Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Προτάσεις οργάνωσης του Μαθήματος της Μουσικής (COVID-19 version)

 

Σε λίγες μέρες τα σχολεία ξεκινούν, όμως αυτή η σχολική χρονιά δεν θα είναι σαν τις προηγούμενες...

Βρισκόμαστε μπροστά σε πρωτόγνωρες συνθήκες εξαιτίας της πανδημίας Covid-19.

Σύμφωνα με τις οδηγίες που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας, μαθητές και εκπαιδευτικοί πρέπει να φοράμε μάσκα και να τηρούμε αποστάσεις.

Ειδικά σε ότι αφορά το Μάθημα της Μουσικής αναφέρεται ότι όταν μοιράζονται μουσικά όργανα πρέπει στη συνέχεια να απολυμαίνονται. Προσωπικά δεν ξέρω αν αυτό θα είναι εφικτό σε κάθε αλλαγή ώρας... Σκέφτομαι ότι θα επιλέγω κάποια τμήματα κάθε μέρα έτσι ώστε να έχω χρόνο για το καθάρισμα, ανάμεσα στα διαλείμματα ή σε κάποιο κενό. 

Σε ότι αφορά τα πνευστά μουσικά όργανα απαιτούνται 3 μέτρα απόσταση, επομένως οι φλογέρες αποκλείονται αυτόματα από το μάθημα της Μουσικής στην Πρωτοβάθμια...

Σε ότι αφορά το τραγούδι, προς το παρόν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες για τα σχολεία. Σκέφτομαι να δοκιμάσω αρχικά κάποιες ασκήσεις ζεστάματος της φωνής και αν δω ότι τα παιδιά διαμαρτύρονται ή ότι υπάρχει δυσφορία θα σταματήσω τελείως. Γενικά δεν σκοπεύω να βάζω τα παιδιά να τραγουδούν πάνω από 5-10 λεπτά... Θεωρώ τρομερά δύσκολο να μιλάς φορώντας τη μάσκα, πόσο μάλλον να τραγουδάς...

Με βάση όλα τα παραπάνω ετοίμασα ένα μικρό βίντεο - παρουσίαση για το πως μπορούμε να προσαρμόσουμε το μάθημα της Μουσικής στις νέες συνθήκες.

Παρακολουθώντας το βίντεο θα δείτε μερικές προτάσεις και δραστηριότητες που έχω σκοπό να χρησιμοποιήσω. Στο κανάλι μου στο YouTube, είχα ανεβάσει αυτό το βίντεο πριν λίγες μέρες, το οποίο όσοι το παρακολουθήσατε, θα δείτε ότι είναι ελαφρά διορθωμένο με βάση σχόλια που έγιναν από συναδέλφους και καθηγητές Μουσικής Παιδαγωγικής, τους οποίους ευχαριστώ από καρδιάς.


Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Σχόλια

  1. Ευχαριστούμε για τις ιδέες. Καλό κουράγιο και δύναμη για την καινούργια σχολική χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ