Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Guest Post: Fatou Yo


Aγαπημένα μου παιδιά, έχουμε καιρό να βρεθούμε!!!Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να περνάτε όσο πιο δημιουργικά μπορείτε αυτές τις μέρες. Σας έχω ετοιμάσει κάποιες δραστηριότητες, ώστε να θυμηθούμε αυτά που έχουμε κάνει στα μαθήματά μας αλλά και για να περάσουμε όσο πιο ευχάριστα και μουσικά γίνεται αυτές τις μέρες που είμαστε στο σπίτι. 

·         Εισαγωγή:

Θα δουλέψουμε με το τραγούδι που έχουμε ήδη τραγουδήσει και χορέψει στην τάξη: «Φατού γιο» και φυσικά…τους μουσικούς σωλήνες (boomwhackers) και τις χρωματιστές νότες που έχουμε μάθει με τους σωλήνες!

·         Ακρόαση:

Άκουσε το τραγούδι από τη Σενεγάλη με τίτλο «Φατού γιο» (“Fatou yo”-«Με λένε Φατού») 



Γράψε στο τετράδιο μουσικής μια μικρή ιστορία με αφορμή το τραγούδι: (Κλείσε τα μάτια και άσε τη μουσική να σου δημιουργήσει εικόνες… 

Ποια εποχή του χρόνου σου θυμίζει το τραγούδι; 

Σε ποιο μέρος σε μεταφέρει; Τι μπορεί να γίνεται εκεί; 

Ποιοι είναι οι πρωταγωνιστές της ιστορίας σου;
·        
     Τραγούδι:

Δοκίμασε να το τραγουδήσεις, διαβάζοντας τους στίχους στο παρακάτω βίντεο


Για μεγαλύτερη διευκόλυνση, δες και τους στίχους γραμμένους στα ελληνικά:

Φάτου γιο
Κουπλέ:     Φάτου γιο σι τζάτζαλανο (χ4)
    Φάτου Φάι Φάι Φατού
    Φάτου κάλεμα ουντιό
       Φάτου γιο σι τζάτζαλανό
Ρεφραίν:        Mπούτου μπέλε μπούτου μπέλε (μπούτου μπέλε)   (x3)
     Ό μάμι σέρα ό μάμικας (μπούτου μπέλε)   (x2)
          
Ζία κάνα κάνφα μπουλόντι Φάιε ζόρο λα
Σόντια γιε, σόντια σόντια ίνα γκάμπια
        Κόκο ίνα κοσογιάνγκο,  κόκο ίνα κοσογιάνγκο  (x2)

·         Xορός;

Δημιούργησε μια απλή χορογραφία για το κουπλέ και το ρεφραίν. 
Ιδέες μπορείτε να πάρετε από το παρακάτω βίντεο:

 Στην τάξη είχαμε δημιουργήσει ομαδικές χορογραφίες. Τώρα ήρθε η ώρα να δημιουργήσεις τη δική σου!!!
·         Ώρα για boomwhackers:
Παρακάτω θα βρεις μία παρτιτούρα με την αρχή του τραγουδιού. Οι νότες είναι χρωματισμένες, με τα χρώματα των  boomwhackers.




Δοκίμασε να παίξεις την παρτιτούρα, χτυπώντας κάθε φορά πάνω στον αντίστοιχο μουσικό σωλήνα 
Προσοχή: Όταν 2 νότες είναι ενωμένες με καμπύλη, δεν παίζω τη δεύτερη νότα. Επίσης, όταν έχεις μάθει το τραγούδι πολύ καλά, θα σου είναι πιο εύκολο να ακολουθήσεις την παρτιτούρα.
Εργασία:
·         Στείλτε μου ως φωτογραφία ή ως σκαναρισμένο αρχείο την ιστορία που γράψατε στο πεντάγραμμό σας.
·       Όταν γυρίσουμε στο σχολείο, θα δοκιμάσουμε τις χορογραφίες σας και θα παίξουμε με τους boomwhackers την αρχή του τραγουδιού!
Ανυπομονώ να θαυμάσω τις δημιουργίες σας!!!

Εκπαιδευτικός μουσικής: Μαρίνα Μίντζα

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ