Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Greatest Showman (musical)

    Το μιούζικαλ "The Greatest Showman" δεν το είχα δει όταν βγήκε στις αίθουσες (Δεκέμβριος 2017), το ανακάλυψα εντελώς τυχαία και πλέον έχει γίνει μία από τις αγαπημένες μου ταινίες.

     Όλα ξεκίνησαν ψάχνοντας να βρω βίντεο play-along με body percussion για τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων που διδάσκω (Ε και Στ' Δημοτικού).

    Παρακολούθησα το παρακάτω βίντεο και η μουσική απλά με συνεπήρε... 

Αξίζει φυσικά να σημειώσω ότι όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές μου ξετρελάθηκαν με το βίντεο αυτό και μου ζητούν ξανά και ξανά να το παρακολουθήσουν και να συνοδεύσουν με body percussion.


Ξεκίνησα λοιπόν να ψάχνω να μάθω περισσότερα για την ταινία, διάβασα την πλοκή, είδα το trailer και άκουσα τα τραγούδια του soundtrack. Συνειδητοποίησα ότι με αφορμή το μιούζικαλ αυτό μπορεί να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο μάθημα και να γίνουν υπέροχες συζητήσεις με τα παιδιά.

Το trailer:


Για τον ορισμό του μιούζικαλ και τα χαρακτηριστικά του αξίζει να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο:

https://cinemood.gr/kinimatografiko-afieroma-mioyzikal

Πλοκή:

https://www.rogerebert.com/reviews/the-greatest-showman-2017

Sountrack:

Τη μουσική και τα τραγούδια έγραψαν οι Benj Pasek και Justin Paul. Στα παιδιά δείχνω τα παρακάτω τραγούδια:

The Greatest Show 


A milion dreams

This is me


 Με αφορμή ειδικά το "This is me" ξεκινώ μια συζήτηση με τα παιδιά αναφέροντας έννοιες όπως η διαφορετικότητα, η ισονομία, o ρατσισμός κ.τ.λ. Μιλάμε για το πως ήταν η ζωή των ανθρώπων το 1850 οι οποίοι είχαν γεννηθεί "διαφορετικοί"... Αναφέρω το νανισμό, τον αλμπινισμό, τα σιαμαία αδέλφια κ.τ.λ. κάνουμε συγκρίσεις με το σήμερα... Έχει αλλάξει η αντιμετώπιση των ανθρώπων στο διαφορετικό; Οι άνθρωποι με κάποια αναπηρία έχουν το ίδιο επίπεδο ζωής; Ποια η επαγγελματική τους αποκατάσταση;


Το παρακάτω βίντεο αποτελεί μία χορωδιακή διασκευή του Never Enouph. Tο δείχνω έπειτα από την ακρόαση του αρχικού τραγουδιού. Μια καλή ευκαιρία να ακούσουν πόσο όμορφο είναι το χορωδιακό και πόσα οφέλη μας προσφέρει!



      Επίσης είναι μια ιδανική ευκαιρία να μιλήσουμε για τα δικαιώματα των ζώων και ότι πλέον στα τσίρκο έχουν απαγορευτεί τα νούμερα με ζώα, καθώς αυτό πλέον θεωρείται κακοποίηση...

      Κάθε μάθημα και μια διαφορετική συζήτηση με άλλες προεκτάσεις... τα παιδιά με εξέπληξαν ευχάριστα... Σχεδόν σε κάθε τμήμα που μίλησα για αυτή την ταινία υπήρχαν 1-2 μαθητές που την είχαν δει και έτσι ξεκινούσαν εκείνοι να μιλούν πρώτοι... από πλευράς μου επέλεξα απλά να συντονίζω, τα παιδιά είχαν τόσα να πουν...

Για προσωπική κατανάλωση...






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. ·         Να γίνει γνωριμία με τη μουσική σημειογραφία. 3.Διδακτική προσέγγιση: ·   Άτυπη μουσική εκπαίδευση (μουσικοκινητικές δραστηριότητες, μουσικά παιχνίδια). ·        Τυπική μουσική εκπαίδευση (πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ και αναγνώριση νοτών πάνω σε αυτό). 4.Δια

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθος γόνατα και πάνω και κάτω και στο στήθος στή

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ