Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Alpha 4 - Body Percussion

                                                                                                                                              


       Τα σχολεία άνοιξαν ξανά έπειτα από 2,5 μήνες, όμως οι περιορισμοί που έχουμε ως εκπαιδευτικοί είναι πάρα πολλοί. Δεν μπορούμε ουσιαστικά να τραγουδήσουμε με τους μαθητές μας, να κάνουμε ομαδικές μουσικοκινητικές δραστηριότητες, ούτε να παίξουμε με μουσικά όργανα, ειδικά δε, αν πρόκειται για πνευστά όπως η φλογέρα.

       Μία λύση λοιπόν είναι τα κρουστά σώματος. Τη δραστηριότητα που σας προτείνω παρακάτω την πραγματοποιώ εδώ και αρκετά χρόνια. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σίγουρα σε παιδιά Γ΄Δημοτικού και άνω, χωρίς όμως να είναι απαγορευτικό να πραγματοποιηθεί (ίσως με κάποιες απλοποιήσεις) και σε μικρότερης ηλικίας παιδιών.

Το Alpha 4 - Body Percussion αποτελεί μια συμπληρωματική δραστηριότητα ενδυνάμωσης προυπάρχουσας γνώσης σε ότι ρυθμικά σχήματα ογδόων και τετάρτων, καθώς και της συγκοπής. Έχει ροντό φόρμα και χρησιμοποιεί τεχνικές body percussion, όπως παλαμάκια, στράκες, stomping κ.α. 
Φυσικά μπορείτε να την πραγματοποιήσετε ακόμα και αν δεν έχετε κάνει καμία αναφορά σε ρυθμικά σχήματα, φόρμες και κρουστά σώματος.

Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει τα ρυθμικά σχήματα κάθε μέρους με τη μορφή ερώτησης και απάντησης.


To Alpha Four περιέχεται στο βιβλίο του Jim Solomon (1997) με τίτλο The Body Rondo Book.

Το βιβλίο αυτό το έχω στην κατοχή μου αρκετά χρόνια και σας το συστήνω ανεπιφύλακτα (αν και θεωρώ την τιμή του αρκετά υψηλή για 16 μόνο σελίδες).

Μπορείτε να δείτε την παρτιτούρα του Alpha Four στην προεπισκόπηση που προσφέρει το amazon


Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε διάφορες προτάσεις ελαφρά παραλλαγμένες:



Σε αυτό το βίντεο τα παιδιά χρησιμοποιούν μουσικά όργανα (κρατήστε για μελλοντική χρήση).



Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε σε προεπισκόπηση και άλλα κομμάτια από το βιβλίο The Body Rondo Book.


ΠΗΓΕΣ:




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ