες στην τσάντα μου πλέον σταθερά,

Είναι από τα πράγματα τα απαραίτητα!

 

Γυρίσαμε σχολείο και κρατάμε αποστάσεις

Με πλύσιμο στα χέρια, να ξέρεις δεν θα χάσεις!

Αφήστε τις ανταλλαγές στυλό, μολύβια τάπες

Για να μη συνεχίσουμε να φοράμε μάσκες!

 

Κορονοϊός! Ήρθε για να μείνει.

Δε φοβάμαι την ευθύνη!

Κορονοϊός! Κρατάμε αποστάσεις,

Με πλύσιμο στα χέρια να ξέρεις δεν θα χάσεις!

 

Κορονοϊός!!!!! Κορονοϊός!!!!


Εύχομαι από καρδιάς καλή αρχή σε όλους!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ