Μπαίνοντας στην 4η εβδομάδα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παρατηρώ ότι οι μαθητές είναι πλέον κουρασμένοι και έχουν αρχίσει να χάνουν το ενδιαφέρον τους. Οι απουσίες είναι περισσότερες (ειδικά τις τελευταίες ώρες) και φυσικά το ουσιαστικό ποσοστό συμμετοχής έχει μειωθεί αισθητά.
Νομίζω αυτό που θα περιγράψω παρακάτω έχει συμβεί σε όλους... Κάνω μια ερώτηση στην τάξη και κανείς δεν απαντά. Άβολη σιωπή, ειδικά με κάμερες κλειστές χωρίς οπτική επαφή. Στο τέλος ίσως κάποιος προσφερθεί να απαντήσει ή απλά λέμε το όνομα κάποιου μαθητή και τον καλούμε να απαντήσει ή χειρότερα, δίνουμε την απάντηση και απλά προχωράμε χωρίς καμία συμμετοχή.
Ευτυχώς, η τεχνολογία μας παρέχει συμπληρωματικές στρατηγικές μέσα από πολυάριθμες εφαρμογές, έτσι ώστε οι μαθητές να ξεκινήσουν να ανταποκρίνονται. Αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία δεν αφορούν αποκλειστικά την ΕξΑΕ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μερικές από αυτές τις στρατηγικές στην τάξη σας μόλις ανοίξουν ξανά τα σχολεία.
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ON LINE ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
1. Polling στο Webex
Οδηγίες δημιουργίας και χρήσης:
Σας βοηθά να δείτε (με ποσοστό) τι κατανοεί η τάξη σας και τι μπορεί να χρειαστεί να επαναλάβετε ξανά. Αν για παράδειγμα μόνο το 35% της τάξης απαντά σωστά στην ερώτηση, ίσως αξίζει να αφιερώσετε λίγο επιπλέον χρόνο για περαιτέρω εξηγήσεις.
2. Εφαρμογές κουίζ: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εξωτερικά εργαλεία κουίζ όπως το Kahoot ή το Quizizz, όμως σε περίπτωση που οι μαθητές σας χρησιμοποιούν δεδομένα από το κινητό τους, θα χρεωθούν.
3. Chat: κάντε μια ερώτηση και ζητήστε από τους μαθητές σας να απαντήσουν μέσω της λειτουργίας του chat. Είναι απαραίτητο να το έχετε από πριν ρυθμίσει ώστε να μπορούν να στείλουν μόνο σε εσάς μήνυμα (host). Με αυτό τον τρόπο αποτρέπετε υβριστικά και περιπαιχτικά σχόλια μεταξύ των μαθητών που στόχο έχουν να διακόψουν το μάθημα και φυσικά όταν κάνετε μια ερώτηση να μην μπορούν να δουν τι απαντούν οι συμμαθητές τους. Τέλος οι απαντήσεις που ζητάτε πρέπει να είναι μονολεκτικές ή τουλάχιστον σύντομες (δεν είναι όλα τα παιδιά ιδιαίτερα εξοικειωμένα με το πληκτρολόγιο και φυσικά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος).
4. Reactions: Χρησιμοποιήστε τα για σύντομες απαντήσεις. Για ερωτήσεις τύπου "Σωστό ή λάθος", "συμφωνείτε ή διαφωνείτε" ή "Γνωρίζω ή δεν γνωρίζω", ζητήστε από τους μαθητές σας να χρησιμοποιήσουν το 👍 ή το 👎. Φυσικά ελλοχεύει πάντα ο κίνδυνος να το δουν σαν παιχνίδι και να αρχίσουν ανεξέλεγκτα να πατάνε οτιδήποτε, αρκεί να διαταράξουν για λίγο το μάθημα. Πάντα λοιπόν τους ενημερώνω ότι αν παρεκτραπούν θα κλείσω τη χρήση των reactions.
5. Διαδραστικές παρουσιάσεις: Είναι απαραίτητο να δημιουργήσετε ενδιαφέρουσες και πρωτότυπες παρουσιάσεις με πολλές εικόνες, σύντομο κείμενο, μικρής διάρκειας βίντεο και ενσωματωμένες ερωτήσεις αξιολόγησης, οι οποίες μπορούν να απαντηθούν με τος τρόπους που ανέφερα παραπάνω (βλ. 1-4).
Προσωπικά χρησιμοποιώ την εφαρμογή H5P η οποία περιέχεται μέσα στο περιβάλλον της e me (επομένως δεν υπάρχει χρέωση)
Έπειτα υπάρχει η εφαρμογή Book Creator (Μπορείτε να δείτε το αποθετήριο μαθημάτων αυτής της εφαρμογής: https://paizomemousiki.blogspot.com/2020/12/book-creator.html )
Και τέλος τα Google Slides (ή παρουσιάσεις Google). Φυσικά υπάρχουν πολλές εφαρμογές παρουσιάσεων με πρώτο και κύριο το Power Point (ppt), το Canva, το Powtoon, το Μicrosoft365 κ.τ.λ.
Πολύ χρήσιμο. Ευχαριστούμε πολύ!
ΑπάντησηΔιαγραφή