Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Διαβάζοντας: Ο Τάκης Τεταρτάκης και οι φίλοι του!

     Η σημερινή μου ανάρτηση είναι αφιερωμένη σε ένα υπέροχο βιβλίο και συγκεκριμένα, ένα μουσικό παραμύθι (για τι άλλο θα σας μιλούσα άλλωστε)! Ο τίτλος του είναι "Ο Τάκης Τεταρτάκης και οι φίλοι του!".
     Το βιβλίο αυτό είναι από τα αγαπημένα της 3,5 ετών κόρης μου, αλλά και των μαθητών μου στην Α' και Β' Δημοτικού. Επομένως σας προτείνω να το διαβάσετε στα παιδιά σας (ως γονείς) και στους μαθητές σας (ως εκπαιδευτικοί). Φυσικά δεν είναι απαραίτητο να συνδυάζετε και τις δύο ιδιότητες που προανέφερα, αν όμως είστε όπως εγώ (γονέας και εκπαιδευτικός μουσικής) είμαι σίγουρη ότι ψάχνετε δραστηριότητες και βιβλία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με τα παιδιά και τους μαθητές σας.
     Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν ένα παράρτημα με δραστηριότητες που μπορείτε να πραγματοποιήσετε για μια περισσότερο βιωματική προσέγγιση του παραμυθιού, ένα μικρό θεατρικό δρώμενο για μια πιθανή δραματοποίησή του, καθώς και εικόνες με τους ήρωες του παραμυθιού, που μπορούν τα παιδιά να ζωγραφίσουν.

Συγγραφέας: Κατερίνα Βασδέκη

Εικονογράφηση: Λυδία Ταξιαρχιώτη

Εκδόσεις: fagotto books
     

Λίγα λόγια για το βιβλίο:

     "Ο Τάκης Τεταρτάκης" είναι ένα μουσικό παραμύθι με ήρωες το σκουλήκι Τάκη Τεταρτάκη και τους φίλους του (τον Τάσο Μπάσο, τη Λούλα Ψηλούλα, τον διαρκή ήχο, τον ήχο της στιγμής και τον Ερνέστο Μαέστρο). Ο Τάκης και οι φίλοι του θα ζήσουν τη δική τους μουσική περιπέτεια μέσα σε ένα δάσος μαγικό-μελωδικό.
      Απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας με σκοπό την εξοικείωσή τους με μουσικές έννοιες, την ανάπτυξη της μουσικής τους αντίληψης και τη συστηματικότερη καλλιέργεια των δυνατοτήτων τους.
     Κύριος στόχος, λοιπόν, δεν είναι η γνωστική προσέγγιση κάποιων μουσικών εννοιών αλλά η δημιουργία ενός πλαισίου για την ανάπτυξη της δημιουργικής έκφρασης συνολικότερα. Συνοδεύεται από πρωτότυπη μουσική, τραγούδια* και ένα παράρτημα με κινητικές και παιγνιώδεις δραστηριότητες για έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο ανάγνωσης του βιβλίου.

Δείτε ένα μικρό απόσπασμα:

https://issuu.com/www.fagottobooks.gr/docs/fgt_tetartakis

Το ακουστικό υλικό του βιβλίου:

https://soundcloud.com/fagottobooks/sets/tetartakis-tragoudia

Σημείωση:

     Η παρούσα δημοσίευση δεν αποτελεί διαφήμιση, ούτε υπήρξε παρακίνηση συγγραφής της από κάποιο εκδοτικό οίκο ή βιβλιοπωλείο. Το κείμενο περιέχει αποκλειστικά προσωπικές απόψεις.


Καλή ανάγνωση!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ