Η ιστορία αγάπης του Μάνου Χατζιδάκι...
(Με ορισμένες προσθαφαιρέσεις δύναται να εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου)
Χρονική διάρκεια που απαιτείται: 3 διδακτικές ώρες (3x45΄)
Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα:
Γενικοί στόχοι - Οι μαθητές θα πρέπει:
• Να αναπτύξουν την ακουστική δεξιότητα και την παρατηρητικότητα.
• Να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να εκφράσουν συναισθήματα(λύπη, χαρά θυμό, φόβο κ.λ.π.)
• Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη συναισθηματική νοημοσύνη τους.
• Να αναπτύξουν κριτική σκέψη.
• Να κατανοήσουν τη σημασία της αγάπης
• Να εξοικειωθούν με την εργασία σε ομάδες.
Επιμέρους στόχοι - Σύνδεση με:
• Γλώσσα
• Εικαστικά
• Θεατρικό παιχνίδι
Οι μαθητές θα πρέπει:
Μουσική:
• Να γνωρίσουν τη βιογραφία και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.
• Να εξοικειωθούν με τον ρυθμό και να συνοδεύσουν με παλαμάκια ή με διάφορους χτύπους σώματος τη μουσική.
• Να τραγουδήσουν τραγούδια για την αγάπη.
Γλώσσα:
• Να ακούσουν ή να διαβάσουν προσεκτικά το παραμύθι.
• Να γράψουν τις σκέψεις τους, αν συμφωνούν ή διαφωνούν με τους ήρωες.
• Να γράψουν πότε οι ίδιοι σκέφτηκαν με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφέρονται οι ήρωες.
Εικαστικά:
• Να ζωγραφίσουν τις σκηνές του παραμυθιού.
• Να κολλήσουν εικόνες σχετικές φτιάχνοντας κολλάζ.
Θεατρικό παιχνίδι:
• Με αφορμή το παραμύθι αυτό, μπορούμε να μοιράσουμε ρόλους με τους ήρωες του παραμυθιού, την Αγάπη, τη Λύπη, την Ευτυχία, τον Πλούτο, τη Γνώση , την Αλαζονεία και το Χρόνο.
• Να παρουσιάσουν στην τάξη ή και σε μαθητές άλλων τάξεων μια θεατρική παράσταση
Συνοπτική περιγραφή:
1η διδακτική ώρα:
Βάζουμε να ακούγεται στο cd-player το βαλς των χαμένων ονείρων του Μάνου Χατζιδάκι και συγχρόνως διαβάζουμε την ιστορία. Εναλλακτικά, μπορούμε να προβάλλουμε το βίντεο:
Το νησί των συναισθημάτων ,Μάνος Χατζιδάκις
Το νησί των συναισθημάτων ,Μάνος Χατζιδάκις
Προβληματιζόμαστε και ευαισθητοποιούμαστε στο θέμα των συναισθημάτων και των επιπτώσεων στη ζωή και στη συμπεριφορά των ανθρώπων.
Συζητάμε για τα συναισθήματα που έχουν δημιουργηθεί ακούγοντας τη μουσική.
Αναφέρουμε τη βιογραφία του Μάνου Χατζιδάκι.
2η διδακτική ώρα:
Ακούγοντας ξανά την μουσική ζωγραφίζουμε τις σκηνές του παραμυθιού. Δημιουργούμε ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές των παιδιών.
Φτιάχνουμε ένα κολάζ με κομματάκια από εφημερίδες ή περιοδικά.
Χωριζόμαστε σε ομάδες, μοιράζουμε ρόλους και αυτοσχεδιάζουμε .
3η διδακτική ώρα
Συνεχίζουμε τις πρόβες σε ομάδες
Τελική παρουσίαση
Το νησί των Συναισθημάτων - κείμενο:
Χατζιδάκις - Το Νησί των Συναισθημάτων from Deme Popie
Στο παρακάτω σύνδεσμο υπάρχει μία άσκηση συμπλήρωσης των κενών με λέξεις από το κείμενο, που μπορούν να παιδιά να κάνουν στο σπίτι.
Εκπαιδευτικός Μουσικής: Κωνσταντίνα Κουκολίτσου
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου