Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Guest Post: Το Θέρεμιν και "Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος"

 

Η πολύ καλή μου φίλη και συνάδελφος Ελένη Τσαουσάκη, ετοίμασε ένα καταπληκτικό μάθημα για το Θέρεμιν και το μοιράζεται μέσα από το "Παίζω με Μουσική!

Θέρεμιν: Το μουσικό όργανο που παίζεται χωρίς να το αγγίζεις

Το θέρεμιν είναι ένα από τα πιο παράξενα και ενδιαφέροντα μουσικά όργανα που έχουν εφευρεθεί ποτέ. Η ιστορία του είναι γεμάτη μυστήριο και οι ήχοι του έχουν χρησιμοποιηθεί σε μερικές από τις πιο γνωστές ταινίες όλων των εποχών.

Είναι ένα ηλεκτρονικό μουσικό όργανο που εφευρέθηκε από τον Ρώσο φυσικό Lev Termen το 1920. Ο Termen ήταν ένας ταλαντούχος επιστήμονας και μουσικός που ενδιαφερόταν για την δημιουργία νέων μουσικών οργάνων. Το θέρεμιν ήταν η πιο γνωστή του εφεύρεση και γρήγορα έγινε δημοφιλές σε όλο τον κόσμο.

Πώς παίζεται το θέρεμιν;

Το θέρεμιν παίζεται χωρίς να το αγγίζει ο μουσικός, αλλά με την κίνηση των χεριών του κοντά σε δύο κεραίες. Η μία κεραία ελέγχει την τονικότητα του ήχου και η άλλη την ένταση. Ο ήχος που παράγεται είναι μοναδικός και έχει μια απόκοσμη χροιά που το καθιστά ιδανικό για τη δημιουργία ατμοσφαιρικών μουσικών συνθέσεων.

Κλείνοντας πρόκειται για ένα μοναδικό μουσικό όργανο με μια πλούσια ιστορία και έναν ξεχωριστό ήχο. 

Παρακάτω θα βρείτε μία διαδραστική παρουσίαση και βίντεο για το θέρεμιν.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1419444

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ

1.Διδακτικός στόχος: ·         Να γνωρίσουν ακουστικά και να μπορούν να διαχωρίσουν τους ψηλούς και χαμηλούς ήχους. ·         Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με το πεντάγραμμο και το κλειδί του ΣΟΛ. ·         Να μάθουν να ονομάζουν τις νότες. ·         Να μπορούν να συνδέουν κάθε νότα με συγκεκριμένο χρώμα. ·         Να ξεχωρίζουν τις γραμμές από τα διαστήματα και να μπορούν να αναγνωρίζουν τις νότες πάνω στο πεντάγραμμο. 2.Σκοπός: ·         Να γίνει ορισμός της λέξης «νότα». ·         Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να κατανοήσουν τη χρησιμότητα του γραπτού κώδικα σε μια «γλώσσα». ·         Να μπορούν να αναγνωρίσουν ήχους και να τους διαφοροποιήσουν ανάλογα με το τονικό τους ύψος. · ...

Α ΡΑΜ ΣΑΜ ΣΑΜ

Παραδοσιακό μαροκινό τραγούδι με κινήσεις. Οι στίχοι του δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο νόημα. ΣΤΙΧΟΙ: Ελληνικοί στίχοι: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Ακούω, ακούω κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Κοιτάζω, κοιτάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φουσκώνω, φουσκώνω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Φωνάζω, φωνάζω, κούντι κούντι κούντι κούντι  κούντι ραμ σαμ σαμ (x2) Παραλλαγή: Α ραμ σαμ σαμ, α ραμ σαμ σαμ γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε γκούλε ραμ σαμ σαμ  (x2) Στα γόνατα, στα γόνατα και στο στήθος στήθος στήθος  στήθο...

ΜΙΑ ΞΑΦΝΙΚΗ ΒΡΟΧΗ (ΗΧΟΙΣΤΟΡΙΑ)

Στόχοι/Σκοποί: Εισαγωγή στην ηχητική απόδοση μιας ιστορίας Εισαγωγή στη δραματοποιημένη κίνηση Εισαγωγή στην έννοια του crescendo Εισαγωγή στην έννοια του accelerando Υλικά: Μεγάλος χώρος για κίνηση Κρουστά όργανα τάξης Διάφορα ηχογόνα αντικείμενα (μολύβια, φελλοί, μπουκάλια κ.τ.λ.) Εικόνα που να παραπέμπει στην ιστορία (πλαστικοποιημένη και σε μεγέθυνση) Εισαγωγικές Δραστηριότητες:  Προετοιμάστε το θέμα της ηχοιστορίας προκαλώντας μια συζήτηση με τα παιδιά. Π.χ. Ρωτήστε τα: "Σας έχει ποτέ συμβεί, ενώ περπατάτε στο δρόμο, να πιάσει μια ξαφνική βροχή;", "Όταν βρέχει και δεν κρατάμε ομπρέλα, πως συνήθως περπατάμε;". Ανάλογα με τις απαντήσεις τους καθοδηγήστε τα προς την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει. Δείξτε μια εικόνα η οποία περιγράφει την υπόθεση της ιστορίας που θα ακολουθήσει στα παιδιά και έπειτα ζητείστε τους να σας πουν τι βλέπουν.  Στη συνέχεια προσπαθήστε να αποδώσετε αυτά που βλέπετε στην εικόνα (π.χ. πουλ...