Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Guest Post: Το νησί των συναισθημάτων

Η ιστορία αγάπης του Μάνου Χατζιδάκι...



Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Γ΄& Δ΄ τάξη Δημοτικού σχολείου

(Με ορισμένες προσθαφαιρέσεις δύναται να εφαρμοστεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου)

Χρονική διάρκεια που απαιτείται: 3 διδακτικές ώρες (3x45΄)


Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα:


Γενικοί στόχοι - Οι μαθητές θα πρέπει:


• Να αναπτύξουν την ακουστική δεξιότητα και την παρατηρητικότητα.
• Να αναγνωρίσουν, να κατανοήσουν και να εκφράσουν συναισθήματα(λύπη, χαρά θυμό, φόβο κ.λ.π.)
• Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη συναισθηματική νοημοσύνη τους.
• Να αναπτύξουν κριτική σκέψη.
• Να κατανοήσουν τη σημασία της αγάπης
• Να εξοικειωθούν με την εργασία σε ομάδες.


Επιμέρους στόχοι - Σύνδεση με:

• Γλώσσα
• Εικαστικά

• Θεατρικό παιχνίδι

Οι μαθητές θα πρέπει:

Μουσική:
• Να γνωρίσουν τη βιογραφία και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

• Να εξοικειωθούν με τον ρυθμό και να συνοδεύσουν με παλαμάκια ή με διάφορους χτύπους σώματος τη μουσική.
• Να τραγουδήσουν τραγούδια για την αγάπη.

Γλώσσα:
• Να ακούσουν ή να διαβάσουν προσεκτικά το παραμύθι.
• Να γράψουν τις σκέψεις τους, αν συμφωνούν ή διαφωνούν με τους ήρωες.
• Να γράψουν πότε οι ίδιοι σκέφτηκαν με τον ίδιο τρόπο που συμπεριφέρονται οι ήρωες.

Εικαστικά:
• Να ζωγραφίσουν τις σκηνές του παραμυθιού.
• Να κολλήσουν εικόνες σχετικές φτιάχνοντας κολλάζ.

Θεατρικό παιχνίδι:
• Με αφορμή το παραμύθι αυτό, μπορούμε να μοιράσουμε ρόλους με τους ήρωες του παραμυθιού, την Αγάπη, τη Λύπη, την Ευτυχία, τον Πλούτο, τη Γνώση , την Αλαζονεία και το Χρόνο.
• Να παρουσιάσουν στην τάξη ή και σε μαθητές άλλων τάξεων μια θεατρική παράσταση

Συνοπτική περιγραφή:


1η διδακτική ώρα:
 Βάζουμε να ακούγεται στο cd-player το βαλς των χαμένων ονείρων του Μάνου Χατζιδάκι και συγχρόνως διαβάζουμε την ιστορία. Εναλλακτικά, μπορούμε να προβάλλουμε το βίντεο:
Το νησί των συναισθημάτων ,Μάνος Χατζιδάκις


 Προβληματιζόμαστε και ευαισθητοποιούμαστε στο θέμα των συναισθημάτων και των επιπτώσεων στη ζωή και στη συμπεριφορά των ανθρώπων.

 Συζητάμε για τα συναισθήματα που έχουν δημιουργηθεί ακούγοντας τη μουσική.
 Αναφέρουμε τη βιογραφία του Μάνου Χατζιδάκι.

2η διδακτική ώρα:
 Ακούγοντας ξανά την μουσική ζωγραφίζουμε τις σκηνές του παραμυθιού. Δημιουργούμε ένα βιβλίο με τις ζωγραφιές των παιδιών.
 Φτιάχνουμε ένα κολάζ με κομματάκια από εφημερίδες ή περιοδικά.
 Χωριζόμαστε σε ομάδες, μοιράζουμε ρόλους και αυτοσχεδιάζουμε .

3η διδακτική ώρα

 Συνεχίζουμε τις πρόβες σε ομάδες

 Τελική παρουσίαση




Το νησί των Συναισθημάτων - κείμενο:


                              Χατζιδάκις - Το Νησί των Συναισθημάτων from Deme Popie

Στο παρακάτω σύνδεσμο υπάρχει μία άσκηση συμπλήρωσης των κενών με λέξεις από το κείμενο, που μπορούν να παιδιά να κάνουν στο σπίτι.


Εκπαιδευτικός Μουσικής: Κωνσταντίνα Κουκολίτσου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ